Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στην παραγωγή ηλεκτρικού σκούτερ προχωρά η Π. Πετρόπουλος

Με διψήφιο ποσοστό ενισχύεται ο τζίρος της εισηγμένης το πρώτο τρίμηνο, όπως είπε η διοίκηση στους αναλυτές. Οι φετινές προοπτικές, οι νέοι στόχοι και οι σχέσεις με την BYD.

Στην παραγωγή ηλεκτρικού σκούτερ προχωρά η Π. Πετρόπουλος

«Μετά το ιστορικό ρεκόρ του 2021 και την περυσινή διατήρησή του, φέτος περιμένουμε νέα άνοδο στις οικονομικές μας επιδόσεις, στο βαθμό που δεν σημειωθεί κάποια απρόοπτη εξέλιξη. Ήδη το πρώτο φετινό τρίμηνο ξεκίνησε με διψήφιο ποσοστό αύξησης στον κύκλο εργασιών μας και αισιοδοξούμε ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί, καθώς αναμένουμε να ωφεληθούμε από τα νέα προϊόντα που λανσάρουμε στην αγορά, από την πολύ καλή πορεία του τουρισμού, αλλά και από τη σταδιακή αποκατάσταση προβλημάτων που αντιμετωπίσαμε πέρυσι στο μέτωπο της εφοδιαστικής αλυσίδας».

Αυτά δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Π. Πετρόπουλος Θόδωρος Αναγνωστόπουλος στα πλαίσια της χθεσινής ενημέρωσης των αναλυτών, με τον CEO της εισηγμένης να επισημαίνει -μεταξύ άλλων- ότι:

  • Στο μέτωπο των επιβατικών και των ελαφρών εμπορικών οχημάτων αποκαθίστανται τα προβλήματα που υπήρχαν στην εφοδιαστική αλυσίδα, με το ύψος των παραγγελιών να είναι μεγάλο. Επίσης, από το 2024 η Land Rover θα διαθέτει επιλογές ηλεκτρικού οχήματος σε όλα της μοντέλα.
  • Στα βαριά επαγγελματικά οχήματα, στο τέλος του 2022 λανσαρίστηκαν στην ελληνική αγορά νέα μοντέλα της BYD.
  • Στην αγορά του automotive machinery αναμένεται νέα αύξηση πωλήσεων σε ότι αφορά τις ηλεκτρικές γεννήτριες (βοηθά η ισχυρή τουριστική χρονιά) ενώ προς τα τέλη του 2023, ή στις αρχές του 2024 αναμένεται η νέα σειρά κινήτρων για την απόκτηση γεωργικών μηχανημάτων (θα επηρεαστεί η ζήτηση για τα αντίστοιχα προϊόντα του ομίλου).
  • Τέλος, στο τμήμα της Ostrea αναμένονται φέτος καλύτερες επιδόσεις λόγω αύξησης των επενδύσεων στην ελληνική οικονομία και αντιμετώπισης των περυσινών προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Παραγωγή ηλεκτρικού scooter

Ο πρόεδρος της εισηγμένης εταιρείας Μιχάλης Οικονομάκης αναφέρθηκε στις καινοτόμες λύσεις που έχει στόχο να προσφέρει στο μέλλον το επενδυτικό πρόγραμμα Ecoshift (της τάξεως των 10 εκατ. ευρώ, ενταγμένο στο Ταμείο Ανάπτυξης) μέσω του οποίου η Π. Πετρόπουλος θα επιδιώξει να προσφέρει λύσεις και προϊόντα στα μέτωπα: α) της κινητικότητας μέσα στα αστικά κέντρα (Urban Mobility) β) των φορητών μπαταριών γ) των μεγάλων μονάδων αποθήκευσης ενέργειας και δ) της ανακύκλωσης μπαταριών λιθίου, κάτι το οποίο θα καταστεί επιτακτικό κατά τα επόμενα χρόνια.

Ήδη, προς το τέλος του 2023 ή τους πρώτους μήνες του επόμενου έτους αναμένεται να λανσαριστεί στην ελληνική αγορά το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο scooter της Π. Πετρόπουλος, (λογισμικό και συναρμολόγηση από την ίδια την εισηγμένη), για το οποίο έχουν ήδη γίνει πρώτες επαφές διάθεσής του, με το ενδιαφέρον να προμηνύεται ζωηρό. Σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις, στόχος είναι σε βάθος τριετίας-τετραετίας να επιτευχθεί κύκλος εργασιών 15-20 εκατ. ευρώ.

«Πρόκειται για ένα έξυπνο όχημα υψηλής τεχνολογίας» σημείωσε ο πρόεδρος της εισηγμένης, τονίζοντας πως το επενδυτικό πρόγραμμα Ecoshift βάζει την εταιρεία σε ένα νέο δρόμο, ο οποίος είναι απαραίτητος για μια εταιρεία που θέλει να συνεχίσει να αναπτύσσεται σε μια αγορά που αλλάζει ταχύτατα, αφήνοντας με τον τρόπο αυτό να εννοηθεί ότι η εισηγμένη θα μπορούσε να προχωρήσει μελλοντικά και σε άλλα επενδυτικά προγράμματα.

Τέλος, απαντώντας η διοίκηση του ομίλου, σε σχετικές ερωτήσεις, μεταξύ άλλων σημείωσε:

  • Στο τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, η BYD έχει μείνει πλέον μόνη της και τώρα απομένει το θέμα της τεχνικής αξιολόγησης. Θα πρέπει να τονιστεί ότι η απόρριψη της BYD στην τεχνική αξιολόγησης σε άλλο τμήμα του διαγωνισμού δεν οφειλόταν σε καμιά περίπτωση σε λειτουργική ανεπάρκεια των λεωφορείων, αλλά σε ζητήματα παρατυπιών σε ότι αφορά την υποβολή του φακέλου. Σε κάθε περίπτωση, προσφορά για τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχει υποβάλλει απ’ ευθείας η BYD και όχι η Πετρόπουλος, κάτι που σημαίνει ότι σε περίπτωση ανάληψης της σύμβασης από τους Κινέζους, η εισηγμένη εταιρεία θα εισπράξει κάποια προμήθεια και θα αναλάβει τις εργασίες συντήρησης των λεωφορείων.
  • Η σχέση μας με την BYD σε καμιά περίπτωση δεν περιορίζεται στο διαγωνισμό των ηλεκτρικών λεωφορείων. Στόχος μας είναι μια ολιστική συνεργασία με τον κινεζικό κολοσσό σε όλα του τα προϊόντα, αλλά αυτό θα απαιτήσει χρόνο. Ειδικότερα για τα αυτοκίνητα της BYD, οι Κινέζοι σχεδιάζουν να επεκταθούν σε μικρότερες ευρωπαϊκές αγορές όπως η ελληνική κάπου προς το τέλος του έτους. Εμείς έχουμε ήδη ξεκινήσει τις σχετικές επαφές και θέλουμε να πιστεύουμε ότι είμαστε στις προτεραιότητες επιλογής.
  • H άνοδος των επιτοκίων δεν προβληματίζει σε αυτή τη συγκυρία την εταιρεία, η οποία διαθέτει θετικό καθαρό ταμείο, ενώ ο όμιλος έχει πολύ μικρό δανεισμό μέσα από ομολογιακά δάνεια χαμηλού επιτοκίου. Επίσης, το 50% των επενδύσεων του προγράμματος Ecoshift θα χρηματοδοτηθεί με κόστος 1%, καθώς είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης.
  • Δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για το πώς η χειριστεί η εταιρεία το ζήτημα των ιδίων μετοχών της (γύρω στο 7%). Πάντως, η διοίκηση δηλώνει πως θα δράσει μέσα στην επόμενη διετία με τρόπο που θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των μετόχων (άφησε να υπονοηθεί ενδεχόμενο πώλησή τους σε περίπτωση που προκύψει συμφέρον τίμημα).
  • Πολιτική της εταιρείας είναι να διανέμει μέρισμα, στο βαθμό που κάτι τέτοιο δεν εμποδίζει τις αναπτυξιακές προοπτικές της εταιρείας. «Φαίνεται ότι για φέτος, οι αριθμοί θα μας το επιτρέψουν να το κάνουμε, ωστόσο θα αξιολογηθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα το περιεχόμενο της πρότασης του Δ.Σ. προς την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v