Στα βήματα του ΙΚΕΑ, η Metro Cash & Carry

Τι φέρνει η στροφή προς μικρότερα καταστήματα σε τουριστικές περιοχές που δεν δουλεύουν όλο το 12μηνο. Αλλαγές και στην ποικιλία. «Σοφιστικέ χρεώσεις» στο e-shop του My Market.

Στα βήματα του ΙΚΕΑ, η Metro Cash & Carry

Μέτρο σύγκρισης μεταξύ της σουηδικής ΙΚΕΑ του Ίνγκβαρ Κάμπραντ και της ελληνικής αλυσίδας Metro Cash & Carry της οικογένειας Παντελιάδη, δεν υπάρχει ούτε σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, ούτε αντικειμένου.

Όμως η ΙΚΕΑ που στην Ελλάδα το δίκτυο και το brand αναπτύσσει ο όμιλος Fourlis, επενδύει τα τελευταία χρόνια σε μια νέα γενιά μικρότερων καταστημάτων. Στη δημιουργία μικρότερων καταστημάτων, για να προσεγγίσει τις τουριστικές περιοχές που δεν δουλεύουν και τους 12 μήνες το έτος προσανατολίζεται και η Metro Cash & Carry.

«Έχουμε δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια στη Ζάκυνθο ένα μοντέλο μικρότερου καταστήματος. Αυτό έχει λιγότερα λειτουργικά κόστη άρα μας επιτρέπει να πάμε σε νησιά. Τέτοια νησιά τα οποία κοιτάμε και μας ενδιαφέρουν είναι η Μυτιλήνη, η Σάμος, η Κως, η Κεφαλλονιά. Και πιθανόν στο μέλλον να δούμε και μικρότερα νησιά των Κυκλάδων που χρειάζονται ένα διαφορετικό μοντέλο» είπε χθες στο περιθώριο της έκθεσης HORECA ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Εκτός από το νέο μοντέλο που σχεδιάζει ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι η αλυσίδα του έχει ήδη δρομολογήσει τη δημιουργία ενός κλασικού METRO Cash & Carry στη Δράμα και σκοπεύει να ανοίξει ένα ακόμη Cash & Carry στην Κύπρο.

Ο επικεφαλής της METRO ανέφερε ότι η αλυσίδα χονδρικής του, ελέγχει το 50% του κλάδου των Cash & Carry, και ότι μέλημα πλέον είναι «πως θα μπορέσουμε να μεγαλώσουμε αυτή την αγορά κερδίζοντας πελάτες από το παραδοσιακό χονδρεμπόριο». Σημείωσε επίσης ότι πριν από 20 χρόνια ο κλάδος του Cash & Carryήταν προσανατολισμένος στα μπακάλικα και στα παντοπωλεία.

«Κάποια στιγμή είδαμε ότι αυτό δεν έχει μέλλον. Γιατί το σούπερ μάρκετ πάει παντού άρα η μικρή λιανική θα μειώνεται. Για τον λόγο αυτό κάναμε μια στροφή και είπαμε ότι το μέλλον προφανώς είναι οι ταβέρνες, τα εστιατόρια, τα μπαράκια, τα ξενοδοχεία, τα καφέ κλπ.» ανέφερε.

Αυτή η στροφή έχει φέρει αλλαγές και στην ποικιλία. «Άλλο θέλει το μπακάλικο και άλλα θέλει ο κλάδος του HORECA. Έτσι προχωρήσαμε σε πολλές αλλαγές στα καταστήματά μας. Αυξήσαμε πάρα πολύ τον αριθμό των ψυγείων και των καταψύξεων. Φτιάξαμε εξειδικευμένο δίκτυο πωλητών, δημιουργήσαμε το e-shop το οποίο έχει άλλη λογική από το e-shop του σούπερ μάρκετ» είπε.

Αναφορικά με το e-shop του My Market, δηλαδή του δικτύου λιανικής της οικογένειας Παντελιάδη, θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα σε χρεώσεις στις αποστολές των παραγγελιών. Ο κ. Παντελιάδης πάντως δεν θέλησε να αποκαλύψει ποια θα είναι η τιμολογιακή πολιτική, απλά περιορίστηκε να αναφέρει: «θέλουμε να το κάνουμε λίγο πιο σοφιστικέ χρεώσεις».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v