Αισιόδοξα μηνύματα για τη σύναψη νέων συμφωνιών και την αύξηση των εξαγωγικών τους μεγεθών σε τέσσερις σημαντικές ασιατικές αγορές, άφησαν οι 405 Β2Β συναντήσεις που είχαν 12 ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών, στο πλαίσιο Επιχειρηματικής Αποστολής που διοργάνωσε το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο από 11 μέχρι 21 Νοεμβρίου.
Η ελληνική αποστολή επισκέφθηκε τέσσερεις μεγαλουπόλεις, το Τόκυο, τη Σεούλ, το Πεκίνο και το Χόνγκ Κόνγκ, με τους συμμετέχοντες σε αυτή να έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε τοπικούς εισαγωγείς, διανομείς και αντιπροσώπους και να ενημερωθούν για τις προϋποθέσεις, τη ζήτηση και τον ανταγωνισμό σε κάθε περιοχή, ώστε να διαμορφώσουν τη στρατηγική τους και να σχεδιάσουν επιχειρησιακά την εξαγωγική προσέγγιση σε αυτές τις πολυπληθείς και δυναμικά ανερχόμενες αγορές.
Στην αποστολή μετείχαν από τη Βόρεια Ελλάδα η ΔΩΔΩΝΗ με φυτικά επιδόρπια και snacks, oι ΜΕΒΓΑΛ και EVROFARMA με γαλακτοκομικά, η EURIMAC με ζυμαρικά, η ΖΑΝΑΕ με κονσέρβες ντομάτας, έτοιμα γεύματα-ορεκτικά, ελιές και η ALMI με antipasti, η κονσερβοποιία φρούτων ELBAK από τη Θεσσαλία, από τον κλάδο ελαιολάδου οι Mitira Lesvos από την Μυτιλήνη, η Sparta Spirit από την Λακωνία και η Ariston Hellas από τους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας μαζί με άλλα είδη, και από τον κλάδο ποτών η Μονή Χιλανδαρίου από το Άγιο Όρος με δική της παραγωγή κρασιών και η Ποτοποιία Κατσάρος από τον Τύρναβο με παραδοσιακό ούζο και τσίπουρο, λικέρ μαστίχα και κρασιά.
Με την υποστήριξη των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών στις τρεις χώρες και του Εμπορικού Επιμελητηρίου στο Χόνγκ Κόνγκ πραγματοποιήθηκαν πολυάριθμες συναντήσεις, πάνω από 30 για κάθε εταιρία, που έδειξαν ότι υπάρχουν δυνατότητες τα συγκεκριμένα ελληνικά προϊόντα να ανταγωνισθούν με επιτυχία άλλα εισαγόμενα, να «χτίσουν» θέση σε καταστήματα και ράφια super market και να αποκτήσουν μερίδιο σε αγορές μεγάλης κατανάλωσης με σταθερά αυξανόμενη ζήτηση σε τρόφιμα υψηλής γευστικής και διατροφικής αξίας.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ώριμες αγορές της Ιαπωνίας και Κορέας όπου οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα ποιοτικά, υγιεινά και vegan. Απαιτείται μακροχρόνια στόχευση, επιμονή και συνέπεια, κατάλληλη προετοιμασία και χτίσιμο εμπιστοσύνης, αφιέρωση πόρων, κατανόηση τοπικής κουλτούρας και συνηθειών, σειρά επισκέψεων και επαφών, έγκαιρη διεκπεραίωση διατυπώσεων.
Το σταδιακό άνοιγμα της Κίνας στον κόσμο μετά την πανδημία διαμορφώνει νέο πλαίσιο ζήτησης και ανταγωνισμού σε μία δύσκολη αλλά τεράστια αγορά όπου οι ελληνικές εταιρίες μπορούν να ενισχύσουν το εξαγωγικό αποτύπωμά τους με παραδοσιακά και νέα προϊόντα, ενώ το Χόνγκ Κόνγκ θεωρείται εμπορική γέφυρα για πρόσβαση σε πολλές άλλες Ασιατικές περιοχές.
Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος του Ελληνο-Ασιατικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος τόνισε ότι «η καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου ολοένα και περισσότερο στο μέλλον θα χτυπάει στην Ασία, η ζήτηση θα αυξάνεται, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα επεκτείνεται, η συνεισφορά του ασιατικού παράγοντα στην εξέλιξη της τεχνολογίας θα γίνεται εμφανέστερος. Οι ελληνικές εταιρίες αξίζει να έχουν στο ραντάρ τους την Ασιατική Ήπειρο, να στοχεύσουν σε συγκεκριμένες αγορές, να επιμείνουν με ποιοτικά και ανταγωνιστικά προϊόντα, και να διεκδικήσουν το μερίδιο που μπορούν σε «πίτα» που σταθερά διευρύνεται».
O Γενικός Διευθυντής και Μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης σχολίασε ότι «μεθοδικά οργανωμένες επισκέψεις σε αγορές - στόχους μεγάλων καταναλωτικών πληθυσμών, υψηλής ζήτησης και ανόδου της μεσαίας τάξης, ανοίγουν δρόμους και διευκολύνουν επιχειρήσεις να βρουν πιο εύκολο βηματισμό στο διεθνή εξαγωγικό στίβο, να εντοπίσουν εταίρους και συνεργάτες, να διοχετεύσουν την παραγωγή τους ενισχύοντας τα εξαγωγικά μεγέθη τους. Η υπηρεσία αυτή του Επιμελητηρίου, γέφυρα προς τις αγορές του κόσμου ως μέλος του παγκόσμιου δικτύου διμερών Γερμανικών Επιμελητηρίων, είναι πρακτική, βρίσκει ανταπόκριση και αποδίδει».