«Είχαμε μια κακή χρονιά. Προσπαθήσαμε να στηρίξουμε την ελληνική οικονομία, το καλάθι του νοικοκυριού. Έπρεπε να το κάνουμε και το κάναμε συνειδητά και αν χρειαστεί, θα το ξανακάνουμε», είπε χθες Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος Νίκος Λαβίδας, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της αλυσίδας και των σχεδίων της για το μέλλον.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, σε μια πληθωριστική χρονιά όπου ο κλάδος σημείωσε μεσοσταθμική ανάπτυξη κοντά στο 6%, εμφάνισε πέρυσι οριακή (0,76%) αύξηση πωλήσεων στο 1,98 δισ. ευρώ -ο τζίρος στα ίδια καταστήματα υποχώρησε ελαφρά- και ζημιές 2,08 εκατ. ευρώ από κέρδη 42,97 εκατ. ευρώ το 2021.
Η εμφάνιση ζημιών στην αλυσίδα αποδίδεται από τα στελέχη της στο αυξημένο λειτουργικό κόστος -σ.σ. μόνο το κόστος ενέργειας αυξήθηκε μετά την επιδότηση κατά 24 εκατ. ευρώ μέσα σε μια χρονιά- και στο «κλειδωμένο» περιθώριο κέρδους, που κόστισε πέρυσι στην ΑΒ περί τα 9 εκατ. ευρώ και 1 εκατ. ευρώ το «καλάθι του νοικοκυριού», το κόστος του οποίου υπολογίζεται εφέτος στα 6 εκατ. ευρώ.
«Δεν υπερκερδίζουμε» είπε ο κ. Λαβίδας, «τα περισσότερα από αυτά τα βάζουμε για να στηρίξουμε το πλάνο ανάπτυξης. Η εταιρεία παρά τις δυσκολίες συνεχίζει και επενδύει. Μόνο πέρυσι επενδύσαμε 65 εκατ. ευρώ και θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις, με ένα επενδυτικό πλάνο 180 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία», είπε.
Αναφερόμενος στη μείωση που εμφανίζει ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της αλυσίδας ο κ. Λαβίδας υποστήριξε ότι αυτό οφείλεται στην κινητικότητα των εργαζομένων και στη δυσκολία ανεύρεσης προσωπικού στον κλάδο. «Είναι πολύ δύσκολο να βρεις κόσμο. Να στελεχώσεις τα καταστήματα. Πληρώνουμε πάνω από τον βασικό μισθό και προσπαθούμε να δίνουμε κίνητρα στους εργαζόμενους. Στο πλαίσιο αυτό θα συνεχίσουμε και εφέτος την έξτρα οικονομική παροχή στους εργαζόμενους», σημείωσε και διευκρίνισε ότι οι παροχές στους εργαζόμενους άγγιξαν πέρυσι τα 20 εκατ. ευρώ.
«Προσπαθούμε να αναπληρώσουμε θέσεις και γυρίσαμε 500 εργαζόμενους από μερικής σε πλήρη απασχόληση. Επεκτείναμε την ασφαλιστική κάλυψη, διατηρούμε την έκπτωση και κάνουμε συνεχή εκπαίδευση», σημείωσε.
Ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος που ανέλαβε το «τιμόνι» της αλυσίδας από τα τέλη του περασμένου Αυγούστου εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος για την πορεία της τη φετινή χρονιά, εκτιμώντας ότι θα επιστρέψει στα κέρδη και ότι ο τζίρος θα κινηθεί στα επίπεδα του 2022.
Σε σχέση με τις τιμές σημείωσε ότι η προσπάθεια είναι να μάθουν οι καταναλωτές ότι η αλυσίδα είναι από τις πιο ανταγωνιστικές στις τιμές. «Στον ΑΒ, το 50% των προϊόντων είναι σε προώθηση, όταν μέσος όρος αγοράς είναι στο 40,7% (πηγή Nielsen). Επίσης, πάνω από 230 εκατ. ευρώ κόστισαν το 2022 οι προωθητικές ενέργειες», είπε.
Σε μια προσπάθεια να αλλάξει η αντίληψη των καταναλωτών για την ΑΒ, που τη θεωρούν ακριβή επιλογή, ο κ. Λαβίδας είπε ότι η αλυσίδα τοποθετεί νέες κατηγορίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που είναι πιο φθηνές από τον ανταγωνισμό, ενώ σημείωσε ότι τα προϊόντα χαμηλής τιμής θα φθάσουν τα 1.600 μέχρι το 2025.
Ερωτηθείς για τις νέες πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης, κ. Λαβίδας είπε: «Οι πρωτοβουλίες είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, γιατί βάζουν στο κάδρο και τους προμηθευτές. Πρέπει να συνεισφέρουν και οι προμηθευτές. Δεν γίνεται μόνο να σούπερ μάρκετ να βάζουν πλάτη για να μειωθεί ο πληθωρισμός».