Motor Oil: «Τέλος οι εξαγορές, τώρα εκτελούμε τα έργα»

Πόσο κόστισε στον όμιλο η απόκτηση του 75% της Unagi. Η συνεργασία με τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες και τα επόμενα επενδυτικά βήματα. Η πρόβλεψη για τα περιθώρια διύλισης το 2ο τρίμηνο.

Motor Oil: «Τέλος οι εξαγορές, τώρα εκτελούμε τα έργα»

Στην υλοποίηση έργων ΑΠΕ από το υφιστάμενο, ενισχυμένο πλέον, χαρτοφυλάκιό του θα επικεντρωθεί στο εξής ο όμιλος της Motor Oil, αφήνοντας πίσω κινήσεις νέων εξαγορών.

Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις που έκανε χθες στους αναλυτές ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Πέτρος Τζαννετάκης, κλείνει ο κύκλος των εξαγορών καθώς καλύπτονται πλέον οι στόχοι του ομίλου στην πορεία για το 2030. «Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε», είπε, «είναι να καθίσουμε κάτω και να εργαστούμε για την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου μας».

Με την πρόσφατη εξαγορά του 75% της Unagi, η οποία ελέγχει το 51% των θυγατρικών Baliaga, Pivot Solar και Teichio, ουσιαστικά η Motor Oil επιτυγχάνει την εξισορρόπηση του pipeline που διαθέτει και με φωτοβολταϊκά, καθώς τα προηγούμενα deals αφορούσαν αιολικά. Οι τρεις προαναφερόμενες εταιρείες κατέχουν 16 φωτοβολταϊκά έργα στη Μακεδονία και την Κεντρική Ελλάδα, συνολικής ισχύος 1,9 GW. Έτσι, η θυγατρική της Motor Oil, η More, αποκτά ένα χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ και συστημάτων αποθήκευσης πλέον των 3 GW, σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.

Ο κ. Τζαννετάκης επιβεβαίωσε ότι το τίμημα εξαγοράς του 75% της Unagi είναι χαμηλό, όπως έγραψε το Euro2day.gr. Όπως ανέφερε, είναι κάτω από 10 εκατ. ευρώ. Η More αγοράζει αποκλειστικά άδειες, όχι έτοιμα έργα.

Από το συνολικό χαρτοφυλάκιο του 1,9 GW, τα 380 MW είναι πολύ κοντά στο να εξασφαλίσουν άδεια σύνδεσης, κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να λειτουργούν σε ενάμιση χρόνο από τη στιγμή που θα την «κλειδώσουν». Το κόστος κατασκευής αυτών των έργων που αναλογεί στη More υπολογίζεται σε λιγότερα από 100 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Τζαννετάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξαγορά, την οποία χαρακτήρισε «πολύ σημαντική» για τρεις λόγους: γιατί ο όμιλος αποκτά πρόσβαση σε ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο έργων, γιατί αφορούν σε ηλιακή ενέργεια που δεν είχε ως τώρα και γιατί πλαισιώνεται από αξιόπιστους συνεταίρους για την υλοποίηση των έργων αυτών.

Ειδική αναφορά έκανε στη ΔEΗ Ανανεώσιμες, που κατέχει το 49% στις τρεις εταιρείες, υπενθυμίζοντας ότι με την εταιρεία συμπράττουν και σε ένα ακόμη project, την παραγωγή και αποθήκευση πράσινου υδρογόνου, μέσω του Joint Venture «Hellenic Hydrogen Α.Ε.» (51-49%). «Είναι ένας win-win συνδυασμός», είπε ο κ. Τζαννετάκης.

Motor Oil και ΔEΗ Ανανεώσιμες, εξάλλου, όπως επισήμανε ο ίδιος, είναι leaders στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δεν είναι ακόμη κερδοφόρος αυτός ο τομέας, πρόσθεσε, γιατί υπάρχουν τα κόστη κατασκευής, ωστόσο, η Motor Oil επιδιώκει να έχει σημαντική παρουσία για το μέλλον, που εξαρτάται από το πόσο γρήγορα θα προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας.

Παράλληλα, η More έχει αυτή τη στιγμή σε κατασκευή 84 MW αιολικά πάρκα, από τα οποία τα 60 MW θα έχουν ολοκληρωθεί προς τα τέλη του έτους και τα υπόλοιπα 24 MW εντός του 2024. Στα τέλη του 2023, η εταιρεία θα διαθέτει εν λειτουργία έργα ΑΠΕ συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 832 MW, από 280 MW στα τέλη του 2021.

Οι προοπτικές του ομίλου

Το 2023 ξεκίνησε πολύ δυνατά, είπε ο κ. Τζαννετάκης, ωστόσο, τα μεγέθη του β’ τριμήνου, προέβλεψε, θα είναι πιεσμένα, λόγω των χαμηλότερων margins διύλισης στο διεθνές περιβάλλον, συγκριτικά με αυτά του α’ τριμήνου. Αντίθετα, οι πωλήσεις καυσίμων στην εσωτερική αγορά κινούνται δυνατά, όπως δείχνουν τα νούμερα τον Απρίλιο και τον Μάιο.

Ο βαθμός απασχόλησης του διυλιστηρίου της Motor Oil θα είναι χαμηλότερος ειδικότερα από τα τέλη Μαΐου έως τα τέλη Ιουνίου, καθώς η μεγαλύτερη από τις δύο μονάδες επεξεργασίας αργού θα τεθεί σε καθεστώς συντήρησης για 40 ημέρες.

Με αφορμή την αποκλιμάκωση του ενεργειακού κόστους που καταγράφεται, ο κ. Τζαννετάκης ρωτήθηκε για τα οφέλη που θα έχει ο όμιλος, εφόσον συνεχιστεί όλο το έτος. Όπως είπε, το σενάριο που λαμβάνει υπόψη ο όμιλος είναι ότι η μείωση του ενεργειακού κόστους θα λειτουργήσει αντισταθμιστικά με την αυξημένη επιβάρυνση για τα δικαιώματα εκπομπών CO2, η τιμή των οποίων έχει εκτοξευθεί κατά τους τελευταίους μήνες.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε ο ίδιος, η μείωση του ενεργειακού κόστους στο α’ τρίμηνο μεταφράστηκε σε 15 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, με το κόστος για τα δικαιώματα να είναι αυξημένο κατά 11 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v