Το 2023 εξελίσσεται σε μια χρονιά ιστορικού ρεκόρ για τις πωλήσεις και ευελπιστώ για την κερδοφορία της Μοτοδυναμικής, υποστήριξε ο πρόεδρος του εισηγμένου Ομίλου Πάρης Κυριακόπουλος, στα πλαίσια της χθεσινής παρουσίασης των αποτελεσμάτων εννεαμήνου στους αναλυτές, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι:
• Στις τόσο ισχυρές επιδόσεις του πρώτου εννεαμήνου συνέβαλαν όλες οι δραστηριότητες του Ομίλου, που είχαν στο σύνολό τους μια πολύ ικανοποιητική χρονιά.
• Η αύξηση των καθαρών κερδών κατά 23,2% έλαβε χώρα παρά την πίεση που προκάλεσε στο μικτό περιθώριο κέρδους η σταδιακή αποκατάσταση των προβλημάτων στο μέτωπο της εφοδιαστικής αλυσίδας, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και μέσα στο 2024 και σηματοδοτεί μια επιστροφή στην κανονικότητα μετά τις ακραίες τιμές του 2022.
• Το τελευταίο τρίμηνο κάθε έτους χαρακτηρίζεται ως το λιγότερο δυνατό σε ότι αφορά την κερδοφορία, ωστόσο τα μέχρι τώρα μηνύματα είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιητικά και για το διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου (πχ καλές προοπτικές για τις πωλήσεις της Yamaha, ανοδική τουριστική κίνηση τον Οκτώβριο -Lion Rental-, εκκίνηση των πωλήσεων του νέου μοντέλου Cayenne από τα τέλη Σεπτεμβρίου, εκκίνηση ρευστοποίησης αυτοκινήτων της Sixt με την αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου να παραμένει δυνατή). Αντίθετα, οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή ίσως επηρεάσουν ως ένα μικρό βαθμό την εταιρεία, λόγω πιθανής μείωσης των αφίξεων από το Ισραήλ.
• Η αύξηση του κόστους χρηματοδότησης (μέσο επιτόκιο δανεισμού στο εννεάμηνο 6,1% έναντι αντίστοιχου περυσινού 3,6%) θα ανεβάσει τους χρεωστικούς τόκους τόσο φέτος, όσο και μέσα στο 2024, με τη διοίκηση ωστόσο της εισηγμένης να συζητά με τις τράπεζες τρόπους άμβλυνσης των επιπτώσεων.
Πέραν αυτών, ο πρόεδρος της Μοτοδυναμικής απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις των αναλυτών, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι:
Η εταιρεία πάντοτε εξετάζει το θέμα της διεύρυνσης του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου είτε μέσα από εξαγορές, είτε μέσα από την αντιπροσώπευση νέων brands (πχ από Κίνα). Βέβαια, τα νέα αυτά προϊόντα θα πρέπει να ταιριάζουν με το ήδη υπάρχον χαρτοφυλάκιο και φυσικά να μην το ανταγωνίζονται.
Μετά και την απόκτηση του 100% των μετοχών της Lion Rental (Sixt), είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο της απορρόφησης της θυγατρικής εταιρείας από τη μητρική.