Οι επιδόσεις της Δ. Θανόπουλος, σε μια έντονα πληθωριστική χρονιά, όπως ήταν η περσινή που γέμισε το συνολικό καλάθι των σούπερ μάρκετ με +6,3% επιπλέον τζίρο (πηγή: NielsenIQ), δεν ήταν οι αναμενόμενες.
Η μακροβιότερη αλυσίδα της χώρας, που απευθύνεται κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά, στην upper class, «είδε» τις πωλήσεις της να υποχωρούν κατά 4,11% στα 51,046 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων να μειώνονται στο μισό, στο 1,721 εκατ. ευρώ. Την ίδια περίοδο τα καθαρά της κέρδη κατέγραψαν πτώση 48,5% στο 1,3 εκατ. ευρώ, το περιθώριο μικτού κέρδους υποχώρησε στο 21,85% από 23,19% και το περιθώριο καθαρού κέρδους στο 3,37% από 6,35%.
Μια εικόνα που σίγουρα δεν θα ανέμενε κανείς για μια αλυσίδα που στρατηγικά και μέσω της ποικιλίας των προϊόντων της απευθύνεται στα υψηλότερα βαλάντια -τα καταστήματά της βρίσκονται σε Κηφισιά, Ερυθραία και Νέα Κηφισιά και το eshop της δεν καλύπτει όλο τον νομό.
Κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί, βλέποντας τις επιδόσεις της Δ. Θανόπουλος την τελευταία διετία -σ.σ. και το 2021 οι πωλήσεις και τα κέρδη της υποχώρησαν- ότι η πληθωριστική κρίση δεν έχει επηρεάσει μόνο τη μεσαία και χαμηλή οικονομικά τάξη αλλά και την επονομαζόμενη upper class.
Από μια δεύτερη ανάγνωση προκύπτει ότι η αλυσίδα, για να παραμείνει ανταγωνιστική και να κρατήσει την πελατεία της, «έκαψε» σημαντικό μέρος των περιθωρίων κέρδους «τρέχοντας» παράλληλα, με αφορμή τα 145α γενέθλιά της, προωθητικό πρόγραμμα -σ.σ. προσέφερε έκπτωση έως 50% σε 145 επιλεγμένα προϊόντα και αντίστοιχη έκπτωση σε 145 προϊόντα που τη διαφοροποιούν από τον μαζικό ανταγωνισμό- στο τελευταίο τρίμηνο, που είναι και το καλύτερο της χρονιάς.
Το περσινό προωθητικό πρόγραμμα ήταν και μια προσπάθεια της Δ. Θανόπουλος να αντισταθμίσει με επώνυμα προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές το κενό που υπάρχει στα ράφια της σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έτσι όπως τα γνωρίζουμε από τον ανταγωνισμό.
Όμως το γεγονός ότι πλέον πάνω από το 25% του μέσου ελληνικού καλαθιού αφορά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά και ότι η συγκεκριμένη κατηγορία στο εξωτερικό, όπως προκύπτει από διεθνείς μελέτες, προτιμάται ιδιαιτέρως από τους καταναλωτές με υψηλό βαλάντιο, έχει αναγκάσει την αλυσίδα να διευρύνει επιλεκτικά αυτή την γκάμα.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η συνεργασία της με την Marks & Spencer, που αφορά στη διάθεση πλέον των 130 κωδικών Marks & Spencer Food. Η συνεργασία με τη Marks & Spencer προστίθεται στις διεθνείς συμφωνίες της Δ. Θανόπουλος Α.Ε με εταιρείες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ποιότητας στην Ευρώπη και παγκοσμίως.
Πάντως παρά την πίεση στην πάνω και στην κάτω γραμμή του ισολογισμού, το μέρισμα για τη χρήση του 2022 είναι 8 εκατ. ευρώ ενώ δεν δόθηκαν αμοιβές στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της. Ο αριθμός του προσωπικού της μειώθηκε στα 366 άτομα από 370 που ήταν στη χρήση του 2021 ενώ τα ταμειακά της διαθέσιμα αυξήθηκαν στα 5,52 εκατ. ευρώ από 4,04 εκατ. ευρώ το 2021.