Ως εύκολα χρηματοδοτήσιμο και μάλιστα χωρίς να διαταραχθεί η μερισματική πολιτική της εταιρείας, θεωρεί η διοίκηση της Motor Oil το επενδυτικό πρόγραμμα των 4 δισ. ευρώ (περίπου τα 2,5 δισ. σε νέες μορφές ενέργειας και το 1,5 δισ. στα πετρελαιοειδή), που έχει προγραμματιστεί για την περίοδο 2023-2030.
Ειδικότερα, όπως δήλωσε στα πλαίσια της χθεσινής έκτακτης γενικής συνέλευσης της εισηγμένης (με θέμα την έγκριση της εξαγοράς του υπόλοιπου 25% της Άνεμος RES έναντι 123,52 εκατ. ευρώ) ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Οil Πέτρος Τζανετάκης, από τα τέσσερα αυτά δισ. ευρώ, με την εξαγορά του εναπομείναντος 25% της Άνεμος RES θα έχουν ήδη διατεθεί γύρω στο 1,3 δισ. και το υπόλοιπο ποσό μπορεί να προκύψει από τις ταμειακές ροές των επόμενων ετών, χωρίς να αυξηθεί ιδιαίτερα ο δανεισμός και χωρίς να ανατραπεί η μερισματική πολιτική.
Σε κάθε περίπτωση, η τρέχουσα ρευστότητα της Motor Οil είναι ισχυρή παρά τις μεγάλες επενδύσεις που υλοποιήθηκαν κατά τα προηγούμενα χρόνια.
Για παράδειγμα, ο όμιλος εισήλθε στο χώρο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας το 2019 με μονάδες ισχύος 10 Mw και λειτουργεί σήμερα μονάδες 837 Mw. Επιπλέον, ακόμη και αν δεν πραγματοποιηθούν κάποιες επιπλέον εξαγορές στο συγκεκριμένο χώρο, ο όμιλος σχεδιάζεται να σκαρφαλώσει στα 1.200 Mw μέσα στην επόμενη τετραετία από την αδειοδοτική ωρίμανση και υλοποίηση υπαρχόντων projects.
Στα πλεονεκτήματα του ομίλου εντάσσεται και το ότι το μεγαλύτερο τμήμα της παραγωγής από ΑΠΕ (το 94%) αφορά μονάδες αιολικών πάρκων, οι οποίες δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της πολύ μεγαλύτερης παραγωγής κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε σύγκριση με τις βραδινές ώρες.
Χαρακτηριστικό στοιχείο της επέκτασης της Motor Οil στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελεί το ότι ενώ ο συγκεκριμένος τομέας απέφερε μηδενικό σχεδόν EBITDA το 2020, για φέτος αναμένεται μια σχετική επίδοση κοντά στα 120 εκατ. ευρώ.
«Η επέκτασή μας στις ΑΠΕ δεν έχει επηρεάσει μόνο την κερδοφορία του ομίλου, αλλά και την αποτίμηση της μετοχής» σημείωσε ο Πέτρος Τζανετάκης, συμπληρώνοντας πως «οι αναλυτές αποτιμούν στις εκθέσεις τους με σαφώς μεγαλύτερο πολλαπλασιαστή το EBITDA που προέρχεται από τις ΑΠΕ, σε σύγκριση με αυτή της πετρελαϊκής δραστηριότητας».
Σε ότι αφορά το διυλιστήριο της Motor Οil, συνεχίζονται μέχρι τώρα τα σαφώς ικανοποιητικά περιθώρια διύλισης, με κύκλους προσκείμενους στην εισηγμένη εταιρεία να εκφράζουν την ικανοποίησή τους για τη θέση του ομίλου στο συγκεκριμένο πεδίο. «Ακόμη και στο χειρότερο δυνατό σενάριο για τον κλάδο, εμείς στη Motor Οil θα είμαστε οι... τελευταίοι των Μοϊκανών, καθώς έχουμε την υψηλότερη παραγωγικότητα στην Ευρώπη».
Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, ο όμιλος διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα καθώς έχει ήδη προχωρήσει στο σωστό timing τις επενδύσεις του πλεονεκτώντας έναντι των ανταγωνιστών, σε μια περίοδο όπου -ιδιαίτερα με βάση τις πτωτικές μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου- θεωρείται πολύ δύσκολο οι μεγάλοι ευρωπαϊκοί όμιλοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να προχωρήσουν σε αντίστοιχες επενδύσεις στο μέλλον.