Πώς η General Mills έχασε το 1/4 της εσωτερικής αγοράς

Η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου απώλεσε πωλήσεις στην Ελλάδα το 2022 Πού αποδίδεται η πτώση.

Πώς η General Mills έχασε το 1/4 της εσωτερικής αγοράς

Σημαντικές απώλειες στην εσωτερική αγορά που αποτελεί όμως πολύ μικρό μέρος της δραστηριότητας της εμφάνισε πέρυσι η General Mills Hellas.

Η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου που τον Μάρτιο του 2022 προχώρησε στην πώληση του εξοπλισμού παραγωγής ζύμης στη γαλλική Cerealia Lievin -το τίμημα προσδιορίστηκε στα 2 εκατ. δολ. και ο εξοπλισμός θα παραμείνει στις εγκαταστάσεις της έως τον Δεκέμβριο- έχασε 2,7 εκατ. ευρώ πωλήσεις στην Ελλάδα ή το 23,06% αυτών που είχε πραγματοποιήσει στη χώρα το 2021.

Η σημαντική αυτή υποχώρηση προήλθε από τη μείωση της ζήτησης των προϊόντων μεξικάνικης κουζίνας (Old el Paso), των προϊόντων ζύμης (Pillsbury) και από τις μπάρες δημητριακών (Nature Valley).

Όμως οι πωλήσεις στην εσωτερική αγορά αποτελούν μικρό μέρος της δραστηριότητας της -το 13% του τζίρου- ενώ οι εξαγωγές που αντιπροσωπεύουν το 87% των δραστηριοτήτων της σημείωσαν οριακή μείωση 0,38% στα 60 εκατ. ευρώ.

Αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας να διαμορφωθεί, στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31/5/2022, στα 69,204 εκατ. ευρώ καταγράφοντας απώλειες 4,14%, τα μικτά κέρδη, που αποτελούν το 10,66% των πωλήσεων από 13,41% το 2021, μειώθηκαν κατά 23,80% στα 7,353 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων άγγιξαν τα 3,081 εκατ. ευρώ (στη χρήση του 2021 ήταν 3,02 εκατ. ευρώ) ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 2,162 εκατ. ευρώ από 2,188 εκατ. ευρώ το 2021.

Η εταιρεία που την 31 Μαΐου του 2022, παρουσίασε θετικό κεφάλαιο κίνησης, σε αντίθεση με τη χρήση του 2021 όπου ήταν αρνητικό κατά 1,988 εκατ. ευρώ λόγω της υλοποίησης του επενδυτικού της προγράμματος, κατάφερε να διατηρήσει σταθερό το περιθώριο καθαρού της κέρδους ως ποσοστό επί των πωλήσεων στο 4%.

Για τη χρήση που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάιο -στην περίπτωση της General Mills Hellas η χρήση ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου του 2023- η διοίκησή της προέβλεπε ότι τόσο οι πωλήσεις εσωτερικού όσο και οι εξαγωγές θα παρέμεναν στα ίδια επίπεδα με το 2022 όπως και η κερδοφορία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v