Τη διαφοροποίηση και αύξηση του χαρτοφυλακίου έργων επιδιώκει η ΜΕΤΚΑ, εταιρεία του ομίλου Μυτιληναίος, η οποία προσεγγίζει πλέον το 1 δισ. ευρώ ανεκτέλεστου.
Στο τέλος του 2023, η εταιρεία η οποία με τη σημερινή της οντότητα μετρά περίπου ένα χρόνο δραστηριότητας μετά την απόφαση απόσχισης του κλάδου κατασκευών, εμφάνιζε υπόλοιπο εκτελούμενων έργων υποδομών ύψους 600 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμενόταν άμεσα να αυξηθεί στα 800 εκατ. ευρώ, υπολογίζοντας και έργα που βρίσκονταν σε ώριμο στάδιο συμβασιοποίησης.
Όλα τα παραπάνω, δε, αφορούν σε έργα που εδράζονται και εκτελούνται στην Ελλάδα, εξαιρώντας τις συμβάσεις του τομέα για έργα στο εξωτερικό.
Σε κάθε περίπτωση, στο τέλος του 2023, ο κύκλος εργασιών της ΜΕΤΚΑ και της Μ Παραχωρήσεις, της συγγενούς εταιρείας, ανήλθε σε 125 εκατ. ευρώ έναντι 117 εκατ. ευρώ το 2022. Τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) του νεοσυσταθέντος τομέα διαμορφώθηκαν σε 18 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2022, όπου τα EBITDA του τομέα είχαν ανέλθει σε περίπου 13 εκατ. ευρώ (ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και Μ Παραχωρήσεις).
Η εταιρεία είναι ήδη ανάδοχος σε σημαντικά δημόσια έργα ενώ διεκδικεί νέες συμβάσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Ντίνο Μπενρουμπή, υπάρχει ξεχωριστό ενδιαφέρον και για τα μεγάλα ιδιωτικά έργα της περιόδου. Όπως δήλωσε προσφάτως συμμετέχοντας για το μέλλον των υποδομών, «στον όμιλό μας αρέσουν τα ιδιωτικά έργα, γιατί εκεί κερδίζει ο καλύτερος και όχι πάντα ο φθηνότερος, μέσω μιας τεχνοκρατικής προσφοράς».
Σημειώνεται ότι ο όμιλος μέσω θυγατρικής του ανακατασκευάζει το Athens Heart στην οδό Πειραιώς με στόχο τη μετατροπή του σε κτίριο γραφείων (για λογαριασμό της Premia Properties), το νέο data center της Digital Realty, έχει επίσης αναλάβει την κατασκευή του νέου ξενοδοχείου του ομίλου Sani/Ikos στην Κρήτη, την κατασκευή του νέου mall της Lamda Development στο Ελληνικό (Marina Galleria), αλλά και την κατασκευή των αθλητικών εγκαταστάσεων στην έκταση σε κοινοπραξία με την Ιντρακάτ, αλλά και την κατασκευή του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού, επίσης σε κοινοπραξία.
Πέραν βεβαίως των ιδιωτικών έργων, ο όμιλος διαθέτει σημαντικό χαρτοφυλάκιο δημόσιων και έργων ΣΔΙΤ. Στις αρχές του 2024 παρέδωσε και το σύνολο του οδικού άξονα «Άκτιο - Αμβρακία» (έχει παραδοθεί η παράκαμψη Αμφιλοχίας 17 χλμ.), συνολικού μήκους σχεδόν 49 χλμ. και προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Επίσης, πρόσφατα ξεκίνησαν οι εργασίες στο έργο της επέκτασης του Προαστιακού Δυτικής Αττικής προς Μέγαρα (100 εκατ. ευρώ, με συμμετοχή Ταμείου Ανάκαμψης), ενώ, ως γνωστόν, ο όμιλος έχει συμμετοχή 50% στο οδικό ΣΔΙΤ του FlyOver Θεσσαλονίκης και θα κατασκευάσει το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών», περίπου 200 εκατ. ευρώ.
Επιπρόσθετα, έχει συμμετοχή σε projects όπως η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη, αναμένει την υπογραφή του έργου ΣΔΙΤ για τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία (σε σχήμα με την ΑΤΕΣΕ), ενώ επίσης διεκδικεί έργα στον ΟΛΘ (σε κοινοπραξία με την ΤΕΚΑΛ).