Την επαναφορά του στην αγορά αθλητικών «μόδας» ή αλλιώς atheisure σχεδιάζει ο όμιλος Φουρλή, ο οποίος μετά την πώληση της Athlete’s Foot έχασε μερίδιο μιας αγοράς που αυξάνει με ταχείς ρυθμούς.
Ο όμιλος ασφαλώς διατηρεί ισχυρή θέση στην ευρύτερη αγορά αθλητικών (performance) μέσω του δικτύου της Intersport και στις τέσσερεις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, ωστόσο, εκτιμά ότι υπάρχουν οι συνθήκες επαναδραστηριοποίησης στην υποκατηγορία αυτής της αγοράς.
Πέραν της παραπάνω επιδίωξης, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου Β. Φουρλή εξετάζεται σε ορισμένες περιοχές, στις οποίες δεν υπάρχει η κρίσιμη μάζα, για τη δημιουργία καταστημάτων Intersport να αξιοποιηθεί η μέθοδος του franchise με τοπικούς παίκτες, οι οποίοι έχουν εν πολλοίς αποκλειστεί από φίρμες όπως η Nike και η Adidas. Υπό αυτό το πρίσμα, ο όμιλος εξαιτίας των σχέσεων που έχει εγκαταστήσει μέσω Intersport με τις μεγάλες αθλητικές φίρμες εξετάζεται να λειτουργήσει ως χονδρέμπορος.
Σε ότι αφορά την επίδοση της Intersport αυτή στο α’ τρίμηνο του 2024 παρέμεινε ασθενική με αύξηση κατά 1% στις πωλήσεις της, ωστόσο η διοίκηση του ομίλου κατά τη χθεσινή παρουσίαση του στρατηγικού πλάνου της έως το 2027, ανάφερε πως στο δίμηνο Απριλίου-Μαίου οι πωλήσεις κινούνται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Η αλυσίδα συνεχίζει το πλάνο επέκτασης των καταστημάτων της με 10 νέα σημεία σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία (ήδη έχουν δημιουργηθεί 2) ενώ δίνει έμφαση και στο ψηφιακό κανάλι που σήμερα παράγει το 10% του τζίρου έναντι ποσοστού 30%, που αποτελεί το μέσο μερίδιο στη λιανική αθλητικών.
Όσον αφορά την ΙΚΕΑ, ο όμιλος ολοκληρώνει τη σμίκρυνση του καταστήματος στο πάρκο του Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος και συνεχίζει τις επενδύσεις για την προσθήκη 3 ακόμη ΙΚΕΑ μεσαίου μεγέθους (Πάτρα, Κρήτη, Ελληνικό) έως το 2027. Παράλληλα σχεδιάζει το άνοιγμα ακόμη 6 city IKEA (όπως του Πειραιά και εκείνο στο TheMall). Υπενθυμίζεται πως ήδη το υφιστάμενο δίκτυο ΙΚΕΑ στο α’ τρίμηνο της χρονιάς αύξησε πωλήσεις κατά 5% και βελτίωσε το περιθώριο κέρδους, επιδόσεις που προέρχονται από αύξηση όγκου πωλήσεων.
Ειδικότερα, η ΙΚΕΑ έχει προχωρήσει σε μείωση τιμών κατά 8%-10% για το 25% των προϊόντων που διατίθενται στην Ελλάδα, «διορθώνοντας» σταδιακά την επιβάρυνση στις τελικές τιμές από το κόστος διαταραχής της παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σε ότι αφορά το τρίτο και νεότερο λιανικό concept του ομίλου, την Holland&Barrett, μετά τη δημιουργία των τριών πρώτων καταστημάτων και τη συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος για δημιουργία shop in shop, ο όμιλος ετοιμάζεται για την επέκταση της φίρμας σε Βουλγαρία και Ρουμανία μέσα στη χρονιά. Εκτιμάται δε πως μέσα στη χρονιά θα δημιουργηθούν ακόμη 4 καταστήματα της φίρμας.
Πέρα από την ανάπτυξη των εμπορικών concepts η διοίκηση του ομίλου αναφέρθηκε και στις δραστηριότητες των θυγατρικών Trade Logistics και Trade Estate, με τον CEO ομίλου Δ. Βαλαχή να αναφέρει πως οι συνέργειες καθόρισαν εν πολλοίς και την αναδιαμόρφωση του λιανικού δικτύου της Φουρλής.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε πως η Trade Logistics δεν εξυπηρετεί πλέον μόνον τις ανάγκες ομίλου Φουρλή, καθώς μετά από τη στρατηγική συμφωνία ανάπτυξης περιφερειακού αποθηκευτικού hub με την InterIKEA, αναμένεται να υπογράψει συμβόλαιο και με άλλο ανεξάρτητο φορέα για την ανάληψη των υπηρεσιών αποθήκευσης. Σύμφωνα με τον Β. Φουρλή η επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ που έχει πραγματοποιήσει ο όμιλος για την Trade Logistics (δύο αποθήκες και τα συστήματα αυτοματοποίησης) αποδίδει και η εταιρεία θα εξελιχθεί σε profit center.
Η TRADE ESTATE προχωρά επίσης στις προγραμματισμένες επενδύσεις της με στόχο το 2027 ένα ελέγχει χαρτοφυλάκιο ακινήτων μικτής αξίας (GAV) 700 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία προχωρά στη δημιουργία εμπορικών πάρκων στην Πάτρα, το οποίο θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2024, στην Κρήτη (με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025) αλλά και το Retail park στο Ελληνικό. Μέσα στον Ιούλιο ολοκληρώνεται επίσης το retail στο Αεροδρόμιο, όπου μετά τη μείωση των τετραγωνικών που καταλάμβανε το κατάστημα της ΙΚΕΑ, θα δημιουργηθούν επίσης νέα καταστήματα του ομίλου -Intersport και Holland&Barret- ενώ θα υπάρξει και νέος ανεξάρτητος μισθωτής.
Ο κ. Φoυρλής επανέλαβε επίσης ότι έως το τέλος του 2024, το ποσοστό του ομίλου στην εισηγμένη πλέον ΑΕΕΑΠ θα μειωθεί κάτω του 50% και έτσι θα πάψει να ενοποιείται από τον όμιλο.
Τέλος, η διοίκηση του ομίλου επανέλαβε την μεσοπρόθεσμη πρόβλεψη για κύκλο εργασιών 750 εκατ .ευρώ και διπλασιασμό του περιθωρίου κέρδους προ φόρων (EBIT margin) στο 8% από 4% όπου διαμορφώθηκε στο τέλος του 2023 (από 3,1% το 2022) έως το 2027.