Σε cash cow, για την οικογένεια Φιλίππου, έχει εξελιχθεί η ΦΑΓΕ που φαίνεται ότι έχει βρει τη «μυστική» συνταγή που «γεννά» κέρδη και πολλαπλασιάζει τα περιθώρια κέρδους της ακόμη και όταν οι προβλέψεις για την οικονομία είναι αρνητικές.
Η γαλακτοβιομηχανία της οικογένειας Φιλίππου που διατηρεί παραγωγικές μονάδες σε Ελλάδα και ΗΠΑ και έχει μεταφέρει την έδρα της στο Λουξεμβούργο, πέτυχε στο πρώτο μισό της φετινής χρονιάς να σπάσει όλα τα ρεκόρ.
Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν σε αξία, λόγω της αύξησης των τιμών και παρά το γεγονός ότι η τιμή της πρώτης ύλης μειώθηκε σημαντικά τόσο στις εγκαταστάσεις της σε Ελλάδα και ΗΠΑ και πέτυχε ρεκόρ κερδοφορίας και περιθωρίων κέρδους, τόσο σε απόλυτα νούμερα όσο και σε επίπεδο ποσοστιαίας μεταβολής των οικονομικών της δεικτών.
Το δεύτερο τρίμηνο το μικτό κέρδος αυξήθηκε 89,7% και ως ποσοστό των πωλήσεων έφθασε το 49,1% από 29,6%. Ο κύριος λόγος αυτής της αύξησης ήταν η μείωση των τιμών γάλακτος που χρησιμοποιεί η εταιρεία στις εγκαταστάσεις της σε Ελλάδα και Η.Π.Α. κατά 40% και 27%, αντίστοιχα.
Την ίδια περίοδο τα λειτουργικά κέρδη της, ενισχύθηκαν κατά 258,8% στα 38,8 εκατ. δολ, και ως ποσοστό επί των πωλήσεων υπερτριπλασιάστηκαν στο 23,9% από 7,6%. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η ποσοστιαία αύξηση των κερδών προ φόρων τα οποία ανήλθαν στα 36 εκατ. δολ. από μόλις 2 εκατ. δολ. (1.717%), ενώ τα καθαρά κέρδη άγγιξαν τα 28,08 εκατ. δολ. από 3,4 εκατ. δολ. (+721,147%) το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Οι πωλήσεις της την ίδια περίοδο αυξήθηκαν 14,4% στα 162,2 εκατ. δολ. καταγράφοντας ποσοστιαία ανάπτυξη σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιταλία και Ελλάδα κατά 20,8%, 15,3%, 11% και 8,9%, αντίστοιχα.
Η αύξηση των πωλήσεων σε αξία οφείλεται κυρίως στην αύξηση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 10,4%, την αύξηση του όγκου πωλήσεων 3,1% και τη θετική επίδραση 0,9% των συναλλαγματικών διαφορών λόγω της αποδυνάμωσης του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας.
Ο όγκος πωλήσεων σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ αυξήθηκε 11,6% και 4%, αντίστοιχα ενώ σε Ιταλία και Ελλάδα υποχώρησε 2,3% και 0,5% αντίστοιχα.
Ανατιμήσεις 13% το πρώτο εξάμηνο
Ανάλογη η εικόνα και σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 309,6 εκατ. δολ. σημειώνοντας αύξηση 10,6%. Αυτή η αύξηση οφείλεται στην αύξηση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 13%, η οποία εν μέρει αντισταθμίσθηκε από τη μείωση των πωλήσεών σε όγκο κατά 1,9% και την αρνητική επίδραση κατά 0,5% στις πωλήσεις σε αξία λόγω της ενίσχυσης του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας. Στις επιμέρους αγορές οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες, Ιταλία και Ελλάδα κατά 13,8%, 12,5%, 6,6% και 4,3% αντίστοιχα. Ενώ σε όγκο μειώθηκαν 1,9%, κυρίως λόγω της μείωσης των πωλήσεων σε Ιταλία και Ελλάδα κατά 8,3% και 7,9%, αντίστοιχα. Σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ η κατανάλωση ενισχύθηκε 3,9% και 0,3%, αντίστοιχα.
Το μικτό κέρδος το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκε 72,7%, και ως ποσοστό επί των πωλήσεων στο 46,4%, από 29,7%. Ο κύριος λόγος αυτής της αύξησης ήταν η μείωση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στην Ελλάδα και στις Η.Π.Α. εγκαταστάσεις κατά 38,4% και 21,5%, αντίστοιχα. Τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 192,1% και ως ποσοστό επί των πωλήσεων στο 21,9% από 8,3%. Τα κέρδη προ φόρων εκτινάχθηκαν στα 63,097 εκατ. δολ. (+632,15%) και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 48,839 εκατ. δολ. από 8,858 εκατ. δολ. (451,35%) το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου του 2022.