Ανοιγμα στα ανατολικά επιχειρεί η Aegean με τέσσερα νέου τύπου Airbus

Η αεροπορική εταιρεία επιχειρεί να δοκιμάσει τις δυνάμεις της σε πιο μακρινούς προορισμούς σημαντικού εμπορικού ενδιαφέροντος. Τα χαρακτηριστικά των νέων αεροσκαφών και η εστίαση στην Ινδία.

Ανοιγμα στα ανατολικά επιχειρεί η Aegean με τέσσερα νέου τύπου Airbus

Ορόσημο για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Aegean σε αγορές εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι την Ινδία αποτελεί η απόφαση της διοίκησης της αεροπορικής να επενδύσει σε πρώτη φάση σε 4 αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης» έκδοσης των Airbus A321neo, που παρέχουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να εκτελέσει πτήσεις μεγαλύτερης εμβέλειας και να τοποθετηθεί στρατηγικά σε προορισμούς στους οποίους μέχρι σήμερα δεν έχει πετάξει.

Με τη στρατηγικής σημασίας κίνησή της, η Αegean στοχεύει σε δύο άξονες. Αφενός, επιδιώκει να κατοχυρώσει τη θέση της στις χώρες του Κόλπου και της Βόρειας Αφρικής στις οποίες έχει επεκταθεί την τελευταία 5ετία. Αφετέρου, προτίθεται να επιχειρήσει σε νέες αγορές, που βρίσκονται κυρίως στα νότια αλλά και νοτιοανατολικά της Ελλάδας, και να δοκιμάσει τις δυνάμεις της σε πιο μακρινούς προορισμούς σημαντικού εμπορικού ενδιαφέροντος, έχοντας διαμορφώσει το κατάλληλο προϊόν που απαιτείται σε ένα τέτοιο άνοιγμα, με απώτερο στόχο να ανταγωνιστεί επάξια τους έτερους αερομεταφορείς.

Και αυτό διότι οι προορισμοί εκτός Ε.Ε. στους οποίους στοχεύει η αεροπορική, με χρόνους πτήσεων μεταξύ 4 έως 7,5 ωρών, εξυπηρετούνται από αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν συνήθως αεροσκάφη με καμπίνες που διασφαλίζουν μεγαλύτερη άνεση και μικρότερη πυκνότητα θέσεων σε σχέση με την «τυπική» διαμόρφωση καμπίνας για εντός Ευρώπης δρομολόγια μικρότερης διάρκειας.

Η επέκταση

Τα 4 νέα αεροσκάφη, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν και να ενταχθούν στο στόλο της Αegean το 2026 και το 2027, θα εκτελούν πτήσεις είτε σε προορισμούς στην περιοχή του Κόλπου, που περιλαμβάνονται ήδη στο δίκτυο της εταιρείας, όπως το Ριάντ, η Τζέντα και το Ντουμπάι, είτε σε προορισμούς που αποτελούν πιθανές νέες προσθήκες στην περιοχή, όπως το Μπαχρέιν, η Ντόχα και το Ομάν.

Το βλέμμα της εταιρείας στρέφεται, βέβαια, και σε άλλους προορισμούς στην Κεντρική Αφρική, που δυνητικά μπορεί να εντάξει στο πτητικό της έργο, όπως το Λάγος, το Ναϊρόμπι και η Αντίς Αμπέμπα, καθώς και στην Ασία, δεδομένου ότι πλέον θα έχει τη δυνατότητα κάλυψης περιοχών όπως το Δελχί και η Βομβάη στην Ινδία ή το Αλμάτι στο Καζακστάν.

Η Ινδία

Η πολλά υποσχόμενη αγορά της Ινδίας ως προορισμός βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σταθερά στο στόχαστρο της Αegean, η οποία φέτος γιορτάζει τα 25 της χρόνια. Δεν ήταν άλλωστε τυχαία η συμμετοχή της εταιρείας και στελεχών της στην ελληνική επιχειρηματική και διπλωματική αποστολή που βρέθηκε στο Νέο Δελχί τον περασμένο Φεβρουάριο.

Εκτός από το αεροσκάφος της Αegean με το οποίο ταξίδεψε η ελληνική αποστολή στην Ινδία, το παρών έδωσαν και στελέχη της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας, τα οποία πραγματοποίησαν σειρά συναντήσεων με επιχειρηματικούς φορείς της χώρας, διερευνώντας τις προοπτικές που διαφαίνονται στην ινδική αγορά.

Οι παραδόσεις των αεροσκαφών

Σε ό,τι αφορά τη συμφωνία-μαμούθ του 2018 με την Airbus, η Αegean έχει παραλάβει μέχρι σήμερα 28 αεροσκάφη neo, ενώ άλλα 22 πρόκειται να παραληφθούν στο διάστημα 2024 - 2028.

Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2023, η εταιρεία άσκησε το δικαίωμα (option) που προέβλεπε η συμφωνία με την Airbus για την αγορά 3 επιπλέον αεροσκαφών A321neo, καθώς και τη μετατροπή 5 αρχικών παραγγελιών αεροσκαφών A320neo, στα μεγαλύτερα A321neo.

Ετσι, ο συνολικός αριθμός των αεροσκαφών neo της οικογένειας A320/321 που έχουν ήδη παραληφθεί ή έχουν παραγγελθεί από την αεροπορική έφτασε τα 50, εκ των οποίων τα 29 είναι πλέον A321neo. Από τα 29 συνολικά Α321neo, τα 4 αρχικά θα αφορούν την ειδική έκδοση των αεροσκαφών μεγαλύτερων αποστάσεων.

Τα νέα και ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, παρέχοντας αυτονομία για πτήσεις διάρκειας έως και 7,5 ωρών. Παράλληλα η διαμόρφωση της καμπίνας τους θα είναι αναβαθμισμένη, προκειμένου να παρέχει ένα εντελώς διαφορετικό, υψηλότερο επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες, με αντίστοιχα σημαντικά μικρότερο αριθμό θέσεων (λιγότερες από 180), σε σχέση με την τυπική έκδοση των A321neo της AEGEAN (220 θέσεις). Επιπλέον στις παροχές περιλαμβάνονται δορυφορική Wi-Fi σύνδεση, οθόνες ψυχαγωγίας (IFE) σε κάθε κάθισμα αλλά και ένα αναβαθμισμένο προϊόν για τη Διακεκριμένη Θέση (Business Class) με καθίσματα οριζόντιας ανάκλισης.

Τα νέα δρομολόγια του 2024

Στο πλαίσιο επέκτασης του δικτύου της, η Αegean προσθέτει το καλοκαίρι δύο νέους ευρωπαϊκούς προορισμούς στο πρόγραμμά της, το Βίλνιους στη Λιθουανία και το Σαράγιεβο στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Στις νέες προσθήκες περιλαμβάνεται και το Ντουμπάι, ένας προορισμός που εντάχθηκε τον χειμώνα στο πτητικό έργο της αεροπορικής και κάνει τώρα το… ντεμπούτο του και στο θερινό πρόγραμμα.

Στην ίδια κατεύθυνση, η εταιρεία επενδύει σε ένα ακόμη δρομολόγιο που θα συνδέει την Κέρκυρα με τα Σκόπια, αρχής γενομένης από τον προσεχή Ιούνιο. Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο η Αegean ξεκίνησε και το απευθείας δρομολόγιο από την Αθήνα με προορισμό το Διεθνές Αεροδρόμιο των Σκοπίων.

Σε ό,τι αφορά τα υφιστάμενα δρομολόγια, η εταιρεία για τη θερινή σεζόν επενδύει στην ενίσχυση των δρομολογίων της προς τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, αρχής γενομένης με το τέταρτο νέο καθημερινό δρομολόγιο με προορισμό το Λονδίνο και το αεροδρόμιο του Χίθροου. Στην ίδια λογική προστίθενται επιπλέον συχνότητες προς τη Φρανκφούρτη, ανεβάζοντας τον αριθμό των δρομολογίων στα 5. Παράλληλα, 8 πτήσεις προσφέρονται για τη Λάρνακα, 7 από την Αθηνά και 1 από τη Θεσσαλονίκη, ενώ αυξημένες θα είναι και οι συχνότητες για τη Ρώμη, τη Ζυρίχη, τη Γενεύη, το Παρίσι, το Βερολίνο και το Ντουμπάι.

Μάλιστα, δεδομένου ότι φέτος η Αegean εστιάζει στην περαιτέρω ανάπτυξή της από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη επεκτείνεται και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα εκτελούνται πτήσεις σε «μικρότερους» προορισμούς, όπως η Νίκαια, η Νάπολη, η Βενετία, η Κατάνια, η Σεβίλη, το Μαράκες και πολλοί άλλοι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v