Το νέο υπερ-Zara στον Πύργο Πειραιά και οι επόμενες κινήσεις της Inditex

Συνεχίζουν να καλπάζουν οι πωλήσεις της αλυσίδας με +13% στη χρήση 2023-204. Επενδύσεις στην αναδιάρθρωση δικτύου. Νέα καταστήματα σε Τσιμισκή, Μινιόν και Ελληνικό.

Το νέο υπερ-Zara στον Πύργο Πειραιά και οι επόμενες κινήσεις της Inditex

Τη νέα μεγάλη επένδυσή του στο μέτωπο της λιανικής του παρουσίας εγκαινιάζει σήμερα ο όμιλος Inditex στην Ελλάδα, με τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα καταστήματα της επωνυμίας Zara πανευρωπαϊκά στον Πύργο Πειραιά.

Αν και ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Ηλίας Μάλαμας δεν αποκάλυψε το ύψος της επένδυσης, στο πλαίσιο της χθεσινής δημοσιογραφικής παρουσίασης, ωστόσο τη χαρακτήρισε μια από τις σημαντικότερες του τελευταίου διαστήματος, η οποία αντικατοπτρίζει και τη διεθνή στρατηγική του ομίλου για φυσικά καταστήματα μεγάλου εμβαδού, που ενσωματώνουν νέες παροχές (π.χ. τεχνολογικά features), όσο και άνεση και experience για τον καταναλωτή.

Ο ίδιος τόνισε πως η αναδιάρθρωση του υφιστάμενου δικτύου καταστημάτων Zara αλλά και των υπόλοιπων ομόσταβλων λιανικών αλυσίδων είναι μια διαρκής επιδίωξη, η οποία ωστόσο εξαρτάται από την προσφορά αντίστοιχων ακινήτων, υπογραμμίζοντας πως στον Πύργο Πειραιά δόθηκε αυτή η ευκαιρία.

Με τη σειρά του ο Δ. Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand, εκπροσωπώντας το κοινοπρακτικό σχήμα Dimand - Prodea - EBRD που επένδυσε στην ανακατασκευή του Πύργου Πειραιά αναλαμβάνοντας την εκμετάλλευση από τον Δήμο Πειραιά, επισήμανε πως ως μισθωτής του γκρουπ Inditex αποτελεί «άγκυρα» για την αναγέννηση του ακινήτου, το οποίο αναμένεται να εγκαινιαστεί επισήμως στις 4 Ιουνίου 2024.

«Για να υλοποιήσεις το όραμα ως developer χρειάζεσαι και τους κατάλληλους χρήστες. Η Zara είναι μέρος του οράματος για τον Πύργο, ενός κτιρίου που επί 47 χρόνια όλοι νόμιζαν ότι γέρνει και πέφτει αλλά βλέπετε ότι κάποιοι το 1970 οραματίστηκαν ψηλοτάβανα ισόγεια, πρώτους και δεύτερους ορόφους για ένα εμβληματικό κτίριο 88 μέτρων και 23 ορόφων που παίρνει πάλι ζωή», σημείωσε ο κ. Ανδριόπουλος.

Το κατάστημα και οι νέες επεκτάσεις

Σε ό,τι αφορά το νέο κατάστημα Zara εκτείνεται σε περίπου 5.000 τ.μ. και 3 ορόφους (+900 τ.μ. αποθήκη εξυπηρέτησής του) και αποτελεί το μεγαλύτερο της αλυσίδας στην Ελλάδα, με αμέσως επόμενο το κατάστημα στο Smart Park. Προσφέρει τη δυνατότητα διακριτής παρουσίασης κατηγοριών (όπως συλλογή παπουτσιών και αξεσουάρ, lingerie κ.ο.κ) ενώ φιλοξενεί και την επωνυμία Zara Home, η οποία αναπτύσσει τη συλλογή της σε 600 τ.μ.

Το κατάστημα διαθέτει ηλεκτρονικά ταμεία για αυτοεξυπηρέτηση, «έξυπνες» θυρίδες για την παραλαβή των online παραγγελιών αλλά και δυνατότητα ηλεκτρονικής παραγγελίας από το κατάστημα και ηλεκτρονικής αναζήτησης εμπορευμάτων μέσα στο κατάστημα για άμεση παραλαβή και αγορά και ηλεκτρονικό σύστημα εξυπηρέτησης της προτεραιότητας και διαχείρισης στα δοκιμαστήρια.

Με το άνοιγμα του συγκεκριμένου σημείου κρίθηκε σκόπιμη η παύση λειτουργίας των δύο μικρότερων σημείων Zara στον Πειραιά, καθώς εκτιμάται ότι το νέο κατάστημα θα υποκαταστήσει πλήρως τις πωλήσεις των παλαιότερων. Το κατάστημα θα στελεχωθεί με 170 άτομα προσωπικό, απορροφώντας πλήρως τους εργαζόμενους των δύο που θα κλείσουν, αλλά και με νέες προσλήψεις.

Σύμφωνα με τον κ. Μάλαμα, το επόμενο μεγάλο opening αναμένεται τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη επί της Τσιμισκή, με κατάστημα 3.200 τ.μ., ενώ επιβεβαίωσε την πρόθεση του ομίλου να αποκτήσει κατάστημα και στο ανακατασκευασμένο Μινιόν (επίσης επένδυση της Dimand), επισημαίνοντας ωστόσο πως δεν έχει οριστικοποιηθεί η σύμβαση. Ο κ. Μάλαμας επιβεβαίωσε επίσης το προσύμφωνο μίσθωσης για καταστήματα των αλυσίδων του γκρουπ στα malls της Lamda Development στο Ελληνικό.

Επιδόσεις και επένδυση στο προσωπικό

Ερωτηθείς σχετικά με τις οικονομικές επιδόσεις της αλυσίδας, ο κ. Μάλαμας ανάφερε πως στην τελευταία χρήση 2023-2024 (έληξε 31.01.2024) εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 13%. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την τελευταία δημοσιευμένη οικονομική χρήση 2022-2023 του ενοποιημένου αποτελέσματος, ο όμιλος διατηρoύσε το imperium στην ελληνική αγορά με πωλήσεις άνω των 600 εκατ. ευρώ. 

Ο κ. Μάλαμας αναφέρθηκε επίσης στις online πωλήσεις του γκρουπ (τιμολογούνται στη μητρική), οι οποίες
αγγίζουν συγκριτικά πλέον το 15% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών του φυσικού δικτύου στην Ελλάδα έναντι ποσοστού 8% προ πανδημίας. Ευνοημένες δε είναι οι πωλήσεις του ομίλου στην Ελλάδα και από το τουριστικό ρεύμα, όπου τουλάχιστον σε επίπεδο tax free (τρίτες χώρες) οι πωλήσεις αγγίζουν το 10%-15% σε έντονα τουριστικές αγορές (αθηναϊκό κέντρο, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Ρόδο κ.λπ.).

Ο κ. Μάλαμας υπογράμμισε πως στην Ελλάδα πέραν της διαχείρισης του δικτύου και της υπηρέτησης του διεθνούς οράματος του γκρουπ, υποστηρίζεται η πολιτική στήριξης του ανθρώπινου δυναμικού προκειμένου να είναι καλύτερη η εξυπηρέτηση του καταναλωτή.

Υπενθυμίζεται πως η ελληνική θυγατρική προχώρησε από τον Ιανουάριο του 2024 σε αύξηση μισθών κατά 10,66% σε όλους τους εργαζομένους της (μόνιμης και part time απασχόλησης), οι οποίοι ανήλθαν στο τέλος του 2023 σε 4.100. Ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής σημείωσε δε ακόμη ότι και «μέσα στην κρίση ο όμιλος έδινε αμοιβές της τάξης των 930 ευρώ μικτά, όταν ο κατώτατος είχε διαμορφωθεί στα 560 ευρώ». Συμπλήρωσε δε πως συνεχίζει να προσφέρει 30% υψηλότερες αμοιβές από τον μέσο όρο της αγοράς, «γεγονός που μας επιτρέπει να βρίσκουμε με άνεση εργαζομένους». Η ανακύκλωση δε εργαζομένων διατηρείται «σε ένα υγιές ποσοστό του 20%», όπως συμπλήρωσε.

Πέραν των κύριων αποδοχών, ο όμιλος επίσης προσφέρει bonus πωλήσεων, παροχές σίτισης και μεταφοράς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v