Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι τρεις άξονες της στρατηγικής ανάπτυξης της Autohellas

Τα επενδυτικά σχέδια για το 2024. Νέα brands στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Πώς τοποθετήθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ο CEO Ευτ. Βασιλάκης, τι αποκαλύπτει η οικονομική έκθεση.

Οι τρεις άξονες της στρατηγικής ανάπτυξης της Autohellas

Σε τρεις άξονες εδράζεται η στρατηγική της Autohellas για το 2024, μία χρονιά κατά την οποία εκτιμάται ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να καταγράφει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η χρηματοδότηση της εταιρείας, η δημιουργία νέων προϊόντων για τους καταναλωτές και ταυτόχρονα η σύναψη νέων συμφωνιών, καθώς και η ενίσχυση του στόλου της βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Αutohellas, όπως τόνισε, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του 2023, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Ευτύχιος Βασιλάκης.

Ως προς τη χρηματοδότηση της εταιρείας, ο επικεφαλής της τόνισε πως από την αρχή του 2024 έχουν ληφθεί μέτρα σχετικά με τη χρηματοοικονομική δομή της Autohellas, τα αποτελέσματα των οποίων θα είναι ορατά το β’ εξάμηνο του έτους. Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία τον Ιανουάριο προχώρησε στην έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 200 εκατ. ευρώ, στοχεύοντας στη μερική αποπληρωμή δανείων κυμαινόμενου επιτοκίου, στη διασφάλιση χρηματοδότησης για τις αγορές στόλου για το 2024 αλλά και στην κάλυψη λοιπών επιχειρηματικών αναγκών με ευνοϊκότερους όρους.

Την ίδια στιγμή, η Αutohellas επενδύει στην αύξηση του στόλου των διαθέσιμων αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα προχωρά στην περαιτέρω ανάπτυξη των υπηρεσιών και των προϊόντων της με έμφαση στην τεχνολογία. «Για το 2024 μεγάλη πρόκληση παραμένει η αξιοποίηση της τεχνολογίας και η ανάπτυξη νέων ευέλικτων προϊόντων που θα καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες των πελατών», επισημαίνεται στην Οικονομική Έκθεση της Αutohellas για το 2023. Καθοριστικό ρόλο στην αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας αναμένεται να διαδραματίσουν και οι νέες συμφωνίες που έχει στα σκαριά η Autohellas στην κατεύθυνση εμπλουτισμού του χαρτοφυλακίου της με καινούργια brands.

Οι προοπτικές για το 2024

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές για το 2024, η δυναμική στον τομέα της ενοικίασης των αυτοκινήτων παραμένει ισχυρή, τροφοδοτούμενη από την αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό.

Σύμφωνα, δε, με τον Ζαχαρία Βιτζηλαίο, Financial Controller, υπεύθυνο Επενδυτικών Σχέσεων της εταιρείας, η δυναμική του τουρισμού αποτυπώνεται στον προγραμματισμό των αεροπορικών θέσεων για τη χώρα, που παραπέμπει σε αύξηση 8%-9% σε σχέση με το 2023, με τη ζήτηση από τις ΗΠΑ και τις αγορές της Ασίας να ενισχύεται σταθερά. Αναφερόμενος στις μισθώσεις των αυτοκινήτων, ο Ευτ. Βασιλάκης ανέφερε ότι αναμένεται να ενταθεί ο ανταγωνισμός με δεδομένο ότι θα διατεθεί στην αγορά μεγαλύτερος αριθμός αυτοκινήτων. «Η ενδυνάμωση του ανταγωνισμού που εμφανίζεται στις βραχυχρόνιες αλλά και στις μακροχρόνιες μισθώσεις θα επηρεάσει όλο τον κλάδο μισθώσεων αυτοκινήτων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην Οικονομική Έκθεση της εταιρείας.

Το α’ εξάμηνο του έτους, πάντως, αναμένεται να συνεχιστεί η αυξημένη τάση του ρυθμού παράδοσης νέων αυτοκινήτων ολοκληρώνοντας παράλληλα τις παραδόσεις των εκκρεμών παλαιών παραγγελιών γεγονός που θα σημάνει και την ομαλοποίηση στην ελληνική αγορά του αυτοκινήτου.

«Η χρονιά που έχουμε μπροστά μας αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω στο κομμάτι των ενοικιάσεων μεγαλύτερης διάρκειας στην αγορά εσωτερικού, μέσω των ευέλικτων και διαφορετικών προϊόντων που προσφέρει η εταιρεία στους πελάτες. Στο κομμάτι των τουριστικών ενοικιάσεων, αναμένουμε να επηρεαστούν από τις θετικές ενδείξεις που έχουμε από όλους τους κλάδους του τουρισμού αλλά και από την διεύρυνση της τουριστικής σεζόν. Είμαστε όμως συγκρατημένοι στις προβλέψεις μας αφενός επειδή ο ανταγωνισμός στον κλάδο θα είναι έντονος με υψηλές διαθεσιμότητες ενοικιαζόμενων οχημάτων, αφετέρου διότι το κόστος διαβίωσης στις κύριες αγορές εισερχόμενου τουρισμού βαίνει σημαντικά αυξανόμενο για 3η διαδοχική χρονιά, αποτελώντας ένα σημαντικό αστάθμητο παράγοντα. Στην εγχώρια ζήτηση, βασιζόμαστε στη σταθερή πελατειακή βάση που έχουμε χτίσει και ενισχύσει τα τελευταία χρόνια, στο διευρυμένο δίκτυο καταστημάτων και υποδομών καθώς και στις στρατηγικές μας συνεργασίες», επισημαίνεται στην Οικονομική Έκθεση.

Η εμπορία αυτοκινήτων

Όσον αφορά την εμπορία αυτοκινήτων, το 2024 αναμένεται περαιτέρω σταθεροποίηση αλλά και πιο ομαλή ανάπτυξη του κλάδου. Η δραστηριότητα του ομίλου στην εμπορία των αυτοκινήτων αναμένεται να ενδυναμωθεί περαιτέρω και να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά στόλων και λιανικής έχοντας πλέον ενσωματώσει σε πλήρη 12μηνη βάση τις μάρκες Fiat, Alfa Romeo, Jeep, ενώ παράλληλα θα εξασφαλίσει ισχυρή παρουσία και στην αγορά των Ελαφριών Φορτηγών (LCVs).

«Το 2024 και ενώ παρατηρείται πτωτική τάση της ζήτησης στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, λόγω των γεωπολιτικών γεγονότων και των πληθωριστικών πιέσεων, η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων-ανταλλακτικών και υπηρεσιών θα επιδιώξει την αύξηση μεριδίου αγοράς της και την αποτελεσματική διαχείριση της αναμενόμενης αύξησης του κατασκευαστικού και λειτουργικού κόστους προκειμένου να διατηρήσει την κερδοφορία της σε ικανοποιητικά επίπεδα. Η δραστηριότητα της λιανικής πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων και ανταλλακτικών στοχεύει στη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και στην διατήρηση της κερδοφορίας από το after sales, ενώ ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις στοχεύοντας στην ανάπτυξη της δραστηριότητας πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων», αναφέρεται.

Σε ό,τι αφορά τη δραστηριοποίηση του ομίλου στο εξωτερικό, το 2024 η Autohellas αναμένεται να συνεχίσει τη στρατηγική της αναφορικά με τις θυγατρικές των Βαλκανίων και της Κύπρου, στοχεύοντας σε περαιτέρω οργανική ανάπτυξη η οποία σε συνδυασμό με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, που αφορούν τόσο σε τουριστικές όσο και σε εταιρικές μισθώσεις, θα οδηγήσει στη διεύρυνση του μεριδίου στις τοπικές αγορές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v