Μετά από 17 χρόνια απουσίας από τον κλάδο του παγωτού, η ΔΕΛΤΑ αποφάσισε να επιστρέψει με μια εξαγορά, ένα ισχυρό διεθνές χαρτοφυλάκιο και αρκετές χιλιάδες ψυγεία.
Η επιστροφή στην αγορά του παγωτού επισημοποιήθηκε με την εξαγορά της εμπορικής εταιρείας Cold Sin -σ.σ. είναι επίσημος εθνικός διανομέας των παγωτών της Mars Hellas και των παγωτών Häagen-Dazs (General Mills A.E.) και της Sammontana SPA για Ελλάδα και Κύπρο. Λεπτομέρειες για το ύψος του τιμήματος δεν έχουν γίνει γνωστές.
Γιατί όμως η ΔΕΛΤΑ επιστρέφει τώρα στο παγωτό και τι παίρνει από την Cold Sin που ίδρυσαν τον Φεβρουάριο του 2016 μέλη της οικογένειας Γιαννίτση; Κατ’ αρχάς πρόσβαση σε μια αγορά που αποτιμάται στα 250 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής και η οποία «τρέχει» με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης κυρίως στην αγορά του HORECA (Hotel, Restaurant, Catering) λόγω του τουρισμού.
Το δεύτερο είναι ότι ο κλάδος του παγωτού είναι συγκεντρωμένος στα «χέρια» λίγων και μεγάλων παικτών, όπως οι ΚΡΙ ΚΡΙ, Unilever και Nestle και άρα, θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι οι κανόνες του «παιχνιδιού» είναι καθορισμένοι. Επίσης τα συμβόλαια που έχει η Cold Sin με τις Mars Hellas, Häagen-Dazs και Sammontana SPA, τα οποία έχουν επεκταθεί για 3-5 έτη ανάλογα με τον συνεργάτη, όπως λένε πηγές με γνώση στο Euro2day.gr, εξασφαλίζουν στη ΔΕΛΤΑ «κλειδωμένο» τζίρο για το μέλλον και πρόσβαση στην premium κατηγορία της αγοράς παγωτού.
Στα συν της εξαγορασθείσας εταιρείας πρέπει να προσμετρηθούν τα 12.000 ψυγεία που έχει σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της ΔΕΛΤΑ -15.000 ψυγεία σύμφωνα με όσα αναφέρονται στον διαδικτυακό τόπο της Cold Sin-, τα οποία μαζί με τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις ψύξης και διανομής σε Κεντρική, Βόρεια και Νότια Ελλάδα, αποτελούν ίσως το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο των εταιρειών παγωτού αφού μεταφράζονται και σε αντίστοιχα πάνω-κάτω τελικά σημεία πώλησης.
Επίσης αν και η Cold Sin δεν παράγει η ίδια παγωτά, έχει συνεργασία με τρίτους παίκτες που παράγουν για λογαριασμό της παγωτά στα οποία πλέον θα μπορούσε να ανέβει η «ταμπέλα» της ΔΕΛΤΑ ή το σήμα κάποιου από τα γνωστά brands της ΔΕΛΤΑ. Εκτός από το παγωτό, η εξαγορασθείσα εταιρεία ασχολείται από το 2019 και με την παραγωγή κατεψυγμένων λαχανικών και τη διανομή επώνυμων κατεψυγμένων προϊόντων, προνομιακός χώρος της Μπάρμπα Στάθης που ανήκει και αυτή, όπως η ΔΕΛΤΑ, στον όμιλο Vivartia.
Σε αριθμούς, η Cold Sin πέτυχε πέρυσι πωλήσεις 7,425 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 20% έναντι του 2021, το μικτό της αποτέλεσμα ενισχύθηκε κατά 104% και τα καθαρά της κέρδη ξεπέρασαν τις 446.864 ευρώ καταγράφοντας άνοδο 1.494%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το περιθώριο μικτού της κέρδους ως ποσοστού επί των πωλήσεων να ανέλθει στο 43,56% από 25,71% που ήταν το 2021 και το περιθώριο καθαρού της κέρδους στο 6% από 0,45% το 2021. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Cold Sin είχε αγοράσει ποσότητες εμπορευμάτων με παλιές-μικρότερες τιμές και στόκαρε με εμπορεύματα την αποθήκη. Με την πώληση των εμπορευμάτων αυτών και την ταυτόχρονη αύξηση του τιμοκαταλόγου πωλήσεως των εμπορευμάτων, ο τζίρος εμφανίσθηκε αυξημένος, αναφέρει στις δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις για τη χρήση του 2022.
Από την άλλη πλευρά, η περσινή χρονιά για τη ΔΕΛΤΑ δεν ήταν και η καλύτερη. Αν και οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 15,8% στα 263 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των ανατιμήσεων που μεσοσταθμικά άγγιξαν το 14%, το EBITDA υποχώρησε στο 0,47 εκατ. ευρώ έναντι 11,1 εκατ. ευρώ ενώ εμφάνισε καθαρές ζημιές 19,1 εκατ. ευρώ από κέρδη 0,96 εκατ. ευρώ το 2021. Επίσης ο όμιλος και η εταιρεία παρουσίασαν πέρυσι αρνητικό κεφάλαιο κίνησης (13,766 εκατ. ευρώ και 26,655 εκατ. ευρώ αντίστοιχα), ενώ εντός της φετινής χρονιάς, το μεγαλύτερο μέρος του προϊόντος της διάθεσης περιουσιακών στοιχείων κατευθύνθηκε στην προπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων βραχυπρόθεσμων (7 εκατ. ευρώ) και μακροπρόθεσμων (53 εκατ. ευρώ).
Οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις του ομίλου ΔΕΛΤΑ την 31/12/2022 ήταν 145,483 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσό 123,981 εκατ. ευρώ αφορούσε σε μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και ποσό 21,501 εκατ. ευρώ σε βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις.