Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Καλύτερα περιθώρια στις κατασκευές, «ουρά» υπεραξιών στις παραχωρήσεις

Πέρα από το μεγάλο ανεκτέλεστο, ο όμιλος επιδεικνύει υψηλούς ρυθμούς εκτέλεσης και βελτίωση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους στον τομέα των κατασκευών. H εικόνα στις παραχωρήσεις.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Καλύτερα περιθώρια στις κατασκευές, «ουρά» υπεραξιών στις παραχωρήσεις

Σημαντική αύξηση μεγεθών στους τομείς κατασκευών και παραχωρήσεων έγραψε το 2023 ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εμφανίζοντας σημαντική αποτελεσματικότητα σε ό,τι αφορά τον πρώτο βραχίονα.

Εν αναμονή της εισφοράς των νέων προσθηκών του τομέα Παραχωρήσεων (άμεσα η απόδοση του συμπληρωμένου Ε65) αλλά και της ολοκλήρωσης των διαδικασιών για την Εγνατία Οδό και την Αττική Οδό, ο όμιλος αναμένει πολλαπλάσια οφέλη το 2024 και το 2025.

Όσον αφορά την περασμένη χρήση, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο αμιγώς κατασκευαστικών εργασιών διαμορφώθηκε στα 2,8 δισ. ευρώ στο τέλος του 2023, στο οποίο δεν περιλαμβάνονται 600 εκατ. ευρώ για το διατομεακό ανεκτέλεστο αντικείμενο, που αφορά κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση του έργου της Αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας.

Ο όμιλος αναμένει προς υπογραφή συμβάσεις νέων έργων για τις οποίες έχει προκριθεί, ύψους 1,9 δισ. ευρώ, από τις οποίες 0,2 δισ. ευρώ αφορούν εκτελέσεις δημόσιων έργων, 0,1 δισ. ευρώ εκτελέσεις ιδιωτικών έργων και 1,6 δισ. ευρώ έργα τα οποία σχετίζονται με επενδύσεις του ομίλου (Εγνατία, IRC Ελληνικού κ.λπ.).

Ο κύκλος εργασιών του τομέα κατασκευής διαμορφώθηκε σε 1,413 δισ. ευρώ έναντι 1,024 δισ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022 και είναι υψηλότερος κατά 38%. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην αύξηση της κατασκευαστικής δραστηριότητας σε έργα υποδομής δημοσίου και ιδιωτών και στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του ομίλου όπως η κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο φυσικό αέριο, το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, την κατασκευή αιολικών πάρκων, καθώς και τα έργα εγκατάστασης διαχείρισης αποβλήτων και λοιπών εγκαταστάσεων.

Το Προσαρμοσμένο EBITDA (EBITDA πλέον των συμπεριλαμβανομένων σε αυτό μη ταμειακών αποτελεσμάτων) διαμορφώθηκε σε 136,6 εκατ. ευρώ έναντι 80,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022 και είναι αυξημένο κατά 69,5%, λόγω της αύξησης των εσόδων κατασκευής και της βελτίωσης του περιθωρίου κέρδους των εν εξελίξει έργων. Ειδικότερα το περιθώριο κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε το 2023 σε 9,7% από 7,9% το 2022.

Τα κέρδη EBIT διαμορφώθηκαν σε 118,4 εκατ. ευρώ έναντι 62,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022 και είναι αυξημένα κατά 88,5%. Τα κέρδη πριν από φόρους διαμορφώθηκαν το 2023 σε 108,8 εκατ. ευρώ έναντι 66,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022, ως αποτέλεσμα της ως ανωτέρω βελτίωσης του περιθωρίου κέρδους. Τα Κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν το 2023 σε 78,3 εκατ. ευρώ έναντι 47,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022.

Ο Κύκλος Εργασιών του Τομέα Κατασκευών προς τρίτους προέρχεται από τις δραστηριότητες: α) στην Ελλάδα και την Κύπρο σε ποσοστό 96% και β) σε Βαλκανικές χώρες σε ποσοστό 4%.

Τέλος, το net debt του κατασκευαστικού τομέα υπερκεράστηκε από τα ταμειακά διαθέσιμα και διαμορφώθηκε σε περίπου μείον (86,9) εκατ. ευρώ, έναντι μείον (120,7) εκατ. ευρώ την 31.12.2022.

Οι παραχωρήσεις

Ο κύκλος εργασιών του τομέα των Παραχωρήσεων διαμορφώθηκε σε 227,5 εκατ. ευρώ, έναντι 202 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους της ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ και της ΟΔΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ κατά 9,1%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρήση του 2022, καθώς και στην αύξηση των αποδόσεων των επενδύσεων της διαχείρισης απορριμμάτων των περιφερειών Ηπείρου και Πελοποννήσου.

Το προσαρμοσμένο EBITDA (EBITDA πλέον των συμπεριλαμβανομένων σε αυτό μη ταμειακών αποτελεσμάτων) διαμορφώθηκε σε 164,8 εκατ. ευρώ, έναντι 111,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022, αυξημένο κατά 47,5%. Η αύξηση αυτή είναι αποτέλεσμα του βελτιωμένου κύκλου εργασιών του τομέα, καθώς επίσης και των αυξημένων αποζημιώσεων από απώλειες εσόδων των εταιρειών παραχώρησης, οφειλόμενες στην υστέρηση αναπροσαρμογής των διοδίων.

Ακολούθως, τα Λειτουργικά Αποτελέσματα προ τόκων και φόρων (EBIT) διαμορφώθηκαν σε 79 εκατ. ευρώ έναντι 41,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022, σημειώνοντας αύξηση 92,2%. Τα Κέρδη πριν από φόρους διαμορφώθηκαν σε 16,2 εκατ. ευρώ έναντι μείον ζημιάς 80,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022. Η θετική διαφορά των 97 εκατ. ευρώ, οφείλεται κυρίως: α) στα αυξημένα λειτουργικά αποτελέσματα της περιόδου (προ της επίδρασης των αποτελεσμάτων από τις αποτιμήσεις παραγώγων) και β) στη μεταβολή της εύλογης αξίας, η οποία προέρχεται κυρίως από τη θυγατρική εταιρεία Παραχώρησης ΟΔΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε.

Τα Κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 21,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 51,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2022. Η μεταβολή του αποτελέσματος από ζημιά σε κέρδος οφείλεται αφενός μεν στη βελτίωση των αποτελεσμάτων από τη δραστηριότητα του τομέα και αφετέρου στη βελτίωση των αποτιμήσεων τόσο του ενσωματωμένου παραγώγου όσο και των Interest Rate Swaps. Το Καθαρό Χρέος του Τομέα Παραχωρήσεων - Αυτο/Συγχρηματοδοτούμενων Έργων διαμορφώθηκε σε περίπου 603,7 εκατ. ευρώ, έναντι 618,8 εκατ. ευρώ την 31.12.2022.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v