Ανάμεσα σε ασφαλιστικές εταιρείες και δημόσιο βρίσκεται η παραχωρησιούχος εταιρεία της Αττικής Οδού, η οποία δεν έχει ακόμη σχηματίσει το αναλογούν ποσό αποζημίωσης από το «force majeur» λόγω Covid.
Η εταιρεία στην οποία συμμετέχουν σε ποσοστό 65% η Ακτωρ Παραχωρήσεις, η Άβαξ με 34% και η Egis Projects με 1% διέθετε ασφαλιστική κάλυψη για ενδεχόμενο ανωτέρας βίας (force majeur), η οποία ωστόσο δεν ικανοποιήθηκε, καθώς η σύμβαση ασφάλισης υπολειπόταν των συνθηκών. Σημειώνεται πως η κυβερνητική απόφαση απαγόρευσης μετακινήσεων διέτρεξε τόσο το 2020 όσο και το 2021, υπερβαίνοντας την πρόβλεψη.
Από την άλλη πλευρά, η κοινοπραξία και η εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου δεν απώλεσε το δικαίωμά της να λάβει κρατική αποζημίωση, στην περίπτωση που δεν αποζημιωθεί από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος της αποζημίωσης για κάθε περίπτωση παραχώρησης είναι ίσο με τη διαφορά μεταξύ των περιορισμένων εσόδων που πραγματοποιήθηκαν και της πρόβλεψης εσόδων των εγκεκριμένων επικαιροποιημένων χρηματοοικονομικών μοντέλων.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού στρέφεται νομικά τόσο κατά των ασφαλιστικών εταιρειών όσο και του δημοσίου, διεκδικώντας τη σχετική αποζημίωση, την οποία έχουν εξάλλου εισπράξει οι υπόλοιπες εταιρείες παραχώρησης.
Υπενθυμίζεται πως το 2019, ως έτος βάσης πριν την πανδημία και τα αναγκαστικά μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων, η Αττική Οδός εμφάνισε έσοδα 192,7 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη στα 72,6 εκατ. ευρώ.
Το 2020 η Αττική Οδός εμφάνισε έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου 151,5 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη μετά από φόρους μειώθηκαν σε 48,7 εκατ. ευρώ. Το 2021 τα έσοδα της χρήσης από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου ανήλθαν σε 176,77 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ήταν 56,3 εκατ. ευρώ.