Υψηλές επιδόσεις, με νέα σημαντική αύξηση εσόδων, εκτιμάται ότι θα επιτύχει ο όμιλος Λάμψα το 2023, έπειτα από μία χρονιά κατά την οποία παρατηρήθηκε ανάκαμψη του τουριστικού προϊόντος, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της δυναμικής των ξενοδοχείων του τόσο σε επίπεδο πληρότητας, όσο και σε επίπεδο εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην Ετήσια Οικονομική Εκθεση της Λάμψα για το 2022, μετά από δύο χρόνια αβεβαιότητας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ο όμιλος κατάφερε κατά την περσινή χρήση να βελτιώσει τα συνολικά του έσοδα σε επίπεδα υψηλότερα ακόμη και από την τελευταία αντίστοιχη περίοδο, πριν την κρίση της πανδημίας, το 2019.
«Το σύνολο των ενεργειών της διοίκησης για τη διασφάλιση επαρκούς ρευστότητας και ορθολογικής διαχείρισης του κόστους στοχεύουν τόσο στην αντιμετώπιση των επιμέρους διεθνών κρίσεων, όσο στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Εταιρείας σε μακροχρόνιο ορίζοντα», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με το τρέχον έτος, ο όμιλος έχει επιβαρυνθεί από την αύξηση του κόστους ενέργειας, το οποίο αναμένεται να κυμανθεί σε επίπεδα υψηλότερα από το 2022, κατά περίπου κατά 300 χιλ. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, δεδομένου ότι εφαρμόζονται πολιτικές περιορισμού της κατανάλωσης καθώς και λαμβανομένης υπόψη της κρατικής ενίσχυσης που έχει ενσωματωθεί ήδη στους λογαριασμούς ενέργειας, πολιτική που αναμένεται να συνεχιστεί και στο επόμενο διάστημα, δεν προβλέπει σημαντική επίπτωση στα αποτελέσματα.
Ως προς το ομολογιακό δάνειο του ομίλου, αναφέρεται ότι «η αναχρηματοδότησή του, με σημαντικά μειωμένο περιθώριο επιτοκίου, αναμένεται να εξισορροπήσει τις διεθνείς αυξήσεις του euribor και να μην επηρεαστούν σημαντικά τα χρηματοοικονομικά κόστη της Λάμψα».
Όπως σημειώνεται στα οικονομικά αποτελέσματα της Λάμψα, η δυναμική των ξενοδοχείων άρχισε να αποκαθίσταται από τον Ιούνιο κι έπειτα. Μάλιστα, οι απώλειες που προέκυψαν ως απόρροια του πλήγματος που δέχθηκε ο συνεδριακός τουρισμός ως συνέπεια των δύο ετών καραντίνας, της συρρίκνωσης των επαγγελματικών ταξιδιών που έχουν υποκατασταθεί σχεδόν πλήρως από διαδικτυακή επικοινωνία καθώς και της κρουαζιέρας που τροφοδοτούσε τα ξενοδοχεία, εξισορροπήθηκαν από τη μεγάλη αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό αναψυχής.
Με βάση τα στοιχεία, η πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 71,4% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021 διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 65,9% από 38,5% το 2021. Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία αυξήθηκε κατά 24,5% έναντι του 2021, φτάνοντας τα 206,17 ευρώ έναντι 165,55 ευρώ το 2021. Κατά συνέπεια το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας κατά 113,5% (135,91 ευρώ έναντι 63,67 ευρώ του 2021) και ομοίως αυξήθηκαν τα συνολικά έσοδα δωματίων.
Ως προς τα ξενοδοχεία του ομίλου, το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 100,17% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ενώ το Ξενοδοχείο «King George» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 151,61%.
Το ξενοδοχείο «Athens Capital» σημείωσε αύξηση πωλήσεων 152% και το «Sheraton Rhodes» κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 132%. Όσον αφορά τα ξενοδοχεία του ομίλου στην Σερβία, το μεν «Hyatt Regency Belgrade» κατέγραψε αύξηση κατά 72,29%, το δε «Mercure Excelsior» αύξηση κατά 49,71%.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2022, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 94,081 εκατ. ευρώ έναντι 45,398 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 107,23%. Αντίστοιχα, στη μητρική εταιρεία (τα ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρεταννία» και King George) ο τζίρος διαμορφώθηκε σε 66,120 εκατ. ευρώ από 31,629 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένος κατά 109,05% λόγω της πλήρους ανάκαμψης της οικονομίας γενικότερα και του κλάδου ειδικότερα από τις επιπτώσεις της πανδημίας της νόσου COVID-19, με τη συμμετοχή του King George να ανέρχεται σε 13,7 εκατ. ευρώ, έναντι 5,4 εκατ. ευρώ το 2021.
Τα ενοποιημένα μικτά αποτελέσματα ανήλθαν για το 2022 σε κέρδη 38,004 εκατ. ευρώ έναντι 1,856 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 195,61%, ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 40,40% το 2022 έναντι 28,32% το 2021. Τα μικτά κέρδη της μητρικής εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 29,338 εκατ. ευρώ έναντι 11,107 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 164,15%. Το περιθώριο μικτού κέρδους της εταιρείας ανήλθε σε 44,37% το 2022 έναντι 35,12% την προηγούμενη χρονιά.
Τέλος, τα λειτουργικά κέρδη / (ζημιές) του ομίλου (προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων-EBITDA) από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε 29,104 εκατ. έναντι 18,101 εκατ. ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση σε ποσοστό 60,79%.Στη μητρική εταιρεία ανήλθαν σε 22,099 εκατ. ευρώ έναντι 13,842 εκατ. ευρώ το 2021 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 59,64%, η οποία οφείλεται κυρίως στην πλήρη ανάκαμψη της λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων από τις επιπτώσεις της πανδημίας.