ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ο ΒΟΑΚ σφραγίζει την κυριαρχία στις παραχωρήσεις

Mακράν μεγαλύτερος «παίκτης» διαχείρισης και κατασκευής των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων ο όμιλος. Το στοίχημα της ταχείας υλοποίησης και το ενδεχόμενο εμπλουτισμού των συμμετεχόντων.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ο ΒΟΑΚ σφραγίζει την κυριαρχία στις παραχωρήσεις

Η τελευταία σύμβαση παραχώρησης οδικού έργου για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ καταλογίζεται πλέον στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος παρά το ενδεχόμενο προσφυγών ή ενστάσεων εκ μέρους των αντίπαλων σχημάτων, εμφανίζεται πλέον ως ο μακράν μεγαλύτερος «παίκτης» διαχείρισης και κατασκευής των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.

Η ολοκλήρωση των διαδικασιών για τον ΒΟΑΚ απέχει μήνες, ενώ ανοιχτές παραμένουν οι συμβάσεις τόσο για την Εγνατία Οδό όσο και για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, με προσδοκίες για την όσο το δυνατόν πιο σύντομη ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών. Ολα δείχνουν όμως ότι ο όμιλος ολοκληρώνει μια πολυετή διαδικασία ανάδειξής του σε κυρίαρχο παίκτη στον τομέα τόσο της κατασκευής όσο και της παραχώρησης, έχοντας κερδίσει τους τρεις μεγάλους διαγωνισμούς των τελευταίων ετών.

Στο πλαίσιο αυτό πάντως, οι πληροφορίες λένε πως η προσπάθεια των τελευταίων μηνών, εκ μέρους της κυβέρνησης, για τη δημιουργία συνθηκών στοιχειώδους συνεννόησης μεταξύ των κατασκευαστικών ομίλων, με στόχο την ομαλή και ταχεία υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, φαίνεται να δίνει αποτελέσματα, με το ενδεχόμενο εμπλουτισμού των συμμετεχόντων σε κάποια μεγάλα έργα να παραμένει ανοικτό, ως δυνατότητα.

Σημειώνεται επιπρόσθετα πως ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πέραν των παραπάνω ανοιχτών συμβάσεων ελέγχει τη Νέα Οδό, την Κεντρική Οδό και μειοψηφική συμμετοχή στην Ολυμπία Οδό, έχοντας ήδη δημιουργήσει έναν ισχυρό τομέα έργων παραγωγής σταθερών ταμειακών ροών.

Ο ΒΟΑΚ

Η περίοδος της παραχώρησης του έργου «ΜΕΛΕΤΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ - ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ.) ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΑ - ΗΡΑΚΛΕΙΟ» είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών - κατασκευών.

Εκ των παραπάνω συνάγεται πως η περίοδος κατασκευής του μεσαίου τμήματος του σπονδυλωτού έργου δεν πρόκειται να ξεκινήσει πριν το 2027, ωστόσο νωρίτερα θα έχουν ξεκινήσει τα έργα για τα «άκρα» του έργου.

Αφορά το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη μήκους 22,5 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευαστεί ως ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ Παραχωρήσεις-Ιntrakat. Επιπλέον έχει συμβασιοποιηθεί το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος 14,5 χλμ., προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο (με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και τον κρατικό προϋπολογισμό) με ανάδοχο την Άκτωρ, η οποία έχει ήδη λάβει τις προβλεπόμενες αμοιβές (25 εκατ. ευρώ) για την έναρξη του έργου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v