Η οικογένεια Φιλίππου έχει άλλα θέματα να ασχοληθεί από το αν η ΦΑΓΕ έχασε την πρώτη θέση στην κατανάλωση γιαούρτης στην Ελλάδα. Όχι ότι είναι ευχάριστο να βρίσκεσαι, μετά από δεκαετίες, στη δεύτερη θέση του κλάδου, πίσω από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όμως αυτό έχει πολύ λίγη σημασία πλέον. Αφενός γιατί η ελληνική αγορά συνεισφέρει μόλις 1,02 στα 10 δολάρια του ομίλου -σ.σ. πέρυσι ήταν 1,2 ευρώ και στα τέλη της περασμένης δεκαετίας 2,5 δολάρια στα 10- και αφετέρου διότι η τελική γραμμή των αποτελεσμάτων επιβεβαιώνει τη στρατηγική της.
Από το 2019, δηλαδή πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, μέχρι και το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, η ΦΑΓΕ έχει υπερτετραπλασιάσει το καθαρό περιθώριο κέρδους της ως ποσοστό επί των πωλήσεων. Από 3,98% που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2019 και 5,54% το αντίστοιχο διάστημα του 2020, το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς το περιθώριο κέρδους της έχει εκτοξευθεί στο 17,07% (πέρυσι ήταν στο 14,1%).
Την ίδια περίοδο, δηλαδή από το πρώτο τρίμηνο του 2019, οι πωλήσεις της έχουν αυξηθεί 34% και τα καθαρά της κέρδη 474,5%. Επιπροσθέτως οι πωλήσεις που εμφάνισε το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης προσεγγίζουν τα επίπεδα του κύκλου εργασιών που είχε παρουσιάσει η εταιρεία καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 16,4% στα 171,6 εκατ. δολάρια ως αποτέλεσμα της αύξησης κατά 16,6% του όγκου πωλήσεων, της θετικής επίδρασης κατά 0,5% της αποδυνάμωσης του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας και τη μείωση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 0,7%.
Οι πωλήσεις της σε αξία αυξήθηκαν σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Ιταλία κατά 36,7%, 18,2% και 8,6% αντίστοιχα, ενώ επίπεδο όγκου πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ιταλία, στις ΗΠΑ καταγράφηκε ανάπτυξη 33,9%, 17,7% και 15,6%. Στην Ελλάδα, ενώ οι πωλήσεις της σε αξία μειώθηκαν οριακά 0,3%, αυξήθηκαν 4,8% σε όγκο. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις της σε αξία εκτός Ελλάδας να αντιπροσωπεύουν πλέον το 89,8% των συνολικών πωλήσεων από 88,1% το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία της, το μικτό κέρδος αυξήθηκε 27,1% στα 81,5 εκατ. δολάρια και ως ποσοστό επί των πωλήσεων διαμορφώθηκε στο 47,5% από 43,5%. Οι κύριοι λόγοι αυτής της αύξησης ήταν η άνοδος των καθαρών πωλήσεων και η μείωση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ κατά 14,1%, που αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις ελληνικές εγκαταστάσεις κατά 14,7%.
Αντίστοιχα τα λειτουργικά της κέρδη αυξήθηκαν 38,7% στα 40,5 εκατ. δολάρια και ως ποσοστό επί των πωλήσεων ανήλθε στο 23,6% έναντι 19,8%, ενώ τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 40,8% στα 29,3 εκατ. δολάρια από 20,8 εκατ. δολάρια.
Σε ό,τι αφορά τα διαθέσιμα, τα μετρητά στις τράπεζες και τα ταμειακά ισοδύναμα στις 31 Μαρτίου 2024 ξεπέρασαν τα 53,7 εκατ. δολάρια από 17,8 εκατ. δολάρια που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 (αύξηση 201,6%), ενώ το διαθέσιμο πιστωτικό όριο για τον όμιλο στις 31 Μαρτίου 2024 ανερχόταν σε 35 εκατ. δολάρια, το οποίο παρασχέθηκε από τη Citibank, N.A. στις Ηνωμένες Πολιτείες και εξασφαλίστηκε από εισπρακτέους λογαριασμούς και συγκεκριμένο απόθεμα της FAGE USA.