Με κύκλο εργασιών και λειτουργικό EBITDA υψηλότερα σε σχέση με τους στόχους της διοίκησης κινήθηκε κατά το πρώτο φετινό εννεάμηνο ο Όμιλος Foodlink, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της εισηγμένης Βασίλης Καρακουλάκης, στα πλαίσια χθεσινής εκδήλωσης που αφορούσε την προσθήκη στην προϊοντική γκάμα του Ομίλου της έτοιμης ζύμης Pop Bakery της Cerelia.
Η Cerelia αποτελεί ηγετική δύναμη στην ευρωπαϊκή αγορά παραγωγής ζύμης, διαθέτοντας πάνω από δέκα εργοστάσια. Η νέα συμφωνία αφορά την πλήρη ανάπτυξη στην Ελλάδα του brand name Pop Bakery, το οποίο περιλαμβάνει έτοιμες ζύμες για πίτσες, κρουασάν, κρέπες και pancakes, με τον ελληνικό Όμιλο να αναλαμβάνει από το κομμάτι των logistics και των μεταφορών έως την προώθηση και την προβολή των συγκεκριμένων προϊόντων. Οι ζύμες της Cerelia είναι η τέταρτη νέα συμφωνία που συνάπτει φέτος η Foodlink σε ότι αφορά την εμπορική της δραστηριότητα.
Από την πλευρά του ο Βασίλης Καρακουλάκης σημείωσε πως με βάση τα αποτελέσματα του πρώτου εννεαμήνου, τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών, όσο κυρίως σε ότι αφορά το λειτουργικό EBITDA η εταιρεία έχει υπερβεί τους αρχικούς της στόχους και αυτό θα επιδιωχθεί και κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς.
Πέραν αυτού, η Foodlink άλλαξε φέτος την οργανωτική της δομή, κινήθηκε σαφώς ικανοποιητικά στο χώρο του contract logistics, ολοκλήρωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους ενός εκατ. ευρώ, διεύρυνε την προϊοντική της γκάμα και απέκτησε νέο κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο (24.000 τ.μ.), ανεβάζοντας περαιτέρω το σύνολο των αποθηκευτικών της χώρων (γύρω στα 125.000 τ.μ.). Ο Όμιλος που έχει 26 χρόνια παρουσίας στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας, σημείωσε κατά την περίοδο 2018-2022 μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεών της κατά 8,9%, περίπου διπλάσιο από αυτόν της αγοράς.
Σε ότι αφορά τους περαιτέρω στόχους του Ομίλου, σχεδιάζεται η εξαγορά μια μικρής εταιρείας του χώρου, καθώς η λειτουργική απορρόφηση της Αθηναϊκής (έχει προχωρήσει μόνο ως ένα σημείο) προκειμένου να εκμεταλλευθούν συνέργειες και οικονομίες κλίμακας.
Στη φετινή ετήσια τακτική γενική συνέλευση της εισηγμένης (Σεπτέμβριος), η διοίκηση είχε αναφερθεί στη νέα στρατηγική του Ομίλου που αποδίδει σταδιακά και εστιάζεται στην αντικατάσταση του «growth story» σε «profit story».
Ήδη η Foodlink έχει προχωρήσει σε σημαντική μείωση δαπανών, με αποτέλεσμα στο πρώτο εξάμηνο παρά την υστέρηση του κύκλου εργασιών της (από τα 41,7 στα 39,6 εκατ. ευρώ), να ανεβάσει το EBITDA από τα 3,39 στα 4,55 εκατ. ευρώ και να σημειώσει καθαρά κέρδη 199 χιλ. ευρώ, έναντι περυσινών ζημιών 645 χιλ. ευρώ.
Στο πρώτο φετινό εννεάμηνο, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ξεπέρασε τα 60 εκατ. ευρώ και για το σύνολο του 2023 εκτίμηση της διοίκησης αποτελεί η επιστροφή στην κερδοφορία παρά την αρνητική επίδραση από την άνοδο των επιτοκίων.