Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Παπαστράτος: Κερδίζει μερίδια το iQOS

Ξεπέρασε τις πωλήσεις των συμβατικών καπνικών το εναλλακτικό προϊόν της PMI και στην Ελλάδα. Προχωρούν οι επενδύσεις των 200 εκατ. ευρώ στον Ασπρόπυργο

Παπαστράτος: Κερδίζει μερίδια το iQOS

Σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων στην αγορά καπνικών προϊόντων εμφανίζει το iQOS, το εναλλακτικό προϊόν του ομίλου PMI, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της ελληνικής θυγατρικής Παπαστράτος έχει ξεπεράσει το μερίδιο του brand Marlboro τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Παπαστράτος, κ. Ιάκωβο Καργαρώτο οι χρήστες στην Ελλάδα ξεπέρασαν τους 500.000, μόλις σε έξι χρόνια από το λανσάρισμα του προϊόντος, ενώ το παραγωγικό hub της εταιρείας στον Ασπρόπυργο, το οποίο παράγει αποκλειστικά θερμαινόμενες ράβδους καπνού, ενισχύει διαρκώς τις εξαγωγές του. Υπενθυμίζεται πως το προϊόν κυκλοφορεί σε 84 αγορές παγκοσμίως και έχει υποστηριχθεί με επενδυτικά κεφάλαια άνω των 12 δισ. ευρώ.

Σε ότι αφορά το ελληνικό hub της Παπαστράτος προχωρά η νέα επένδυση ύψους 200 εκατ. ευρώ για την προσθήκη τεσσάρων νέων γραμμών παραγωγής, η οποία σύμφωνα με τον κ. Καργαρώτο προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2025.

Η εταιρεία ολοκλήρωσε τη χρήση με νέα άνοδο εσόδων σύμφωνα με τις αναφορές της διοίκησης, ενώ προετοιμάζει για το 2024 το λανσάρισμα νέων προϊόντων. Σημειώνεται επίσης πως στην αρχή του 2023 η Παπαστράτος μετεξελίχθηκε σε Διοικητικό Κέντρο των Λειτουργειών της Philip Morris International για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, το οποίο αποτελείται από 12 χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο, Μάλτα, Σλοβακία, Σερβία, Βοσνία –Ερζεγοβίνη, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Μαυροβούνιο).

Υπενθυμίζεται πως κατά την τελευταία δημοσιευμένη χρήση του 2022, οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 1,580 δισ. ευρώ το 2022 έναντι 1,364 δισ. ευρώ το 2022. Εξ αυτών 1,251 δισ. ευρώ αφορά σε πωλήσεις εσωτερικού (έναντι 1,183 δισ. ευρώ το 2021), ενώ οι εξαγωγές το 2022 ανήλθαν σε 329 εκατ. ευρώ περίπου, σημαντικά αυξημένες έναντι των 181 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2021.

Οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας μετά φόρων ανήλθαν το 2022 σε 657 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 40% σε σχέση με το 2021 που είχαν διαμορφωθεί σε 469 εκατ. ευρώ. Σειρά παραγόντων κόστους οδήγησε σε αυξημένο κόστος πωληθέντων κατά 58% το 2022, καθώς αυτό ανήλθε σε 426,5 εκατ. ευρώ από 270 εκατ. ευρώ για το 2021.

Το μικτό κέρδος για τη χρήση 2022 ανήλθε σε 231 εκατ. ευρώ από 200 εκατ. ευρώ αυξημένο σε σχέση με πέρυσι κατά 16%. Όσον αφορά τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA), το 2022 ανήλθαν σε 135 εκατ. ευρώ από 146 εκατ. ευρώ για το 2021. Τα κέρδη χρήσεως διαμορφώθηκαν τελικώς για το 2022 στα 85 εκατ. ευρώ από 101 εκατ. ευρώ το 2021.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v