Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Lidl: Στα 1.000 ευρώ ο κατώτατος μικτός μισθός, επενδύσεις 120 εκατ.

Δημιουργία νέων καταστημάτων και ενδυνάμωση των logistics οι στόχοι, σύμφωνα με τον πρόεδρο Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ. Οι εκτιμήσεις για την πορεία των τιμών.

Lidl: Στα 1.000 ευρώ ο κατώτατος μικτός μισθός, επενδύσεις 120 εκατ.

Αυξήσεις μισθών από 1ης Δεκεμβρίου, προκειμένου ο κατώτατος μικτός για τους πλήρους απασχόλησης εργαζομένους της Lidl να φθάσει τα 1.000 ευρώ, ανακοίνωσε χθες από την Αθήνα ο πρόεδρος της Διοίκησης της Lidl Ελλάς Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ. Ωστόσο η διοίκηση της αλυσίδας απέφυγε να δώσει ακριβή στοιχεία για το ποια είναι η αναλογία πλήρους και μερικής απασχόλησης, περιοριζόμενη να δηλώσει ότι στα καταστήματα η πλειονότητα του προσωπικού είναι μερικής απασχόλησης και πλήρους στα τέσσερα logistic centers που διαθέτει στην Ελλάδα. Οι αυξήσεις μισθών στην αλυσίδα που απασχολεί 6.772 εργαζόμενους θα γίνουν αναλογικά και στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, όπως διευκρινίστηκε.

Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Μπραντεμπούργκερ, η εταιρεία από τον Σεπτέμβριο έως και τον Δεκέμβριο παρέχει με τη μορφή έκτακτης ενίσχυσης 500 χιλ. ευρώ στους εργαζόμενους στα καταστήματα και στα logistic centers.

Σε ό,τι αφορά τα σχέδια της αλυσίδας που από το 1999 έως και εφέτος έχει επενδύσει 1,4 δισ. ευρώ για την επέκτασή της στην Ελλάδα, ο κ. Μπραντεμπούργκερ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου στην οποία έδωσε το παρών και ο κ. Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας Απόστολος Πεταλάς, ανακοίνωσε ότι το νέο τριετές επενδυτικό πλάνο θα ανέλθει στα 120 εκατ. ευρώ.

Τα κεφάλαια αυτά θα κατευθυνθούν στη δημιουργία νέων καταστημάτων αλλά και στην ενδυνάμωση των logistics της εταιρείας. Μάλιστα αφέθηκε να εννοηθεί ότι η αλυσίδα θα προχωρήσει στη δημιουργία ενός νέου διαμετακομιστικού κέντρου, παραπέμποντας σε ανακοινώσεις που θα γίνουν τους επόμενους μήνες. 

Ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς σημείωσε ότι η εταιρεία μεγαλώνει κυρίως μέσω της οργανικής ανάπτυξης ενώ άσκησε κριτική στις κυβερνητικές παρεμβάσεις για τον έλεγχο των τιμών (σ.σ. πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους και καλάθι του νοικοκυριού). «Πρέπει να σταματήσουν οι νομοθετικές παρεμβάσεις. Δημιουργούν κόστος και έξοδα. Αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να επενδυθούν στις τιμές», είπε. 

Για μια ακόμη φορά τους τελευταίους μήνες ο κ. Μπραντερμπούργκερ εκτίμησε ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Ενώ υποστήριξε πως η Lidl Ελλάς είναι τουλάχιστον 10% φθηνότερη από τον ανταγωνισμό σε 200 βασικά είδη, με βάση εσωτερική έρευνα που έχει τρέξει η αλυσίδα και ότι έχει προχωρήσει σε μόνιμη μείωση τιμών έως και 37% σε πάνω από 330 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σημειώνοντας ότι η αλυσίδα εξοφλεί τους προμηθευτές της εντός 41 ημερών κατά μέσον όρο, όταν ο μέσος όρος στην αγορά είναι οι 117 ημέρες.

«Αυξήσαμε τον αριθμό των επισκεπτών μας και μεγαλώσαμε το καλάθι μας», είπε ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς, ο οποίος χαρακτήρισε «ενθαρρυντικές» τις φετινές επιδόσεις της και εξέφρασε  αισιοδοξία για τη θετική πορεία για το σύνολο της χρήσης που ολοκληρώνεται τον Φεβρουάριο 2024. Ωστόσο απέφυγε να δώσει ακριβή στοιχεία για τα οικονομικά αποτελέσματα της αλυσίδας όσο και για το περιθώριο κέρδους της, περιοριζόμενος να αναφέρει ότι η συνολική προστιθέμενη αξία που προσφέραμε στην ελληνική οικονομία ήταν 953 εκατ. ευρώ, κάτι που αντιστοιχεί στο 0,46% του ΑΕΠ.

«Για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς μας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 3,89 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία. Σήμερα υποστηρίζουμε στη χώρα περισσότερες από 33.000 συνολικές θέσεις εργασίας, με τις άμεσες να ξεπερνούν τις 6.700. Μόνο πέρυσι δημιουργήσαμε περίπου 200 νέες θέσεις εργασίας», είπε.

Σήμερα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας αντιστοιχούν στο 70% της συνολικής γκάμας προϊόντων της και αναλογούν στο 80% του τζίρου της. Η αλυσίδα συνεργάζεται με περισσότερους από 450 Έλληνες προμηθευτές τα προϊόντα των οποίων, μέσω των θυγατρικών του γερμανικού ομίλου, φθάνουν σε 31 χώρες, στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τον κ. Μπραντενμπούργκερ, ο τζίρος από τις πωλήσεις των Ελλήνων προμηθευτών στο εξωτερικό ξεπέρασε πέρυσι τα 460 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά της, η υπεύθυνη επικοινωνίας της Lidl Ελλάς κα Βασιλική Αδαμίδου ανέφερε ότι «έως το 2030 δεσμευόμαστε σε 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής μας λειτουργίας, και κατά 80% μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή μας λειτουργία σε σύγκριση με το 2019».

Για το πρόγραμμα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών, η κυρία Αδαμίδου είπε: «Αριθμούμε 16 καταστήματα με εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ πριν μερικούς μήνες ολοκληρώσαμε την εγκατάσταση και ενεργοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις αποθήκες μας στα Καλύβια Αττικής και στη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους θα έχουν προστεθεί 4 νέες εγκαταστάσεις, ενώ προγραμματίζουμε μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2025 να έχουμε ολοκληρώσει την προσθήκη 17 επιπλέον».

Στο πλαίσιο της χθεσινής εκδήλωσης ανακοινώθηκε η πρωτοβουλία της αλυσίδας για τη στήριξη του έργου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. «Αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία να δημιουργήσουμε έναν λειτουργικό μηχανισμό άμεσης αρωγής, για την παροχή έκτακτης βοήθειας στον τοπικό πληθυσμό, σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων. Η στήριξη αυτή από την πλευρά μας ανέρχεται σε 200.000 ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία ενός κόμβου που θα αποθηκεύει βασικά τρόφιμα, νερό και άλλα είδη για την κάλυψη βασικών αναγκών», ανέφερε ο κ. Μπραντενμπούργκερ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v