Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 11,3% στα 245,9 εκατ. ευρώ παρουσίασε στην Ελλάδα ο όμιλος εταιρειών του πολυεθνικού κολοσσού της Bosch, επίδοση που προήλθε κατά το ήμισυ από τις ανατιμήσεις των προϊόντων του.
Σύμφωνα με τον CEO της Robert Bosch στην Ελλάδα και επικεφαλής των συγγενών εταιρειών BSH και Bosch rexsorth, Γ. Κάπρα, το 2022 αποτέλεσε μια δύσκολη χρονιά, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και της αύξησης των επιτοκίων, παράγοντες που επηρεάζουν και το 2023.
Σε σχετική ωστόσο ερώτηση, ο κ. Κάπρας απέκλεισε το ενδεχόμενο νέων ανατιμήσεων στην τρέχουσα χρονιά όσον αφορά τα προϊόντα του ομίλου, υπογραμμίζοντας πως επετεύχθη ισορροπία σε ό,τι αφορά τα κόστη ενέργειας, παραγωγής και μεταφοράς.
Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών ανά τμήμα και δραστηριότητα κατά το 2022, το τμήμα Αυτοκίνησης σημείωσε συνολική αύξηση κατά 9,5% στην Ελλάδα. Το τμήμα των Καταναλωτικών Αγαθών -το οποίο αποτελεί και το μεγαλύτερο από άποψη τζίρου στο οικοσύστημα της Bosch στην Ελλάδα- κατέγραψε μια αύξηση της τάξεως του 14,4% στα 202 εκατ. ευρώ, ενώ το τμήμα Ενέργειας και Τεχνολογίας Κτιρίων σημείωσε μείωση 6,4%, η οποία θεωρείται μικρή δεδομένου του ισχυρού αντίκτυπου των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης. Τέλος, ο τομέας των Βιομηχανικών Λύσεων σημείωσε ανάπτυξη της τάξεως του 20%.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία ελέγχει επίσης τις αγορές της Μάλτας, της Κύπρου και της Αλβανίας, οι οποίες εμφάνισαν αθροιστικό τζίρο της τάξης των 32 εκατ. ευρώ το 2022.
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, τα καθαρά προ φόρων και τόκων κέρδη της Robert Bosch ανήλθαν στα 2,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,3% ενώ τα κέρδη προ φόρων - τόκων και για τις τρεις εταιρείες του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 11 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 4,5%.
Σύμφωνα με τον κ. Κάπρα, παρά το γεγονός του ότι οι επιδόσεις του ομίλου στην Ελλάδα την τελευταία 10ετία διατηρήθηκαν σε υψηλό επίπεδο με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων και κέρδη κάθε χρονιά, που επέστρεφαν ως μέρισμα στη μητρική, εντούτοις για το 2023 υιοθετείται συντηρητική πρόβλεψη.
Ο ίδιος ανάφερε πως η ανάπτυξη για τη Robert Bosch στο α’ τετράμηνο του 2023 κινήθηκε στο επίπεδο του 4,8%, εκτιμώντας ότι αυτό θα διαμορφωθεί έως το τέλος του 2023 στο 5,4%. Για το α’ τετράμηνο του 2023 σε ομιλικό επίπεδο η ανάπτυξη πωλήσεων υπολογίζεται σε 3,5% ενώ η εκτίμηση για το σύνολο του έτους είναι πως θα κινηθεί μεταξύ 6%-9%.
Πέραν των εμπορικών επιδόσεων η διοίκηση του ομίλου στοχεύει σε περαιτέρω διείσδυση στην ελληνική αγορά με τεχνολογίες αιχμής (ηλεκτροκίνηση, ημιαγωγοί, υδρογόνο, καινοτόμα συστήματα θέρμανσης κ.λπ.), ενώ διεκδικεί να δημιουργήσει ένα hub καινοτομίας στην Ελλάδα, το οποίο θα αναλάβει διάφορα projects για λογαριασμό του μητρικού ομίλου.