Στροφή Skag σε premium προϊόντα και υπηρεσίες

Νέα ταυτότητα δημιουργεί η ελληνική χαρτοβιομηχανία ειδών γραφείου, ξεκαθαρίζοντας τις κατηγορίες επώνυμων προϊόντων του χαρτοφυλακίου της, Ποντάρει και στη φασόν αγορά premium εκτυπώσεων.

Στροφή Skag σε premium προϊόντα και υπηρεσίες

Επενδύσεις σε premium προϊόντα και υπηρεσίες προς τρίτους επιλέγει η Σκαγιάς ΑΕ, εταιρεία συνυφασμένη στο συλλογικό ασυνείδητο με τα μαθητικά τετράδια και τα κλασέρ γραφείου, η οποία συμπληρώνοντας 67 χρόνια λειτουργίας φέτος, προχώρησε και σε επένδυση rebranding.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, πέρα από τις 500 χιλ. ευρώ που αφορούν σε επενδύσεις υποστήριξης του brand και των συνεργατών της, ήτοι 2.500 ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία πανελλαδικά, ο κύριος όγκος των νέων επενδύσεων παραμένει στο επίπεδο της παραγωγής.

Ειδικότερα, η SKAG προγραμματίζει επένδυση 3 εκατ. ευρώ για νέα εκτυπωτική μονάδα, εγκαταστημένη στο βασικό campus της στο Κρυονέρι,  η οποία θα προσφέρει τη δυνατότητα επέκτασης της εταιρείας στο χώρο της ειδικής συσκευασίας, του publishing (ειδικές premium εκδόσεις), και των γραφικών τεχνών.  Η συγκεκριμένη κατεύθυνση εκτιμάται ότι έχει ευνοϊκό περιθώριο κέρδους, σε αντίθεση με την υπάρχουσα φασόν διαδικασία, που εν μέρει η Skag έχει υποστηρίξει για την παραγωγή private label προϊόντων,  (αποτελεί το 25% του τζίρου της έως και σήμερα).

Οι παραπάνω κινήσεις έρχονται μετά από μια διετία επενδύσεων ύψους 2,5 εκατ. ευρώ για στοχευμένο εκσυγχρονισμό της μονάδας παραγωγής της εταιρείας, η οποία έχει σημαντικό capacity κάλυψης πολλαπλάσιας ζήτησης (3-4 φορές την αγορά της Ελλάδας). 

Δεδομένου ωστόσο ότι η εταιρεία παράγει ένα value for money, αλλά «ακριβό» προϊόν δεδομένου του ανταγωνισμού από τρίτες χώρες (κυρίως Τουρκία), κρίθηκε αναγκαία μια νέα κατεύθυνση υποκατάστασης των πωλήσεων επώνυμων δικών της προϊόντων.

Κατά δήλωση  της διοίκησης της, σήμερα το 40% των πωλήσεων αφορά στην αγορά γραφείου (κλασέρ), κατά 35% στην αγορά σχολικής γραφικής ύλης ενώ το υπόλοιπο 15% του τζίρου μοιράζεται μεταξύ φασόν, προϊόντων καλλιτεχνικής δημιουργίας και παιχνιδιού.

Το 2022 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε στα 9,070 εκατ. ευρώ  σε σχέση με τα 8,378 εκατ.ευρώ του 2021,  επίδοση που εν πολλοίς αποδίδεται στις ανατιμήσεις ύψους 25% που πέρασε η εταιρεία κατά την τελευταία διετία. Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA πιέστηκαν το 2022 στις 800 χιλ. ευρώ λόγω αυξημένου κόστους παραγωγής έναντι περίπου 1 εκατ. ευρώ το 2021, και παρά την  «κλειστή» δραστηριότητα σε γραφεία και σχολική δραστηριότητα το 2021 έναντι του 2022.

Για φέτος η εταιρεία εκτιμά ότι μπορεί να επιτύχει αύξηση όγκου πωλήσεων της τάξης του 13% και σε αξία του 10%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v