Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ δρομολογεί η Attica Group

Τι προβλέπει ο σχεδιασμός του ενισχυμένου ομίλου, ο οποίος ενδυναμώνει ακόμη περισσότερο την παρουσία του διεθνώς. Νέα δεδομένα από την απορρόφηση της ΑΝΕΚ. «Πρασίνισμα» πλοίων και ο ρόλος των ελληνικών ναυπηγείων.

Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ δρομολογεί η Attica Group

Πλώρη για την υλοποίηση ενός προγράμματος 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του στόλου της βάζει πλέον η ενισχυμένη Attica Group μετά τη συγχώνευση διά απορρόφησης της ΑΝΕΚ.

Σε πρώτο πλάνο και μέχρι το 2025 ο όμιλος, ο οποίος ενισχύει έτι περαιτέρω τη θέση του στον διεθνή ακτοπλοϊκό χάρτη, προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 150 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των πλοίων του. Βάσει σχεδιασμού 31 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στην αναβάθμιση των πλοίων της ΑΝΕΚ και 120 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στο «πρασίνισμα» του στόλου της Attica.

Μεταξύ άλλων, προγραμματίζεται η εγκατάσταση συστημάτων πλυντρίδων καυσαερίων (scrubbers) που μειώνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις μηχανές των πλοίων, νέων τεχνολογιών πρόωσης και συστημάτων για την ηλεκτρική σύνδεση των πλοίων στα λιμάνια (cold ironing), καθώς και η τοποθέτηση μηχανών διπλού καυσίμου, στο πλαίσιο συμμόρφωσης της ακτοπλοϊκής με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ενωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% έως το 2030 (Fit for 55).

Σύμφωνα με το πλάνο, η Attica σκοπεύει να επενδύσει 20 εκατ. ευρώ περίπου για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δύο πλοία της ΑΝEΚ και παράλληλα θα επενδύσει άλλα 11,3 εκατ. ευρώ σε συντήρηση (one-off catch-up fleet maintenance costs) των πλοίων της. Όπως εκτιμά το διοικητικό συμβούλιο της Attica σε σχετική έκθεσή του, από την επένδυση σε scrubbers εκτιμάται ότι θα προκύψει εξοικονόμηση 9,5 εκατ. ευρώ, λόγω της χρήσης οικονομικότερου τύπου καυσίμου (3,5% HSFO).

Μέρος, μάλιστα, του εν λόγω προγράμματος ενδέχεται να υλοποιηθεί σε ελληνικά ναυπηγεία, δεδομένου ότι η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία βρίσκεται σε τροχιά ανάκαμψης, με σχετικές διαπραγματεύσεις να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Σήμερα, η νέα Attica είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία επιβατηγού ναυτιλίας στον κόσμο με κριτήριο τη χωρητικότητα επιβατών και η πέμπτη μεγαλύτερη με κριτήριο τη χωρητικότητα σε γραμμικά μέτρα γκαράζ.

Ενδεικτικά της ισχύος της Attica Group είναι τα στοιχεία του 2022, βάσει των οποίων η ενισχυμένη ακτοπλοϊκή, με τζίρο πάνω από 700 εκατ. ευρώ ετησίως και μερίδιο αγοράς στο 50% στο Αιγαίο και στο 45% στην Αδριατική, με όρους κύκλου εργασιών, θα συνδέει περισσοτέρους από 61 προορισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Ο ισχυροποιημένος όμιλος με τα 5 brands (Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, Africa Morocco Link, ANEK Lines) θα έχει παρουσία σε 6 χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Μαρόκο, Ισπανία, Πουέρτο Ρίκο, Δομινικανή Δημοκρατία), πραγματοποιώντας 21.500 δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με τα 43 πλοία του να «γράφουν» 2,642 εκατ. ναυτικά μίλια και να μεταφέρουν 7,2 εκατ. επιβάτες, 1,3 εκατ. Ι.Χ. και 620 χιλιάδες φορτηγά σε ετήσια βάση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v