Για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, συμφερόντων των αδελφών Κρητικού, η περασμένη εξαετία ήταν περίοδος εξαγορών. Μέσω αυτών έχει καταφέρει να εισέλθει στο club των δέκα μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με τζίρο πλέον που προσεγγίζει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ, να αποκτήσει πανελλαδική εμβέλεια με δίκτυο 833 (εταιρικά, franchise και αντιπρόσωποι), και διαπραγματευτική δύναμη στις συμφωνίες με τους προμηθευτές της.
Σε σύγκριση με το 2017 -χρονιά που ξεκίνησε το μπαράζ εξαγορών- η αλυσίδα έχει υπερδιπλασιάσει τον τζίρο της και έχει υπερεξαπλασιάσει το δίκτυο καταστημάτων της, ενώ μόνο την τελευταία διετία έχει αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 142,188 εκατ. ευρώ και έχει υπερτριπλασιάσει το δίκτυο καταστημάτων της.
Από πωλήσεις 217,3 εκατ. ευρώ, καθαρά κέρδη 1,1 εκατ. ευρώ, δίκτυο 139 καταστημάτων και 1.472 εργαζόμενους το 2017, το 2021 ο κύκλος εργασιών της ξεπέρασε τα 419,8 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη τα 2,376 εκατ. ευρώ, το δίκτυο των καταστημάτων της (εταιρικά, αντιπρόσωποι, franchise) ανερχόταν στα 262 καταστήματα ενώ απασχολούσε 2.460 άτομα.
Πέρυσι οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 497,813 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 18,58% έναντι του 2021, όταν ο ρυθμός ανάπτυξης στο σύνολο της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων ήταν κοντά στο 6%. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 2,131 εκατ. ευρώ (-10,1%), το δίκτυό της έφτασε τα 833 καταστήματα (319 εταιρικά και 514 franchise και αντιπρόσωποι), ενώ ο αριθμός του προσωπικού της διαμορφώθηκε στα 3.023 άτομα από 2.460 το 2021 (+22,8%).
Η εταιρεία, η οποία διαθέτει σήμερα 8 κέντρα διανομής, προαναγγέλλει μέσω των οικονομικών της καταστάσεων τη δημιουργία εντός του έτους νέων καταστημάτων, κυρίως σε περιοχές όπου έχει μικρή ή και καθόλου παρουσία, χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει αν αυτή η ανάπτυξη θα γίνει μέσω νέων εξαγορών.
Όμως το μεγάλο διακύβευμα παραμένει. Πως όλες αυτές οι διαφορετικές οντότητες που έχουν εξαγοραστεί τα τελευταία χρόνια και αυτές που έπονται θα «χωνευτούν» και θα φέρουν την καλύτερη δυνατή απόδοση για την Κρητικός.
Η αλυσίδα που ξεκίνησε από την Αίγινα το 2017 εξαγόρασε την αλυσίδα Υπέρ Γρηγοριάδης, κάνοντας το πρώτο βήμα εισόδου στη Βόρεια Ελλάδα ενώ απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της κρητικής CRM Αριάδνη. Το 2018 εξαγόρασε τα σούπερ μάρκετ Μέριμνα, το 2019 τη ΜΑΚΟ, ενώ το 2021 απέκτησε και το εναπομείναν 49% της CRM. Το μπαράζ εξαγορών συνεχίστηκε και πέρυσι, όπου εξαγόρασε τον όμιλο σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, εντάσσοντας στο δυναμικό της 52 καταστήματα και αναλαμβάνοντας τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το δίκτυο franchise των 350 περίπου καταστημάτων τους, ενώ απέκτησε το δίκτυο της Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.