Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πλώρη για ιστορικό ρεκόρ μεγεθών βάζει η Π. Πετρόπουλος

Το νέο ηλεκτρικό scooter που έχει δημιουργήσει η εισηγμένη και οι δουλειές με τη BYD. Τα σενάρια για την τύχη των ίδιων μετοχών που φτάνουν το 7,45% του μετοχικού κεφαλαίου.

Πλώρη για ιστορικό ρεκόρ μεγεθών βάζει η Π. Πετρόπουλος

Διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει στο πρώτο φετινό εξάμηνο η Π. Πετρόπουλος, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και στο δεύτερο μισό της χρονιάς, με αποτέλεσμα ο εισηγμένος όμιλος να βαδίζει προς ένα νέο ιστορικό υψηλό στις οικονομικές του επιδόσεις.

Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρείας Μιχάλης Οικονομάκης, στο περιθώριο της χθεσινής ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, συμπληρώνοντας μεταξύ άλλων ότι «αν και το εξωτερικό περιβάλλον παραμένει απρόβλεπτο, όλες οι επιχειρηματικές μονάδες της εταιρείας προβλέπουν ισχυρή ανάπτυξη και τα περυσινά προβλήματα που υπήρξαν στο μέτωπο της εφοδιαστικής αλυσίδας αμβλύνονται σταδιακά. Για το 2023 οι επενδύσεις θα κυμανθούν γύρω στα 3,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,16 εκατ. αφορούν το πρόγραμμα EcoShift και το υπόλοιπο ποσό πληροφορική και κτιριακές παρεμβάσεις».

Ειδικότερα για το επενδυτικό πρόγραμμα Ecoshift (βλέπε παλαιότερο δημοσίευμα του Euro2day.gr τον Απρίλιο) ο Μιχάλης Οικονομάκης εστίασε στο ηλεκτρικό scooter που ήδη έχει δημιουργήσει η εισηγμένη (λογισμικό και συναρμολόγηση) και αναμένεται να λανσαριστεί μέσα στο 2024. «Απευθυνόμαστε στην B2B αγορά, βρισκόμαστε ήδη σε συζητήσεις με σημαντικούς υποψήφιους πελάτες και ελπίζω ότι δεν θα αργήσουν πολύ οι επίσημες ανακοινώσεις» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις, στόχος είναι σε βάθος τριετίας-τετραετίας, να επιτευχθεί κύκλος εργασιών 15-20 εκατ. ευρώ.

Συνεργασία με BYD

Την ικανοποίησή της για την πορεία της συνεργασίας της με τον κινεζικό Όμιλο BYD εξέφρασε η διοίκηση της Π. Πετρόπουλος, σημειώνοντας μεταξύ άλλων, ότι:

  • Στα επαγγελματικά οχήματα η μέχρι τώρα πορεία είναι σαφώς ικανοποιητική, με το brand της BYD να έχει ήδη κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς (γύρω στο 6,5%)
  • Σε ότι αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα, έχουν ήδη γίνει κάποιες πρώτες επαφές, πλην όμως ο κινεζικός όμιλος αναμένεται να ξεκαθαρίσει μέσα στο 2024 τον τρόπο δραστηριοποίησής του σε ευρωπαϊκές αγορές που έχουν το μέγεθος της Ελλάδας.
  • Σε φάση αναμονής βρίσκεται η εισηγμένη εταιρεία σχετικά με το διαγωνισμό των ηλεκτρικών λεωφορείων, σε ότι αφορά το τέταρτο σκέλος του (εκατό οχήματα) στο οποίο η BYD έχει μείνει μόνη στη λίστα των διεκδικητών (θεωρητικά τουλάχιστον, απομένει το θέμα της τεχνικής αξιολόγησης).

Πρόσφατα ωστόσο, το Ελεγκτικό Συμβούλιο δεν ενέκρινε τη σύμβαση του πέμπτου σκέλους του ίδιου διαγωνισμού που αφορούσε την κινεζική Yutong, με τη διοίκηση της Π. Πετρόπουλος να θεωρεί ότι το όλο θέμα δεν συνδέεται με την πορεία του τέταρτου σκέλους, καθώς -εκτός των άλλων- η BYD (σύμβουλος της οποίας είναι η Π. Πετρόπουλος) δεν έχει κατεβεί στο διαγωνισμό ως κινεζική, αλλά ως ευρωπαϊκή εταιρεία, διαθέτουσα παραγωγική μονάδα εντός της Γηραιάς Ηπείρου.

Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση της Π. Πετρόπουλος τηρεί στάση αναμονής για τις όποιες αποφάσεις λάβει η νέα ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών. Πάντως, η ελληνική κυβέρνηση έχει αντιληφθεί την ανάγκη απόκτησης όχι μόνο αυτών, αλλά και επιπλέον ηλεκτρικών λεωφορείων, με αποτέλεσμα να φημολογείται ότι θα ακολουθήσει και άλλος δημόσιος διαγωνισμός.

Μέρισμα-Ιδιες μετοχές

Στα πλαίσια της χθεσινής ετήσιας τακτικής συνέλευσης ψηφίστηκε η πρόταση της διοίκησης για διανομή μερίσματος 0,24 ευρώ ανά μετοχή (καταβολή στις 10 Ιουλίου) ποσό που θα αυξηθεί στην πράξη, καθώς το 7,45% των μετοχών της εταιρείας είναι ίδιες και δεν δικαιούται μέρισμα.

Αντίθετα, διοίκηση και μέτοχοι συμφώνησαν να αναβάλουν τη λήψη απόφασης σχετικά με την τύχη των 527.321 ιδίων μετοχών, που αντιστοιχούν στο 7,45% του συνόλου της εταιρείας. Πάντως, το κόστος κτήσης τους είναι σαφώς χαμηλότερο από την τρέχουσα αποτίμησή τους στο ταμπλό του ΧΑ, οπότε θα εξεταστούν όλα τα εναλλακτικά σενάρια και οι επιδράσεις τους (π.χ. αύξηση στα κέρδη ανά μετοχή αν διαγραφούν, κέρδη γύρω στο 1,5 εκατ. ευρώ αν πουληθούν και επιπλέον άντληση ρευστότητας).

Κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο η Π. Πετρόπουλος αύξησε τον κύκλο εργασιών της από τα 31,9 στα 38,8 εκατ. ευρώ, το EBITDA από το 1,6 στα 2,9 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη από τα 900 χιλ. στο 1,7 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v