Ποιοι όμιλοι ψάχνουν έξτρα έσοδα από τον τουρισμό

Τις δυνάμεις τους στον κλάδο της φιλοξενίας μετρούν όμιλοι που κινούνται σε άλλους τομείς. Στόχος να επωφεληθούν από τις ισχυρές επιδόσεις που καταγράφει η «βαριά βιομηχανία» της ελληνικής οικονομίας.

Ποιοι όμιλοι ψάχνουν έξτρα έσοδα από τον τουρισμό

Αν και η βασική δραστηριότητά τους δεν σχετίζεται με τον τουρισμό, όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες τα τελευταία χρόνια επενδύουν στη φιλοξενία, αναπτύσσοντας πολυτελή ξενοδοχεία, με στόχο να επωφεληθούν από τις ισχυρές επιδόσεις που καταγράφει ο πιο νευραλγικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας.

Στο επενδυτικό στόχαστρο βρίσκονται δημοφιλείς προορισμοί που προσφέρουν… εγγυημένες αποδόσεις, όπως η Κρήτη, η Νάξος, η Σαντορίνη και η Κέρκυρα, αλλά και περιοχές που μέχρι σήμερα δεν έχουν αποκτήσει την ταυτότητα των καθιερωμένων προορισμών στη συνείδηση των τουριστών, όπως η Πάργα.

Attica Group

Με στόχο την αξιοποίηση της ισχυρής δυναμικής που έχει αποκτήσει χάρη στην πολυετή παρουσία του στην ακτοπλοΐα, ο όμιλος Attica, με εφαλτήριο την εξαγορά του Naxos Resort Beach Hotel το 2021, επεκτάθηκε σε έναν νέο, συμπληρωματικό της κύριας δραστηριοποίησής του τομέα, τον ξενοδοχειακό κλάδο.

Μέσω της Attica Blue Hospitality, 100% θυγατρικής της, η Attica Group εξαγόρασε πριν από τρία χρόνια το ξενοδοχείο που βρίσκεται στον Αγιο Γεώργιο Νάξου, έναντι τιμήματος 6,5 εκατ. ευρώ. Φέτος το Naxos Resort Beach Hotel θα λειτουργήσει με νέα ανανεωμένη ταυτότητα μετά την ολοκλήρωση της αναβάθμισής του.

Έναν χρόνο μετά το ντεμπούτο της στον κλάδο της φιλοξενίας, στο πλαίσιο της διεύρυνσης της παρουσίας της στον ελληνικό τουρισμό, η εισηγμένη απέκτησε ένα ακόμη ξενοδοχείο, το Tinos Beach, έναντι 6,5 εκατ. ευρώ, με στόχο να το επανατοποθετήσει με αξιώσεις στον τουριστικό χάρτη της Τήνου.

Interlife

Σε έναν δυναμικά ανερχόμενο παίκτη του ελληνικού ξενοδοχειακού τομέα αναδεικνύεται η ασφαλιστική εταιρεία Interlife, η οποία εδραιώνει σταδιακά την παρουσία της στην ξενοδοχειακή αγορά της Ρόδου. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, η εταιρεία, η οποία έχει διαγράψει τη δική της πορεία στον ασφαλιστικό κλάδο, ενίσχυσε το ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιό της με την απόκτηση του Elite.

Αυτό είναι το τέταρτο ξενοδοχείο που αποκτά η ασφαλιστική στο νησί των Ιπποτών, ενισχύοντας το έρεισμά της. Το Elite, που λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, είναι πλήρως ανακαινισμένο, αναπτύσσεται σε έξι ορόφους και διαθέτει 46 δωμάτια και δύο σουίτες, συνολικής χωρητικότητας 104 κλινών.

ΑS Company

Μπορεί το κοντέρ της να έχει καταγράψει πάνω από 30 χρόνια παρουσίας στον χώρο του παιχνιδιού, ωστόσο, η AS Company, με στόχο να βελτιώσει ακόμα περισσότερο οικονομικά μεγέθη της και δη την κερδοφορία της, έχει πάρει θέση και στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Η εταιρεία το περασμένο καλοκαίρι απέκτησε, έναντι 900 χιλιάδων ευρώ, γειτνιάζοντα ακίνητα στην περιοχή των Ματάλων στο Ηράκλειο της Κρήτης, με στόχο την ανάπτυξη τουριστικών καταλυμάτων.

Αυτή, ωστόσο, δεν ήταν η πρώτη κίνηση της AS Company στον κλάδο της φιλοξενίας. Μέχρι τότε, η εισηγμένη είχε αγοράσει συνολικά 82 στρέμματα στην Κρήτη με σκοπό την τουριστική τους αξιοποίηση. Τα 52 στρέμματα αποτελούν ενιαία έκταση στην Ελούντα, ενώ τα υπόλοιπα 30 στρέμματα βρίσκονται σε άλλη περιοχή το νησιού.

Fais Group

Άνοιγμα στον κλάδο της φιλοξενίας έχει κάνει κι ένας από τους ισχυρούς παίκτες του λιανεμπορίου, ο όμιλος Fais. Το πρώτο ξενοδοχείο του ομίλου Φάις, το Radisson Blu Zaffron Resort, στη Σαντορίνη στον ένα από τους δύο premium προορισμούς της χώρας, έκανε το ντεμπούτο του τον Αύγουστο του 2021, σηματοδοτώντας ουσιαστικά και την έλευση της Radisson Hotels, με το brand Radisson Blu, στο κυκλαδίτικο νησί.

Το πολυτελές ξενοδοχείο που αντιστοιχεί σε μία επένδυση ύψους περίπου 15 εκατ. ευρώ, διαθέτει 103 ευρύχωρα δωμάτια και σουίτες, καθώς επίσης και αυτόνομες βίλες των 54 τ.μ.

Στην Κέρκυρα βρίσκεται το δεύτερο project του ομίλου στον χώρο του τουρισμού, το οποίο αφορά την επένδυση του Castello Bibelli, ενός ακινήτου σημαντικής ιστορικής και πολιτιστικής αξίας. Ο σχεδιασμός του ομίλου προβλέπει την αναβίωση και αξιοποίηση του εμβληματικού πύργου, με στόχο τη μετατροπή του σε ένα boutique ξενοδοχείο 5 αστέρων που θα αναβαθμίσει το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν του νησιού των Φαιάκων.

Υπενθυμίζεται ότι το σχήμα του ομίλου Φάις και της Bluehouse αναδείχθηκε ανάδοχος στον διαγωνισμό που πραγματοποίησε το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την αξιοποίηση του ακινήτου Castello Bibelli. Εκτιμάται ότι το συνολικό επενδυτικό σχέδιο ανάπτυξης του ακινήτου, συνολικής έκτασης 77 στρεμμάτων, θα ανέλθει σε 20 εκατ. ευρώ.

Στο Hospitality & Gastronomy Division του ομίλου έχουν επίσης ενταχθεί η Αγορά Μοδιάνο και η αλυσίδα παγωτού Bufala Gelato.

Δημήτρης Γιαννακόπουλος

Την είσοδό του στον τουρισμό με ένα διπλό χτύπημα κάνει ο επιχειρηματίας Δημήτρης Γιαννακόπουλος, ο οποίος, μεταξύ άλλων, είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της φαρμακοβιομηχανίας ΒΙΑΝΕΞ και ιδιοκτήτης της ΚΑΕ ΠΑΟ.

Με όχημα την Black Delta Entertainment Services SA, εταιρεία του ομίλου Γιαννακόπουλου, ο επιχειρηματίας απέκτησε το 2021 για 40 χρόνια, έπειτα από διαγωνισμό του Δήμου Πάργας, ένα ακίνητο έκτασης 40.172,24 τ.μ. στη θέση «Κλιμάτι» Λούτσας στην Πάργα, εκεί όπου λειτουργούσαν παλιότερα οι κατασκηνώσεις του Ταμείου Υγείας Προσωπικού της Εθνικής Tράπεζας (ΤΥΠΕΤ). Στόχος είναι η τουριστική εκμετάλλευση του ακινήτου έπειτα από την υλοποίηση ενός επενδυτικού πλάνου, ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Στην ίδια κατεύθυνση, λίγο πριν τελειώσει το 2023, ο μεγαλομέτοχος της ΚΑΕ ΠΑΟ, μέσω της εταιρείας Black Wave Βάρκιζα, έκανε το δεύτερο επιχειρηματικό του βήμα στον τουρισμό, καθώς αναδείχθηκε ανάδοχος στο πλαίσιο διαγωνισμού για την παραχώρηση της Ακτής Βάρκιζας. Το ετήσιο μίσθωμα ανέρχεται στα επίπεδα του 1,31 εκατ. ευρώ και η διάρκεια της μίσθωσης έχει προσδιοριστεί στα 25 χρόνια, ενώ ο δήμος θα εισπράττει και ποσοστό 6% επί του τζίρου που θα πραγματοποιεί η επιχείρηση.

Η κατακύρωση του διαγωνισμού στην Black Wave Βάρκιζα ενεργοποίησε επενδύσεις άνω των 15 εκατ. ευρώ, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την οργανωμένη ακτή της Βάρκιζας.

Eurocatering

Τις δυνάμεις του στον χώρο του τουρισμού δοκιμάζει ο Χρυσόστομος Μαυρόπουλος, ο οποίος συνδέεται με την εταιρεία Serifos Village, φορέα ανάπτυξης ενός νέου ξενοδοχείου στην περιοχή Γάνεμα στο Σέριφο.

Ο επιχειρηματίας, ο οποίος είναι γνωστός από τη δραστηριότητά του στον κλάδο των τροφίμων, με όχημα τη Eurocatering και το brand «Φρεσκούλης», έχει δρομολογήσει την κατασκευή ενός υπόσκαφου ξενοδοχείου 4 αστέρων, δυναμικότητας 93 κλινών, στο κυκλαδίτικο νησί.

Οικογένεια Τσατσαρωνάκη

Στον τουρισμό ποντάρει και η οικογένεια Τσατσαρωνάκη, γνωστή από τη δραστηριότητά της στον τομέα της αρτοποιίας. Στόχος της εταιρείας «Αειφόρες Τουριστικές Επιχειρήσεις Φαλάσαρνα Α.Ε.», η οποία συνδέεται με την οικογένεια, είναι η ανάπτυξη ενός τουριστικού συγκροτήματος υψηλών προδιαγραφών, προϋπολογισμού περί τα 70 εκατ. ευρώ, στην Κρήτη και συγκεκριμένα στα Φαλάσαρνα των Χανίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v