AVAX: Το ανεκτέλεστο των 2,9 δισ. ευρώ και η πρόβλεψη για τον τζίρο

Ο χρονισμός των έργων θα ενισχύσει τον κύκλο εργασιών. Περαιτέρω μείωση δανεισμού το 2023. Το συμβασιοποιημένο ανεκτέλεστο και οι νέες διεκδικήσεις για Παραχωρήσεις και υφιστάμενους διαγωνισμούς.

AVAX: Το ανεκτέλεστο των 2,9 δισ. ευρώ και η πρόβλεψη για τον τζίρο

Τη διανομή μερίσματος ύψους 0,07 ευρώ ανά μετοχή για πρώτη φορά μετά το 2010 αποφάσισε η τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της AVAX, σηματοδοτώντας αφενός την επαναφορά του ομίλου σε κερδοφορία και αφετέρου την ευρύτερη ανάκαμψη του κλάδου κατασκευών.

Η διοίκηση του ομίλου αναφέρθηκε στις επιδόσεις του 2022, την αναδιάρθρωση μέσω πώλησης assets (Voltera) αλλά και τη μεταφορά συμμετοχών στον βραχίονα παραχωρήσεων, καθώς και στη μείωση δανεισμού που επιτεύχθηκε την περυσινή χρονιά.

Στις προοπτικές του 2023, η διοίκηση του ομίλου αναφέρθηκε στις νέες συμβάσεις που υπέγραψε προσφάτως (οδικό Μπράλος - Άμφισσα, αλλά και ιδιωτικό έργο κατασκευής σταθμού ενέργειας στη Ρουμανία), αθροιστικού ύψους 928 εκατ. ευρώ, που ωθούν πλέον το ανεκτέλεστο έργων στα 2,9 δισ. ευρώ.

Κατά τους υπολογισμούς της διοίκησης της εταιρείας το 2023, ο χρονισμός έναρξης και εξέλιξης κατασκευής έργων θα οδηγήσει σε αύξηση κύκλου εργασιών ύψους κατά 15%-25% το 2023 και επιπλέον 30%-40% το 2024. Σύμφωνα δε με τον πρόεδρο του ομίλου Χρ. Ιωάννου (φωτό), εντός της τρέχουσας χρήσης αναμένεται περαιτέρω μείωση δανεισμού.

Πέραν των παραπάνω και στο πλαίσιο διεκδίκησης νέων έργων και συμβάσεων παραχώρησης, η διοίκηση του ομίλου επιβεβαίωσε επισήμως τη σύμπραξη με το γαλλικό γκρουπ Meridiam (η οποία υποκατέστησε την Ardian) για τη διεκδίκηση της νέας σύμβασης της Αττικής Οδού, ασφαλώς μαζί με την Άκτωρ Παραχωρήσεις.

Υπενθυμίζεται επίσης πως μαζί με το εν λόγω γκρουπ και την επίσης γαλλική Egis, ο όμιλος AVAX διεκδικεί και την παραχώρηση του ΒΟΑΚ.

Πέραν των παραπάνω γνωστών διαγωνισμών, ο όμιλος εντάχθηκε στην κοινοπραξία με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άκτωρ Παραχωρήσεις, η οποία κατέθεσε Πρότυπη Πρόταση για τις τρεις νέες σχεδιαζόμενες επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου AVAX, Κ. Μιτζάλη, πρόκειται για πρωτοβουλία που μένει να κριθεί εντός τριμήνου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΟΜΕ, προκειμένου να φανεί αν θα προκηρυχθεί ένας ενιαίος διαγωνισμός.

Κατά τον πρόεδρο του ομίλου Χ. Ιωάννου, πρόκειται για έργο Παραχώρησης, οπότε πέρα από τις μελέτες και το κατασκευαστικό αντικείμενο, η Πρότυπη Πρόταση περιελάμβανε και χρηματοοικονομικό μοντέλο εκμετάλλευσης από τον Παραχωρησιούχο.

Επιπλέον υπενθυμίζεται πως ο όμιλος διεκδικεί οδικά έργα (Δράμα-Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα), τον διαγωνισμό επέκτασης της Γραμμής 2 της Αττικό Μετρό προς Ίλιον αλλά και και φράγματα & αρδευτικά δίκτυα (με αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Γεωργίας) καθώς και σιδηροδρομικά έργα που βρίσκονται στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου με αναθέτουσα την ΕΡΓΟΣΕ.

Σχολιάζοντας τον όγκο έργων και επικείμενων διαγωνισμών και την έλλειψη ανθρώπινων πόρων, ο κ. Μιτζάλης αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες εισαγωγής εργατών από τρίτες χώρες, εκτιμώντας ότι θα ολοκληρωθούν, ώστε να εξυπηρετηθεί το χρονοδιάγραμμα έργων.

Παραδέχθηκε ωστόσο ότι στο σκέλος της χρηματοδότησης υπάρχει δυσκολία των πιστωτικών ιδρυμάτων να εκδώσουν εγγυητικές επιστολές, υπενθυμίζοντας -όπως είχε αναφερθεί στην πρόσφατη παρουσίαση στην ΕΘΕ- πως ο όμιλος στρέφεται πλέον στις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες αρχίζουν πλέον να τιμολογούν κοντά στα επίπεδα των τραπεζών.

Σε ό,τι αφορά τις ανάγκες χρηματοδότησης των νέων συμβάσεων έργων, η διοίκηση του ομίλου εκτίμησε πως τα περισσότερα είτε αυτοχρηματοδοτούνται είτε οι όποιες κεφαλαιακές ανάγκες προκύψουν, θα καλυφθούν με δανεισμό μέσω project financing.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v