Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα βαρίδια στην προσπάθεια επαναλειτουργίας της ΛΑΡΚΟ

Το δυσμενές διεθνές περιβάλλον και η πτώση των τιμών του νικελίου δυσκολεύουν τις προσπάθειες. Οι προϋποθέσεις για να επαναλειτουργήσει η ΛΑΡΚΟ και το μέλλον των εργαζομένων.

Τα βαρίδια στην προσπάθεια επαναλειτουργίας της ΛΑΡΚΟ

Ένα δυσμενές περιβάλλον για την παραγωγή του νικελίου έχει δημιουργηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, γεγονός που επιβαρύνει έτι περεταίρω την επαναλειτουργία της ΛΑΡΚΟ.

Αρμόδιες πηγές εκφράζουν στο Euro2day.gr τις επιφυλάξεις τους σε σχέση με την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου, δεδομένου ότι «τα κόστη εξόρυξης πλέον έχουν αλλάξει». Πολλές είναι οι εταιρείες σε άλλες χώρες που αναγκάστηκαν να κλείσουν. Είναι ενδεικτικό όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές πως σχετικά πρόσφατα έκλεισε εργοστάσιο παραγωγής νικελίου στη Βόρεια Μακεδονία.

Τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

Τα σκαμπανεβάσματα τα τελευταία χρόνια στις τιμές του νικελίου φανερώνουν το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει αρκετές εταιρείες. Μέχρι πρότινος οι συνθήκες ήταν διαφορετικές και όπως διευκρινίζουν πηγές της αγοράς, «ορισμένοι πίστεψαν πως με την ηλεκτροκίνηση θα ήταν η χρυσή ευκαιρία για τον κλάδο του νικελίου στη χώρα μας, ωστόσο όσοι υποστήριζαν αυτή την άποψη προδόθηκαν πολύ γρήγορα από τις συνθήκες της αγοράς. Το αποτέλεσμα είναι αυτή τη στιγμή στην Ινδονησία να δημιουργούνται οι συνθήκες μιας μονοπωλιακής αγοράς σε σχέση με το νικέλιο, με την Κίνα να αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή. Αυτό το δεδομένο σε συνδυασμό με τις αρνητικές τιμές του νικελίου που οδήγησαν στο να μπουν λουκέτα σε ορυχεία στην Αυστραλία και τη Νέα Καληδονία διαμορφώνουν τη νέα κατάσταση».

Τι θα χρειαζόταν για να λειτουργήσει ξανά η ΛΑΡΚΟ

Οι δυσκολίες που προαναφέρθηκαν, άρχισαν να φαίνονται πριν 3-4 χρόνια και το γεγονός πως ενδιαφέρθηκαν λίγες εταιρείες δείχνει πολλά, σύμφωνα με πηγές της αγοράς. Επισημαίνουν μάλιστα πως πολλές εταιρείες κοιτούν με μεγαλύτερο ενδιαφέρον χώρες με πιο πλούσια κοιτάσματα.

Στην περίπτωση της ΛΑΡΚΟ, θα έπρεπε να γίνουν επενδύσεις στον τεχνικό εξοπλισμό, καθώς πολλά από τα μηχανήματα είναι παλιά, με αποτέλεσμα να είναι πιο δαπανηρές οι συνθήκες της εξόρυξης. Πάντως, εάν άνοιγε ξανά η εταιρεία, θα χρειάζονταν τουλάχιστον 2-3 μήνες προετοιμασίας, ενώ σύμφωνα με αρμόδιες πηγές θα επαρκούσε το υφιστάμενο προσωπικό για τη λειτουργία της.

Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους

Χθες έγινε νέα συνάντηση των εργαζομένων με κλιμάκιο του υπουργείου Οικονομικών και Εργασίας. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για το μέλλον των εργαζομένων. Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται το ενδεχόμενο περίπου 200 εργαζόμενοι άνω των 55 ετών να μετακινηθούν σε θέσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση. Επίσης, εξετάζεται το σενάριο πολλοί από τους εργαζόμενους να ενταχθούν σε κάποια προγράμματα απασχόλησης.

Όλα αυτά όμως παραμένουν σενάρια. Χθες, οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν κατάληψη στο εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ, προσπαθώντας και με αυτό τον τρόπο να ασκήσουν πίεση για κάποια απόφαση. Όμως, δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσει το τοπίο άμεσα. Τέλος, την Τρίτη ξεκίνησε στο ΣτΕ η εξέταση της αίτησης ακύρωσης που έχει καταθέσει η ιρλανδική CMI, εναντίον της απόφασης να ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ AD Holdings.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v