Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανάπτυξη 12% και αύξηση τιμών για τη Nespresso

Σημαντική αύξηση για τη θυγατρική του ελβετικού ομίλου στην Ελλάδα. Τι συνέβη σε επίπεδο μητρικής, ο σχεδιασμός για εφέτος και πόσο καφέ καναλώνουν οι Έλληνες.

Ανάπτυξη 12% και αύξηση τιμών για τη Nespresso

Την περασμένη χρονιά, η Nespresso, η θυγατρική του ελβετικού ομίλου Nestle, πέτυχε οργανική ανάπτυξη 3,5%, οριακή αύξηση των πωλήσεών της κατά 0,5% ενώ προχώρησε και σε αύξηση τιμών κατά 5,2%.

Η ανάπτυξη αυτή προήλθε κυρίως από τη Βόρεια Αμερική. Στην Ευρώπη καταγράφηκε μείωση πωλήσεων. Αυτό δεν ίσχυσε στην περίπτωση της εν Ελλάδι θυγατρικής της Nespresso.

Η Nespresso Ελλάς «είδε» τις πωλήσεις της σε αξία να ενισχύονται κατά 12% στα 38,18 εκατ. ευρώ. Ωστόσο δεν υπάρχουν στοιχεία τι μέρος αυτής της ανάπτυξης προήλθε από την αύξηση του όγκου πωλήσεων και των ανατιμήσεων ενώ η κάτω γραμμή πιέστηκε.

Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 2,556 εκατ. ευρώ από 3,14 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 1,029 εκατ. ευρώ έναντι 1,545 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στις 768.578 ευρώ από 1,143 εκατ. ευρώ. Η πίεση στην τελική γραμμή συνδέεται με τη μείωση του περιθωρίου των προ και μετά φόρων κερδών στο 2,7% και 2,01% από 4,53% και 3,36% αντίστοιχα.

Ο κίνδυνος ρευστότητας διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα λόγω της κερδοφορίας της και της δυνατότητας χρήσης ανοικτού αλληλόχρεου λογαριασμού ύψους 4 εκατ. ευρώ που τηρείται στη Citibank, δυνάμει συμφωνητικού που υπογράφηκε μέσα στο 2019, αλλά και μέσω της δυνατότητας δανεισμού από εταιρεία του διεθνούς ομίλου και συγκεκριμένα τη σύναψη δανειακής σύμβασης ύψους 7 εκατ. ευρώ, η οποία είναι σε ισχύ από το 2014. Από τον ανοικτό αλληλόχρεο λογαριασμό η ελληνική θυγατρική έχει κάνει χρήση ποσού 2 εκατ. ευρώ εντός του 2022.

Τη φετινή χρονιά η εταιρεία έχει βάλει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη. Στοχεύει στην αύξηση της πελατειακής της βάσης, στην αύξηση των πωλήσεων των μηχανών νέας τεχνολογίας, των νέων σειρών προϊόντων (καφέ και λοιπών προϊόντων), στην αύξηση των πωλήσεων ροφημάτων και λοιπών προϊόντων αναψυκτήριου και στην αύξηση του τζίρου μέσω όλων των καναλιών πωλήσεών (boutiques, e-commerce, CRC) τους τόσο στις πωλήσεις καφέ όσο και στα λοιπά προϊόντα όπως μηχανές, accessories, food and bites κ.λπ.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της Kάπα Research, πάνω από 8 στους 10 Έλληνες πίνουν καφέ καθημερινά (84%), ενώ οι περισσότεροι από αυτούς που δεν πίνουν (66%), φροντίζουν να εφοδιάζουν με καφέ το νοικοκυριό τους. Με το 50% των ερωτηθέντων να έχουν δηλώσει ότι θα καταναλώσουν πάνω από έναν καφέ την ημέρα (συνηθώς 2 ή 3).

Για το 73% όσων πίνουν καφέ, η συνήθεια του καφέ είναι σταθερή και δεν υποκαθίσταται με την κατανάλωση άλλου ροφήματος όπως το τσάι ή το χαμομήλι. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει σκεφτεί ποτέ να κόψει τον καφέ. Ωστόσο, ποσοστό 17% θα το έκανε για λόγους υγείας, το 14% για οικονομικούς λόγους και το 13% επειδή ο καφές τού προκαλεί αϋπνία.

Συν τοις άλλοις για το 38% εκείνων που πίνουν καφέ, ο περιορισμός της κατανάλωσής του στο σπίτι, στη δουλειά ή και εκτός σπιτιού, είτε για οικονομικούς λόγους είτε για άλλα αίτια, θα σήμαινε αυτομάτως και τον περιορισμό των κοινωνικών τους συναναστροφών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v