Αναλυτές της Wall Street, όπως ο Kaumil Gajrawala της Jefferies, εκτιμούν ότι η PepsiCo, με όχημα τη Fritolay, θα ξεπεράσει σε κεφαλαιοποίηση την Coca Cola.
Στην Ελλάδα, πάλι, η μάχη με την Coca Cοla 3E είναι χαμένη ειδικά στη μικρή λιανική. Η Pepsi όχι μόνο δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει ποτέ τη σκιά του μεγαλύτερου παγκόσμιου αντιπάλου της, αλλά έχει υποβαθμιστεί αρκετά. Ακόμη και η προσπάθεια που κάνει το τελευταίο διάστημα με τη μερική επιστροφή της παραγωγής της στη χώρα -σ.σ. η ΕΨΑ από την περασμένη Άνοιξη ανέλαβε για λογαριασμό της PepsiCo Hellas την παραγωγή των αναψυκτικών ΗΒΗ σε κουτί αλουμινίου- αυτό δεν έχει αποτυπωθεί στις πωλήσεις.
Αντιθέτως τον Σεπτέμβριο η Pepsi υποχώρησε στην 5η θέση της κατανάλωσης με βάση τον όγκο πωλήσεων στη λιανική (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ, περίπτερα). Το μερίδιο της διαμορφώθηκε στο 5,6% -στο εννεάμηνο ήταν στο 6,5% από 6,7% το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.
Πρώτη και με διαφορά παρέμεινε η Coca Cοla 3Ε που ελέγχει μερίδιο 60% στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών -το οποίο υποχωρεί στο 52% στα σούπερ μάρκετ και ξεπερνά το 75% στη μικρή λιανική-, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο 9,5%, η ΛΟΥΞ καταλαμβάνει την τρίτη θέση με μερίδιο 7% και ο ΒΙΚΟΣ την τέταρτη με μερίδιο 5,8%.
Στην κατηγορία αναψυκτικών τύπου Cola όπου η Coca Cοla 3E ελέγχει μερίδιο 75%, το μερίδιο της Pepsico αν και υποχώρησε τον Σεπτέμβριο στο 6,6% -στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου ήταν στο 7%- η εταιρεία διατηρεί τις δυνάμεις της τα τελευταία χρόνια με ελαφρά άνοδο έναντι του 2021.
Όμως εκεί που έχει υποστεί τις μεγαλύτερες απώλειες είναι στα αναψυκτικά με γεύση, όπως είναι η πορτοκαλάδα. Η ΗΒΗ πορτοκάλι έχει υποστεί συντριπτική ήττα και το μερίδιο της έχει υποχωρήσει από 7% που ήταν το 2021 στο 3,1% τον Σεπτέμβριο και στο 5,1% το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου.
Εν αντιθέσει με την ΗΒΗ όλοι οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς εμφανίζουν ανάπτυξη. Η Fanta (Coca Cola) ελέγχει μερίδιο 40% στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση πορτοκάλι, στο 21% είναι το μερίδιο της ΛΟΥΞ, στο 10% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στο 8,1% του Βίκου, της ΕΨΑ στο 6,7%, του Κλιάφα στο 2,4% και της ΕΠΑΠ στο 2,8%.
Αντίστοιχη εικόνα και για την ΗΒΗ λεμόνι το μερίδιο της από 4,2% το 2021 υποχώρησε τον Σεπτέμβριο στο 1,9% και στο 2,8% στο εννεάμηνο.
Μοναδική εξαίρεση η πορεία της 7UP που έχει κερδίσει από το 2021 πάνω από 2 ποσοστιαίες μονάδες και το μερίδιο της ήταν στο 11,2% τον Σεπτέμβριο και στο 13,2% στο εννεάμηνο.
Πάντως παρά τις απώλειες που μετρά στα αναψυκτικά η PepsiCo Hellas με τα Lay’s, τα Ruffles και τα Doritos «είδε» πέρυσι τις πωλήσεις της να ξεπερνούν τα 201 εκατ. ευρώ καταγράφοντας ποσοστιαία αύξηση 17,69% έναντι του 2021 με τα καθαρά της κέρδη τα 5,739 εκατ. ευρώ από 4,172 εκατ. ευρώ το 2021.