Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς η ΚΡΙ ΚΡΙ κατάφερε να σπάσει τα κοντέρ το α’ τρίμηνο

Το πρώτο τρίμηνο, ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε κατά 49,3% αλλά τα EBITDA υπερπενταπλασιάστηκαν στα 9,71 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν τα 8,46 εκατ. ευρώ.

Πώς η ΚΡΙ ΚΡΙ κατάφερε να σπάσει τα κοντέρ το α’ τρίμηνο

Ρεκόρ όλων των εποχών πέτυχε το πρώτο τρίμηνο η ΚΡΙ ΚΡΙ, η μετοχή της οποίας έκλεισε χθες Τετάρτη σε υψηλό 52 εβδομάδων ενώ η κεφαλαιοποίησή της ξεπερνά πλέον τα 242 εκατ. ευρώ.

Η εισηγμένη στο ΧΑ γαλακτοβιομηχανία από τις Σέρρες, συμφερόντων της οικογένειας Τσινάβου (φωτ. ο Παναγιώτης Τσιναβός), κατάφερε σε μια περίοδο όπου η κατανάλωση προϊόντων γιαούρτης βαίνει μειούμενη (-2,7% σε όγκο και +12,5% σύμφωνα με την Circana), λόγω των πιέσεων που ασκεί ο πληθωρισμός στα νοικοκυριά, να ενισχύσει τους οικονομικούς της δείκτες και να αυξήσει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους της.

Το πρώτο τρίμηνο, ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε κατά 49,3% στα 45,90 εκατ. ευρώ, τα EBITDA υπερπενταπλασιάστηκαν στα 9,71 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν τα 8,46 εκατ. ευρώ από 0,548 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2022 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 6,68 εκατ. ευρώ, έναντι 0,448 εκατ. ευρώ.

Την ίδια περίοδο, σημαντική ήταν και η ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους της. Το περιθώριο EBIT βελτιώθηκε και οδηγήθηκε σε υψηλό διψήφιο ποσοστό, λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, ενώ το μικτό περιθώριο διαμορφώθηκε σε 29,9%, χαμηλότερο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες από το αντίστοιχο του 2021.

Πέρυσι η γαλακτοβιομηχανία «έκαψε» το περιθώριο EBITDA στο 5,2% από 15,6% που ήταν το 2021 και το περιθώριο EBIT στο 2,3% έναντι 12,4% για να αυξήσει το μερίδιό της.

Σύμμαχός της σε αυτό το ανοδικό ράλι το πρώτο τρίμηνο ήταν η στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL), το μερίδιο των οποίων αυξήθηκε κατά 5,6 μονάδες -η εταιρεία παράγει πάνω από 75% των PL που διακινούνται στην εγχώρια αγορά- και οι καλές επιδόσεις στο εξωτερικό.

Στον κλάδο γιαουρτιού οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 48,6% σε αξία και 18,5% σε όγκο, στις αγορές του εξωτερικού σημείωσαν άνοδο 52,9%, αγγίζοντας τα 23 εκατ. ευρώ και στην εσωτερική αγορά κατέγραψαν αύξηση 43,3%, ξεπερνώντας τα 17,5 εκατ. ευρώ.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, η ΦΑΓΕ, από τους βασικούς παίκτες στην αγορά γιαούρτης και δη στα επώνυμα προϊόντα της κατηγορίας, «είδε» το πρώτο τρίμηνο του έτους τις πωλήσεις της, που ήταν υπερτριπλάσιες από της ΚΡΙ ΚΡΙ, να καταγράφουν αύξηση μόλις 6,8% σε αξία και απώλειες 6,9% σε όγκο. Στις επιμέρους βασικές αγορές της ΦΑΓΕ οι πωλήσεις της σε όγκο μειώθηκαν σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες κατά 14,4%, 3,6% και 3,3% αντίστοιχα. Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεών της μειώθηκε 15,8% και σε αξία 0,5%.

Οι απώλειες της ΚΡΙ ΚΡΙ στα επώνυμα γιαούρτια της σε επίπεδο μεριδίου αγοράς σε αξία ήταν 0,3 ποσοστιαίες μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana (πρώην IRI).

Στον κλάδο του παγωτού, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε 3,49 εκατ. ευρώ από 1,93 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν και στο εξωτερικό στο 1,479 εκατ. ευρώ έναντι 1,276 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, λόγω της ανάπτυξης που εμφανίζουν τα μεγέθη της, προγραμματίζει εντός του έτους επενδύσεις σε παραγωγικό εξοπλισμό ύψους 20 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε χθες, ενώ έχει ήδη προχωρήσει στην πρόσληψη 100 επιπλέον εργαζομένων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v