Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Public: Στο «πράσινο» η κερδοφορία το 2024

Στοπ στην ανάγκη κεφαλαιακών ενισχύσεων εκτιμά ότι μπήκε την περασμένη διετία η διοίκηση του ομίλου. Η ενσωμάτωση της MediaMarkt και η στρατηγική επανατοποθέτησης. Οι στόχοι για τη διετία 2023-2024 και οι επενδύσεις.

Public: Στο «πράσινο» η κερδοφορία το 2024

Την εκτίμηση πως ο όμιλος Public θα περάσει σε καθαρή κερδοφορία το 2024 διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Ρόμπυ Μπουρλάς κατά τη χθεσινή εκδήλωση παρουσίασης των οικονομικών μεγεθών του ομίλου για το 2022 αλλά και των επιχειρησιακών και επενδυτικών κινήσεων που υλοποιεί.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο όμιλος δεν χρειάζεται νέα κεφαλαιακή ενίσχυση μετά την ΑΜΚ ύψους 40 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε το 2023, υπογραμμίζοντας πως μεγάλο μέρος των αναδιαρθρώσεων της διετίας 2021-2022 έχουν ολοκληρωθεί, ενώ και ο δανεισμός έχει υποχωρήσει στα 50 εκατ. ευρώ. Συμπλήρωσε δε πως το 2024 ο όμιλος θα παρουσιάσει θετικές ταμειακές ροές. Η πρόβλεψη στηρίζεται και στην εκτίμηση για τις επιδόσεις του 2023, με τη διοίκηση του ομίλου να εκτιμά ότι τα κέρδη EBITDA θα υπερτριπλασιαστούν στην τρέχουσα χρήση, φθάνοντας τα 15 εκατ. ευρώ από 4,6 εκατ. ευρώ το 2022.

Η διοίκηση του ομίλου εστίασε τόσο στην πολυκαναλική της διάρθρωση όσο και στην ολοκλήρωση απορρόφησης της οντότητας της Media Markt στο δίκτυο υπό την ενιαία επωνυμία Public.

Σε ότι αφορά τις online πωλήσεις, αυτές ήδη αγγίζουν το 25% του κύκλου εργασιών του ομίλου, ενώ στόχος είναι το ποσοστό να αυξηθεί σε 30%, με τη διοίκηση του ομίλου δε να εκτιμά ότι το μίγμα 70% φυσικό retail- 30% online κανάλι, αποτελεί τη βέλτιστη συνθήκη για τον σύγχρονο καταναλωτή.

Τόσο ο κ. Μπουρλάς, όσο και ο εμπορικός διευθυντής του ομίλου Κώστας Στράτης αναφέρθηκαν στην απορρόφηση του κλάδου οικιακών συσκευών από τον όμιλο, προβλέποντας εκθετική ανάπτυξη του τομέα. Ειδικότερα, ο κλάδος το 2023 αναμένεται να εισφέρει τζίρο της τάξης των 70 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024 100 εκατ.ευρώ. «Είναι σπάνιο στο retail δύο μάρκες να ενωθούν και το 1+1 να κάνει παραπάνω από 2» σημείωσε η διοίκηση του ομίλου, προσθέτοντας πως με στοιχεία Σεπτεμβρίου η επισκεψιμότητα στο δίκτυο καταστημάτων που έχουν απορροφήσει και τον κλάδο οικιακών συσκευών είναι υψηλή.

Δίκτυο

Ο όμιλος έχει ήδη ανακοινώσει την απορρόφηση 13 πρώην καταστημάτων MediaMarkt, υπό το νέο brand Pubilic+Home. Σημειώνεται ότι από τα 61 καταστήματα του δικτύου Public – μετά και την παραπάνω κίνηση- 30 σημεία προσφέρουν γκάμα ηλεκτρικών συσκευών. Επόμενος στόχος είναι δε η αναδιάρθρωση του υφιστάμενου δικτύου προκειμένου να παρουσιάζεται καλύτερα η γκάμα στον τομέα Τεχνολογίας, Πολιτισμού αλλά και Home Living. Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει δυναμική αναζήτηση σημείων 2.000-2.500 τ.μ. χωρίς ωστόσο σαφές πλάνο υλοποίησης δεδομένων των ειδικών συνθηκών διαθεσιμότητας ακινήτων. Πάντως, ο κ. Μπουρλάς υπογράμμισε πως μελλοντικά το δίκτυο θα μεγαλώνει σε τετραγωνικά, ακόμη κι αν μειώνονται τα σημεία πώλησης. Πάντως ο όμιλος εκτιμά ότι θα προσθέσει 3 νέα σημεία Public+Home άμεσα.

Πριν ωστόσο από τις παραπάνω κινήσεις, ο όμιλος δημιουργεί και outlet στου Ρέντη, όπου θα διατίθενται προϊόντα με μειωμένη τιμή έως και 70%.

Υπηρεσίες

Μετά την εξαγορά του 50% της iRepair (50%) από τον επενδυτικό βραχίονα του ομίλου, τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 50%, επίδοση που αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Παραλλήλως ο όμιλος ανακοίνωσε τη συνεργασία με την Vodafone, από την οποία εκτιμά ότι θα προκύψουν σημαντικές συνέργιες για τις αμφότερες πλευρές.

Επενδύσεις

Μετά την ολοκλήρωση επενδύσεων 30 εκατ. ευρώ πέρυσι, το 2023 προγραμματίζει νέες επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ, και εφάμιλλο ποσό για το 2024. Ειδικότερα, προγραμματίζονται επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ στο δίκτυο, 5 εκατ. ευρώ σε υποδομές αλλά και 10 εκατ. ευρώ κατ’έτος για την εξαγορά ή την ενίσχυση ποσοστών σε υφιστάμενες συμμετοχές που ο όμιλος έχει δημιουργήσει σε start ups, που συνδράμουν στο οικοσύστημα Public.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος διαθέτει ισχυρό αποτύπωμα στην Κύπρο με 6 σημεία πώλησης και τζίρο που υπερβαίνει τα 60 εκατ.ευρώ, και σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v