Η επόμενη ημέρα της Attica Group μετά την απορρόφηση της ΑΝΕΚ

Η ολοκλήρωση της συμφωνίας σηματοδοτεί την υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων μέχρι το 2030. Το νέο σχήμα σε αριθμούς και ο επόμενος στόχος. 

Η επόμενη ημέρα της Attica Group μετά την απορρόφηση της ΑΝΕΚ

Αφετηρία για την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 1 δισ. ευρώ σε ορίζοντα 6ετίας αποτελεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας συγχώνευσης διά της απορροφήσεως της ΑΝΕΚ από την Attica Group, μετά το «πράσινο φως» που άναψαν οι μέτοχοι των δύο εταιρειών στο πλαίσιο των Γενικών Συνελεύσεων που συγκλήθηκαν χθες.

H υλοποίηση επενδύσεων που θα μεγεθύνουν την αξία του νέου σχήματος αποτελούν πλέον προτεραιότητα για την Attica Group, η οποία έχει δρομολογήσει για την επόμενη διετία επενδύσεις συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 120 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στην Attica Group για τη δημιουργία ενός πιο «πράσινου» στόλου, ενώ, βάσει της έκθεσης των διοικητικών συμβουλίων των δύο εταιρειών, η Attica Group θα επενδύσει άμεσα στην απορροφηθείσα ΑΝEΚ κεφάλαια ύψους 31 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό μέρους του στόλου της. 

Ειδικότερα η Attica σκοπεύει να επενδύσει 20 εκατ. ευρώ περίπου για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δύο πλοία της ΑΝEΚ και παράλληλα θα επενδύσει άλλα 11,3 εκατ. ευρώ σε συντήρηση (one-off catch-up fleet maintenance costs) των πλοίων της. Τα οφέλη που θα προκύψουν από την επένδυση σε scrubbers θα προέλθουν από τη χρήση οικονομικότερου τύπου καυσίμου «3,5% HSFO» σε σχέση με το ακριβότερο καύσιμο «0,5% VLSFO» που χρησιμοποιείται σήμερα από τα πλοία της ΑΝEΚ.

Όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς, η συγκεκριμένη συμφωνία «ενισχύει την αξία της Attica Group», η οποία προσελκύει σταθερά το ενδιαφέρον επενδυτών. Το στοίχημα της επόμενης ημέρας για την Attica, μετά την ολοκλήρωση της απορρόφησης της ΑΝEΚ, είναι η ολοκλήρωση μέρους των δρομολογημένων επενδύσεων μέχρι τη διετία 2026-2027 και η διαμόρφωση ενός roadmap για τις επενδύσεις που θα ακολουθήσουν και θα ενισχύσουν περαιτέρω το EBITDA της εταιρείας. 

To νέο σχήμα, με τζίρο πάνω από 700 εκατ. ευρώ ετησίως, αναμένεται να αποτελέσει έναν ισχυρό ακτοπλοϊκό πόλο με μεγάλο έρεισμα διεθνώς. Η ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών τοποθετεί πλέον την ενισχυμένη Attica Group στη δεύτερη θέση παγκοσμίως, με κριτήριο τη χωρητικότητα επιβατών και στην πέμπτη θέση με κριτήριο τη χωρητικότητα σε γραμμικά μέτρα γκαράζ.

Μάλιστα, με τη διάσωση της ιστορικής χανιώτικης ακτοπλοϊκής, η Attica Group ενδυναμώνει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στις ελληνικές θάλασσες, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα με δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με το μερίδιο αγοράς της πλέον να ανέρχεται στο 50% στο Αιγαίο και στο 45% στην Αδριατική, με όρους κύκλου εργασιών.

Σε αριθμούς, ο ισχυροποιημένος όμιλος με τα 5 brands (Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, Africa Morocco Link, ANEK Lines) θα έχει παρουσία σε 6 χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Μαρόκο, Ισπανία, Πουέρτο Ρίκο, Δομινικανή Δημοκρατία), πραγματοποιώντας 21.500 ταξίδια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με τα 43 πλοία του να διανύουν 2,642 εκατ. ναυτικά μίλια και να μεταφέρουν 7,2 εκατ. επιβάτες, 1,3 εκατ. Ι.Χ. και 620 χιλιάδες φορτηγά σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022. 

Ιδιαίτερης σημασίας στο πλαίσιο της επίτευξης της εν λόγω συμφωνίας είναι η διατήρηση όλων των θέσεων απασχόλησης της απορροφηθείσας ΑΝEΚ με την Attica Group, μετά τη συγχώνευση, να απασχολεί πλέον 2.839 εργαζομένους.

Υπενθυμίζεται ότι με την ολοκλήρωση της σχετικής συναλλαγής οι μέτοχοι της ΑΝEΚ θα συμμετέχουν με 11,25% στο νέο κεφάλαιο που θα σχηματισθεί συνεπεία της συγχώνευσης και οι μέτοχοι της Attica Group θα συμμετέχουν με ποσοστό 88,75% περίπου στο νέο μετοχικό κεφάλαιο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v