Γ. Περιστέρης: «Αγκάθι» για τον κλάδο οι καθυστερήσεις πληρωμών του Δημοσίου

Τα έργα προχωρούν με σημαντική υποστήριξη από τις κατασκευαστικές εταιρείες, σημείωσε ο επικεφαλής του ομίλου. Οι εκτιμήσεις για την ολοκλήρωση των τριών νέων μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης και οι σκέψεις για τις μελλοντικές υπεραξίες του τομέα.

Γ. Περιστέρης: «Αγκάθι» για τον κλάδο οι καθυστερήσεις πληρωμών του Δημοσίου

Τη δέσμευση για ταχεία ολοκλήρωση των συμβασιοποιημένων έργων που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επανέλαβε και πάλι ο επικεφαλής του ομίλου, κ. Γ. Περιστέρης, με αφορμή και την παράδοση περίπου 25 χλμ. του βόρειου τμήματος του Ε65 πολύ πριν τη συμβατική υποχρέωση.

Στο περιθώριο των εγκαινίων βασικών τμημάτων του ατοκινητόδρομου μάλιστα, ο ίδιος ανέφερε πως ο όμιλος κινείται εμπροσθοβαρώς για την εξασφάλιση των απαραίτητων εκτάσεων δημιουργίας των υπόλοιπων 45 περίπου χλμ. του οδικού άξονα, προχωρώντας σε συμβάσεις με τους ιδιώτες έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων.

Υπενθυμίζεται πως το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 452 εκατ. ευρώ από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, που ούτως ή άλλως οριοθετεί σφιχτό χρονικό πλαίσιο εκτέλεσης έργων, προκειμένου να λάβει τις αντίστοιχες εκταμιεύσεις.

Πέρα από το παραπάνω παράδειγμα, ωστόσο, ο κ. Περιστέρης επανέλαβε πως η έγκαιρη εκτέλεση έργων αποτελεί στρατηγική του ομίλου, καθώς η διαχείριση κεφαλαίων, τεχνικών και ανθρώπινων πόρων εντός χρονοδιαγραμμάτων οδηγεί σε βελτιωμένη αποτελεσματικότητα.

Στον αντίποδα, ωστόσο, επισήμανε την καθυστέρηση πληρωμών εκ μέρους του δημοσίου, οι οποίες αγγίζουν πλέον και το ένα έτος, γεγονός που δημιουργεί ανισότητες στην εκτέλεση έργων ενώ πιέζει τη ρευστότητα των κατασκευαστικών εταιρειών.

«Προς το παρόν βάζουμε πλάτη», δήλωσε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας πως ειδικότερα ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αντέχει, αξιοποιώντας την υγιή χρηματοοικονομική του θέση. Κατά πληροφορίες, το ύψος των πιστοποιημένων οφειλών που βρίσκονται σε καθυστέρηση προς τις κατασκευαστικές εταιρείες για δημόσια έργα άγγιξαν το επίπεδο των 400 εκατ. ευρώ.

Παραχωρήσεις

Η συμπλήρωση του Ε65 και η προσδοκώμενη αύξηση του εσόδου για τη συγκεκριμένη παραχώρηση αλλά και το imperium που έχει δημιουργήσει ο όμιλος στον συγκεκριμένο τομέα έργων (αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια, αεροδρόμιο στο Καστέλι κ.α.) επανέφερε το ερώτημα για τον απώτερο στόχο χειρισμού των συγκεκριμένων assets.

Ο κ. Περιστέρης επανέλαβε πως ο όμιλος επιδιώκει τη βέλτιστη αξιοποίηση του τομέα (ο οποίος κατέχει διακριτή θέση μέσω της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις), συμπληρώνοντας ωστόσο πως δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις για spin off ή για το μοντέλο παραγωγής υπεραξιών από τον συγκεκριμένο τομέα.

Με βάση την τελευταία υπόθεση, ο κ. Περιστέρης επαναβεβαίωσε πως ο όμιλος έχει υποδεχθεί επενδυτικές προτάσεις για συμμετοχή στο asset της Αττικής Οδού -για το οποίο είναι προσωρινός ανάδοχος-, σημειώνοντας, ωστόσο, πως προς το παρόν δεν απασχολούν τον όμιλο.

Υπενθυμίζεται πως το οικονομικό κλείσιμο της Αττικής Οδού και η μεταβίβασή της στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τον σημερινό φορέα λειτουργίας (Άκτωρ Παραχωρήσεις-Άβαξ) έως τον Οκτώβριο εξαρτάται από την ολοκλήρωση των διαδικασιών εκ μέρους του δημοσίου.

Σε ό,τι αφορά την Εγνατία Οδό, στην οποία ο όμιλος μαζί την Εgis πλέον είναι οριστικοί ανάδοχοι του έργου και της λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με το ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη Μαρτίου, η διαδικασία θεωρείται ευθύγραμμη, καθώς αναμένεται η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ για τον οποίο η ΓΕΚ Tέρνα έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος, σημείωσε πως δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει πότε θα υπογραφεί, καθώς εκκρεμεί η εκδίκαση προσφυγών για τη χάραξη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v