Zeus International: Νέος γύρος επενδύσεων στα ξενοδοχεία

Οι εξαγορές, οι επεκτάσεις σε υφιστάμενα ξενοδοχεία και η στρατηγική περαιτέρω ανάπτυξης της εταιρείας. Οι εκτιμήσεις για τη σεζόν του 2024.

Zeus International: Νέος γύρος επενδύσεων στα ξενοδοχεία
Ο CEO της Zeus International, Χάρης Σιγανός

Έχοντας ολοκληρώσει την υλοποίηση ενός επενδυτικού πλάνου άνω των 80 εκατ. ευρώ για το 2023, χρονιά κατά την οποία κατέγραψε υψηλές οικονομικές επιδόσεις με το EBITDA να διαμορφώνεται στα 23 εκατ. ευρώ, ο όμιλος Zeus International Hotels & Resorts επικεντρώνεται στην επέκταση των υφιστάμενων ξενοδοχείων του και στην ενίσχυση του αποτυπώματός του, εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.

Στην κατεύθυνση αυτή, το επενδυτικό πλάνο της Zeus International για τα επόμενα χρόνια προβλέπει την αναβάθμιση του Dolce Milan Malpensa (πρώην Hilton) και του Lazart Hotel στη Θεσσαλονίκη, καθώς και την επέκταση των ξενοδοχείων Ammos Resort στην Κω και Ajul Luxury Hotel & Spa Resort στη Χαλκιδική.

«Σήμερα τα ξενοδοχεία που έχουμε εξαγοράσει έχουν όλα επεκτασιμότητα. Προτεραιότητά μας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των ξενοδοχείων που έχουμε στο χαρτοφυλάκιό μας. Στην Κω ολοκληρώσαμε την ολική ανακαίνιση του Ammos Resort, αλλά έχουμε αγοράσει και διπλανή έκταση, οπότε την επόμενη διετία η δυναμικότητα του ξενοδοχείου θα αυξηθεί στα 250 δωμάτια περίπου. Σε ό,τι αφορά το Ajul στη Χαλκιδική, επίσης αγοράσαμε μία παρακείμενη έκταση, η οποία έχει οικοδομική άδεια για την προσθήκη περίπου 160 ακόμη bungalows και βιλών, μία επένδυση την οποία θα υλοποιήσουμε στην επόμενη διετία. Βέβαια και στο Mirabello έχουμε δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης», τόνισε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου ο ιδρυτής και Chief Executive Officer της Zeus International, Χάρης Σιγανός.

«Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στα υπάρχοντα ξενοδοχεία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα ραντάρ μας δεν είναι ανοιχτά και δεν κοιτάμε άλλους προορισμούς», προσέθεσε, επισημαίνοντας ότι στόχο για το 2024 αποτελεί το EBITDA να κινηθεί πάνω από 30 εκατ. ευρώ και ο τζίρος των 9 ιδιόκτητων ξενοδοχείων του ομίλου να υπερβεί τα 70 εκατ. ευρώ από 50 εκατ. ευρώ το 2023.

«Στόχος μας είναι το 2024, με την προσθήκη των νέων ξενοδοχείων, το EBITDA να κινηθεί άνω των 30 εκατ. ευρώ. Αν φτάσουμε τα 35 εκατ., θα είμαστε εξαιρετικά ευτυχείς. Με τις αναπτύξεις που κάνουμε, πλησιάζουμε σήμερα τα 2.600 ιδιόκτητα δωμάτια, αριθμός που αντιστοιχεί σε 8.500-9.000 κλίνες», είπε ο Χ. Σιγανός, ο οποίος τόνισε ότι η στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου από δω και πέρα, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε από την ανάληψη management ξενοδοχείων και την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης, χαράσσεται είτε με την απόκτηση περισσότερων ιδιόκτητων ξενοδοχείων είτε με τη σύναψη συμβάσεων μακροχρόνιας μίσθωσης.

Ως προς τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας στο εξωτερικό, ο Χ. Σιγανός επεσήμανε ότι «η δραστηριότητα της Zeus στο εξωτερικό είναι έντονη και θα συνεχίσουμε την επέκτασή μας και σε πιο ευρωπαϊκούς προορισμούς τα επόμενα χρόνια».

Οι επενδύσεις του 2023

Το 2023 αποτέλεσε έτος αναφοράς για την αναπτυξιακή πορεία του ομίλου, ο οποίος το προηγούμενο διάστημα προχώρησε στην εξαγορά δύο νέων ξενοδοχειακών μονάδων σε Ιταλία και Ελλάδα, του Dolce Milan Malpensa στο Μιλάνο και του Lazart Hotel Trademark Collection by Windham στη Θεσσαλονίκη. Είχε προηγηθεί η εξαγορά του Ammos στην Κω.

Υπενθυμίζεται ότι η Zeus International σήμερα εκτός από την Ελλάδα έχει παρουσία σε Ιταλία, Ρουμανία και Κύπρο.

«Το 2023 ήταν μια χρονιά-πρόκληση για εμάς, καθώς ολοκληρώσαμε τέλη του έτους την εξαγορά του Hilton στην Ιταλία, στη Μαλπένσα. Ήταν η πρώτη εξαγορά του ομίλου στην Ιταλία. Μετά έγινε rebranding και μετονομάστηκε σε Dolce. Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί άλλα πράγματα για τον όμιλο την επόμενη ημέρα. Ποτέ δεν έχουμε μείνει με ένα μόνο ξενοδοχείο σε κάποιον προορισμό. Ολοκληρώσαμε επίσης την εξαγορά του Lazart στη Θεσσαλονίκη. Δεν φοβόμαστε να τοποθετήσουμε λεφτά στη Θεσσαλονίκη, η ανάπτυξη του τουρισμού στην πόλη και γενικά στη Βόρεια Ελλάδα έχει πολύ μέλλον. Πριν είχαμε ολοκληρώσει την εξαγορά του Ammos στην Κω και προχωρήσαμε στην ολική ανακατασκευή του. Μάλιστα, εξαγοράσαμε το 6ώροφο κτίριο που στεγάζονται τα γραφεία μας, κίνηση που σημαίνει περαιτέρω ανάπτυξη για τον κεντρικό βραχίονα του ομίλου», είπε ο επικεφαλής της Zeus International.

Πέρα από τις εξαγορές, ο όμιλος υλοποιεί τη ριζική ανακαίνιση του Opera Hotel στη Ρουμανία, ενώ ως προς τα υπόλοιπα ξενοδοχεία του ομίλου στην Ελλάδα, η Zeus International ολοκληρώνει τη ριζική ανακαίνιση του πρόσφατα αποκτηθέντος Ammos Luxury Resort στην Κω, το οποίο αναβαθμίζεται σε θέρετρο 5 αστέρων με στόχο να προσφέρει υπηρεσίες υψηλοτάτων προδιαγραφών. Η ανακαίνιση θα συνεχιστεί και κατά το επόμενο έτος, με την προσθήκη νέων δωματίων και ιδιωτικών πισινών.

Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσεται και η ανακαίνιση και επέκταση των εγκαταστάσεων του Ajul Luxury Hotel & Spa Resort στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, με τη δημιουργία Water Park και Adventure Park, του Dolce Attica Rivera, με τη δημιουργία επίσης ενός Aqua Park και Adventure Park και του Wyndham Grand Crete Mirabello Bay με την προσθήκη 35 δωματίων με ιδιωτικές πισίνες, με τη συνολική δυναμικότητα του ξενοδοχείου της Κρήτης να αριθμεί τα 343 δωμάτια, βίλες και bungalows.

Στο Wyndham Grand Crete Mirabello Bay προστέθηκε επίσης ένα νέο εστιατόριο, αγγίζοντας τα 11 συνολικά εστιατόρια και bar, και αναπτύχθηκε ένα από τα μεγαλύτερα Waterparks στην Ελλάδα.

«Με αυτήν τη φιλόδοξη στρατηγική ανάπτυξη που σχεδιάσαμε, ο όμιλος αυξάνει τον αριθμό των ξενοδοχείων που ανήκουν στη Zeus International, ενισχύοντας την παρουσία του ομίλου στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο είναι ένα άριστο παράδειγμα της δέσμευσής μας για τη βελτίωση και την υγιή ανάπτυξη του τουρισμού. Έχοντας προχωρήσει μέσα στην τελευταία τετραετία στην ανακαίνιση εγκαταστάσεων συνολικού εμβαδού άνω των 300.000 τ.μ., μένουμε πάντα προσηλωμένοι στον στόχο μας, προωθώντας την αυθεντική φιλοξενία», τόνισε από την πλευρά του ο Chief Financial Officer Vice President of BoD της Zeus International, Μανούσος Τσουχλαράκης.

Το επενδυτικό πλάνο της Zeus για το 2023 περιελάμβανε επίσης τη δημιουργία νέων δωματίων, 250 περίπου κλινών, για τη διαμονή του προσωπικού που εργάζεται στον όμιλο.

Αναφερόμενος στις προοπτικές της φετινής τουριστικής σεζόν, ο Χ. Σιγανός τόνισε: «Αν δει κάποιος σήμερα πού βρίσκεται η αγορά, η τάση είναι ανοδική, όμως ο κλάδος είναι τόσο ευαίσθητος, που κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι θα πάμε καλύτερα από το 2023. Η ουσία είναι ότι η Ελλάδα ανεβαίνει ως προορισμός. Βρισκόμαστε σε μία φάση που τέσσερις αγορές είναι κλειστές, αλλά τα νούμερα της Ελλάδας είναι στα ψηλότερά τους. Αργά ή γρήγορα θα ομαλοποιηθούν οι αγορές που σήμερα είναι κλειστές και θα δώσουν ένα μεγαλύτερο boost. Είναι θετικό το πρόσημο, είμαστε αισιόδοξοι. Δεν είμαστε της λογικής ότι θα γίνει χαμός. Η διεθνής συγκυρία και η δουλειά που έχουμε κάνει έχουν φέρει την Ελλάδα σε ένα καλό σημείο, αν δούμε τα νούμερά της σε σχέση με την Ισπανία για παράδειγμα είναι πολύ χαμηλά ακόμη, έχουμε τεράστια περιθώρια ανάπτυξης».

Η έλλειψη προσωπικού

Εστιάζοντας δε στην έλλειψη προσωπικού και στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης σε αυτή την κατεύθυνση, ο επικεφαλής της Zeus International είπε πως το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού είναι παγκόσμιο φαινόμενο, όχι ελληνικό, και προσέθεσε: «Θα πρέπει να δούμε τα πράγματα σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, αλλά και σε μακροπρόθεσμο επίπεδο. Σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο οποιαδήποτε πρωτοβουλία προκειμένου να στηριχθεί ο κλάδος άμεσα είναι δεκτή. Από την άλλη δεν θεωρούμε ότι αυτό είναι το παραγωγικό μοντέλο πάνω στο οποίο πρέπει να βασιστούμε. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα πραγματοποιούνται επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ που για να υλοποιηθούν χρειάζονται προσωπικό. Δεν βλέπω κανένα μακροχρόνιο πλάνο σε ό,τι αφορά το προσωπικό για τον κλάδο μας. Ο κλάδος χρειάζεται να γίνει ελκυστικός για τα νέα παιδιά».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v