Η Henkel αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις και τα κέρδη της το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε ένα διαρκώς δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
«Πετύχαμε πολύ σημαντική ανάπτυξη και στις δύο επιχειρηματικές μονάδες. Ταυτόχρονα, καταφέραμε να βελτιώσουμε σημαντικά τα κέρδη μας, παρά τις συνεχιζόμενες αντιξοότητες με τις υψηλές τιμές των υλικών και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Μετά τις σημαντικές επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου του έτους, είμαστε πιο σίγουροι για το υπόλοιπο του έτους και έχουμε αυξήσει σημαντικά τις ετήσιες προβλέψεις μας για τις πωλήσεις και τα κέρδη», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Henkel, Carsten Knobel.
«Σημειώσαμε επίσης σημαντική πρόοδο στην υλοποίηση του προγράμματος στρατηγικής ανάπτυξής μας κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους. Στην επιχειρηματική μονάδα Consumer Brands, προχωράμε γρηγορότερα την ενσωμάτωση από ό,τι είχε προγραμματιστεί. Ταυτόχρονα, αναβαθμίζουμε σταθερά το χαρτοφυλάκιό μας σε brand και προϊόντα με υψηλό περιθώριο κέρδους και υψηλή ανάπτυξη. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στα κέρδη της ίδιας της επιχειρηματικής μονάδας. Στην επιχειρηματική μονάδα Συγκολλητικών Τεχνολογιών (Adhesive Technologies), ευθυγραμμίσαμε την οργανωτική δομή ακόμη πιο στενά με τους πελάτες μας, ώστε να επεκτείνουμε την ηγετική μας θέση σε παγκόσμιο επίπεδο και να αυξήσουμε περαιτέρω την αναπτυξιακή δυναμική μας. Επιπλέον, προωθούμε σημαντικές πρωτοβουλίες στους τομείς της βιωσιμότητας και της ψηφιοποίησης για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικής μας θέσης», εξήγησε ο Carsten Knobel.
Αυξημένες προοπτικές για το οικονομικό έτος 2023
Σε επίπεδο Ομίλου, η Henkel αναμένει τώρα οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 2,5% έως 4,5% το οικονομικό έτος 2023 (προηγουμένως: 1,0% έως 3,0%). Για την επιχειρηματική μονάδα Συγκολλητικών Τεχνολογιών (Adhesive Technologies), η ανάπτυξη προσδέχεται να κυμανθεί μεταξύ 2,0% και 4,0% (προηγουμένως: 1,0% έως 3,0%), και για την επιχειρηματική μονάδα Consumer Brands, μεταξύ 3,0% έως 5,0% (προηγουμένως: 1,0% έως 3,0%). Η προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων (περιθώριο EBIT) σε επίπεδο Ομίλου προβλέπεται να κυμανθεί μεταξύ 11,0% και 12,5% (προηγουμένως: 10,0% έως 12,0%). Για την επιχειρηματική μονάδα Συγκολλητικών Τεχνολογιών (Adhesive Technologies), η προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 13,5% και 15,0% (προηγουμένως: 13,0% έως 15,0%), ενώ για την επιχειρηματική μονάδα Consumer Brands 9,5% και 11,0% (προηγουμένως: 7,5% έως 9,5%). Για την ανάπτυξη των προσαρμοσμένων κερδών ανά προνομιούχο μετοχή (EPS) σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, η Henkel αναμένει τώρα αύξηση της τάξης του +5% έως +20% (προηγουμένως: -10% έως +10%).
Αύξηση των πωλήσεων και των κερδών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023
Στα 10.926 εκατομμύρια ευρώ, οι πωλήσεις του Ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 0,1% πάνω από το επίπεδο του προηγούμενου έτους (2ο τρίμηνο: 5.316 εκατομμύρια ευρώ, -5,8%). Αυτό αντιστοιχεί σε μια πολύ σημαντική οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 4,9% (2ο τρίμηνο: 3,2%). Τα συναλλαγματικά αποτελέσματα σημείωσαν αρνητικό αντίκτυπο στην αύξηση των πωλήσεων κατά -2,5% (2ο τρίμηνο: -5,8%). Οι εξαγορές και οι αποεπενδύσεις μείωσαν τις πωλήσεις κατά -2,2% (2ο τρίμηνο: -3,2%).
Η αύξηση των πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο οφείλεται και στις δύο επιχειρηματικές μονάδες. Η επιχειρηματική μονάδα Συγκολλητικών Τεχνολογιών (Adhesive Technologies) κατέγραψε πολύ σημαντική οργανική αύξηση πωλήσεων κατά 4,7%, η οποία οφείλεται στους επιχειρηματικούς τομείς Mobility & Electronics και Craftsmen, Construction & Professional. Η Consumer Brands πέτυχε πολύ σημαντική οργανική αύξηση πωλήσεων κατά 5,7%, η οποία οφείλεται στους επιχειρηματικούς τομείς Laundry & Home Care και Hair.
Κατά το πρώτο μισό του έτους, η οργανική αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη έφτασε το 2,4% (2ο τρίμηνο: 0,8%). Στις περιοχές της Ινδίας, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, οι πωλήσεις αυξήθηκαν οργανικά κατά 25,7% (2ο τρίμηνο: 23,6%). Η Βόρεια Αμερική σημείωσε οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 3,8% (2ο τρίμηνο: 0,9%). Η περιοχή της Λατινικής Αμερικής κατέγραψε οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 13,2% (2ο τρίμηνο: 9,4%). Αντίθετα, η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού κατέγραψε αρνητική οργανική αύξηση πωλήσεων κατά -2,7% (2ο τρίμηνο: -0,6%), κυρίως, λόγω του συνεχώς απαιτητικού περιβάλλοντος της αγοράς στην Κίνα.
Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη (προσαρμοσμένο EBIT) αυξήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους κατά 7,6% σε 1.254 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 1.166 εκατομμυρίων ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η αύξηση αυτή υποστηρίχθηκε από την αλλαγή των τιμών πώλησης, από την εξοικονόμηση πόρων με τη ενοποίηση της επιχειρηματικής μονάδας Consumer Brands και από μέτρα βελτιστοποίησης του χαρτοφυλακίου.
Η προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων (προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT) αυξήθηκε κατά 80 μονάδες βάσης σε 11,5%.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή αυξήθηκαν σε 2,13 ευρώ το πρώτο μισό του 2023. Σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, η αύξηση αυτή ανέρχεται σε 14,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Το καθαρό κεφάλαιο κίνησης αυξήθηκε κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 6,1% των πωλήσεων (περίοδος του προηγούμενου έτους: 5,2%).
Οι ελεύθερες ταμειακές ροές ανήλθαν σε 749 εκατομμύρια ευρώ και με αυτές ξεπέρασαν σημαντικά το επίπεδο του πρώτου εξαμήνου του 2022 (46 εκατομμύρια ευρώ), ιδίως λόγω των υψηλότερων ταμειακών ροών από λειτουργικές δραστηριότητες στο οικονομικό έτος.
Η καθαρή χρηματοοικονομική θέση στις 30 Ιουνίου 2023 ανήλθε σε -1.311 εκατομμύρια ευρώ (31 Δεκεμβρίου 2022: -1.267 εκατομμύρια ευρώ).
Στις 20 Απριλίου 2023, η Henkel ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας για την πώληση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της στη Ρωσία σε κοινοπραξία τοπικών χρηματοοικονομικών επενδυτών. Η εταιρεία είχε ανακοινώσει την έξοδο από τις ρωσικές δραστηριότητές της μετά τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία το προηγούμενο έτος. Η συναλλαγή έχει ολοκληρωθεί και η τιμή πώλησης ανέρχεται σε 54 δισεκατομμύρια ρούβλια (περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ).