Σταθεροποίηση στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών παρατηρείται το πρώτο τρίμηνο του 2023, ακολουθώντας το 2022, που η αγορά έδειξε τα πρώτα σημάδια σταθερότητας με την ομαλοποίηση στην εφοδιαστική αλυσίδα και την ανάκαμψη της παραγωγής από την Ασία, σε συνδυασμό με τη διατήρηση των τιμών στα ίδια επίπεδα.
Όπως είπε κατά τη διάρκεια παρουσίασης των νέων τηλεοράσεων και ηχοσυστημάτων της LG, ο Άρης Κουτελός, Country Manager Director της LG Electronics στην Ελλάδα, μετά τον κορωνοϊό οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν μπει σε ρυθμό εκ νέου να επενδύουν σε νέες τεχνολογίες. «Η LG συνεχίζει τις επενδύσεις, καθώς δεν σταμάτησε ούτε κατά τη διάρκεια της πανδημίας να κάνει επενδύσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι Έλληνες, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων της LG, στρέφονται πλέον σε πιο ακριβές και πιο μεγάλες σε μέγεθος τηλεοράσεις, δείχνοντας μια γενικότερη στροφή στα καλύτερα και κατά συνέπεια ακριβότερα προϊόντα, ανέφερε ο κ. Κουτελός.
Όσον αφορά στα προγράμματα επιδότησης για τα ψυγεία αλλά και τα κλιματιστικά, είπε ότι στα ψυγεία εκτόξευσαν τις πωλήσεις με διπλασιασμό τους από τον Αύγουστο, οπότε ξεκίνησε η επιδότηση στις ηλεκτρικές συσκευές.
Ταυτόχρονα, η άνοδος του τουρισμού, το χτίσιμο νέων μονάδων, αλλά και οι ανακαινίσεις των υφιστάμενων καταλυμάτων έδωσαν ώθηση στους τζίρους των εταιρειών τεχνολογίας. «Υπάρχει μια αύξηση στην ξενοδοχειακή τηλεόραση λόγω του ανοδικού ρεύματος του ελληνικού τουρισμού και θεωρούμε ότι θα δούμε ακόμη μεγαλύτερη άνοδο φέτος, καθώς ο τουρισμός προβλέπεται να έχει πολύ μεγάλη αύξηση σύμφωνα με τους ξενοδόχους», ανέφερε ο κ. Κουτελός.
«Η αγορά των καταναλωτικών παρέμεινε σταθερή το 2022. Η άνοδος των τιμών και τα κενά στις προμήθειες αφορούσαν κυρίως τους πρώτους μήνες της πανδημίας, που ο κλάδος σε παγκόσμιο επίπεδο υπέστη ένα σοκ. Ως εταιρεία καταφέραμε να πετύχουμε την ίδια ζήτηση, παρόλη την αύξηση των τιμών», είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα τόνισε ότι η αγορά στο α' τρίμηνο είναι ίδια και σε αξία και σε όγκο τεμαχίων καθώς δεν έχει γίνει περεταίρω αύξηση τιμών.
Οι πωλήσεις
Το β' εξάμηνο του 2022, η LG παρουσίασε 100% αύξηση στα ψυγεία, η οποία για το σύνολο της χρονιάς ήταν στο 90%. Το σύνολο της αγοράς παρουσίασε αύξηση 50% στις πωλήσεις ψυγείων.
Σύμφωνα με τον κ. Κουτελό, η επιδότηση στον κλιματισμό άργησε χρονικά, οπότε τα αποτελέσματα στις πωλήσεις αναμένονται το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Αναφερόμενος στις τηλεοράσεις, είπε ότι έκλεισαν στο -2% στο σύνολο της αγοράς, ωστόσο η LG έχασε, μεγαλύτερο μερίδιο που άγγιξε το 20%, καθώς αποχώρησε από τις πωλήσεις τηλεοράσεων κάτω από 43 ίντσες και των TV monitors που είναι κάτω από 32 ίντσες. Ο κ. Κουτελός μάλιστα επισήμανε ότι στόχος της LG είναι αυτή η χρονιά να είναι το έτος μετάβασης στα premium προϊόντα.
Η LG είχε την πρώτη θέση σε ψυγεία-πλυντήρια με 17,3% και 18% -περίπου μισή μονάδα κάτω σε σχέση με το 2021 ενώ το μερίδιο της τηλεόρασης διαμορφώθηκε στο 28% από 30,5% το 2021.
Σε ειδική αναφορά στις νέες τηλεοράσεις OLED τόνισε ότι καλύπτουν το 12% των τηλεοράσεων όσον αφορά στην αξία στην Ελλάδα. Στην LG είναι περίπου στο 18% στην αξία. Το μερίδιο της LG στην OLED αγορά διαμορφώθηκε στο 70%.
Μάλιστα αποκάλυψε ότι όλες οι εταιρείες έχουν μπει στην αγορά του OLED και προέβλεψε ότι θα ανέβει αρκετά το μερίδιό της στον χώρο των τηλεοράσεων καθώς θα είναι η επόμενη τεχνολογία.
Απαντώντας σε ερώτηση για τα μεγέθη της LG στην ελληνική αγορά, τόνισε ότι το 2022 είχε αύξηση 2% των πωλήσεων στα 162 εκατ. ευρώ από 158 εκατ. ευρώ το 2021. Η μεγαλύτερη αύξηση προήλθε από ψυγεία και επαγγελματικές λύσεις (επαγγελματικός κλιματισμός και information display που παρουσίασαν αύξηση 40%).