Για την Κρητική βιομηχανία ΚΡΕΜΕΛ που παράγει μεταξύ άλλων φυτικά τυριά και εδέσματα γιαουρτιού, ο μεγαλύτερος πελάτης της ήταν και παραμένει η διεθνής αγοράς. Όμως οι πωλήσεις εξωτερικού, που προέρχονται από δύο πελάτες, μειώθηκαν πέρυσι κατά 5,58% και η συμμετοχή των εξαγωγών στο σύνολο των πωλήσεων υποχώρησε πέρυσι στο 62,6% από 69,1% που ήταν στη χρήση του 2021.
Αντίβαρο στην πτώση των εξαγωγών αποτέλεσαν οι πωλήσεις στην εσωτερική αγορά που αυξήθηκαν κατά 26,03%. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις της να αυξηθούν κατά 4,23% στα 20,259 εκατ. ευρώ (το 2021 ήταν 19,437 εκατ. ευρώ) σε μια πληθωριστική χρονιά. Με τα αποτελέσματα προ φόρων να καταγράφουν απώλειες 7%, στα 4,074 εκατ. ευρώ, πτώση 2,79% τα καθαρά της κέρδη στα 3,3 εκατ. ευρώ.
Τα EBITDA υποχώρησαν στα 4,213 εκατ. ευρώ από 4,845 εκατ. ευρώ, το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 20,80% έναντι 24,93% στη χρήση του 2021 ενώ οι δανειακές υποχρεώσεις της ανέρχονται 4,52 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1998 και διαθέτει εργοστάσιο παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων, συσκευαστήριο μελιού και δύο αποθήκες πρώτων υλών, δραστηριοποιείται σε μια αγορά, αυτή των φυτικών προϊόντων, που εμφανίζει σημάδια κόπωσης.
Παραδείγματος χάριν στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μέτρησης της κατανάλωσης Circana οι πωλήσεις ενισχύθηκαν σε αξία, αλλά είτε μειώθηκαν σε όγκο είτε η ανάπτυξη ήταν μονοψήφια.
Η κατανάλωση plant based «τυροκομικών» μειώθηκε κατά 3,7% και των επιδορπίων κατά 8,4% ενώ οι τιμές αυξήθηκαν 8,6% και 9,3% αντίστοιχα.