Τζίρο 1,5 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2023 παρουσίασε το Skroutz Market Place στην Κύπρο, την πρώτη αγορά εκτός της ελληνικής στην οποία επέκτεινε τη δραστηριότητά της η γνωστή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου τον Σεπτέμβριο του 2022.
Η πιλοτική εφαρμογή κατά το δ’ τρίμηνο του 2022 επικεντρώθηκε στην επίλυση ζητημάτων που αφορούσαν το θέμα των μεταφορών και της οργάνωσης στην τοπική αγορά. Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της Skroutz, Μάνο Ευθυμίου, η δραστηριότητα στην τοπική αγορά ξεκίνησε με ελληνικά συνεργαζόμενα καταστήματα και 3-4 παραγγελίες ημερησίως, για να φθάσει σήμερα τις 400 παραγγελίες την ημέρα, «με καλάθι υψηλής μέσης αξίας αρκετά υψηλότερης από το ελληνικό μέσο καλάθι στο Skroutz». Πέρα από την αύξηση του τζίρου και των παραγγελιών, στην πλατφόρμα έχουν πλέον ενταχθεί και κυπριακές επιχειρήσεις, που οποία προσφέρουν περισσότερα από 100.000 προϊόντα.
Η «έξοδος» της Skroutz υποβοηθήθηκε από την κοινή χρήση της ελληνικής γλώσσας, ωστόσο η διοίκηση της πλατφόρμας ήδη προχωρά σε επένδυση «μετάφρασής» της στα αγγλικά, προκειμένου να επεκταθεί στις αγορές του εξωτερικού, πέραν των Ελλήνων πελατών του εξωτερικού.
Η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει τη δυνατότητα αγορών μέσω του Skroutz Market Place από καταναλωτές σε 24 ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Εσθονία, Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία, Κροατία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ουγγαρία, Μάλτα, Πορτογαλία, Πολωνία, Ρουμανία, Σουηδία, Σλοβακία, Σλοβενία, Τσεχία και Φινλανδία). Η μετάφραση ωστόσο της πλατφόρμας θα την καταστήσει ολοκληρωμένο market place κατά τα πρότυπα των Amazon και e-Bay, διευρύνοντας τη δυνατότητα πωλήσεων των ελληνικών συνεργαζόμενων καταστημάτων και σε πελάτες πέραν των Ελληνόφωνων.
Εφόσον ωριμάσει η παραπάνω επέκταση, εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ένα ακόμη «κανάλι» πωλήσεων για τους συνεργάτες της Skroutz, σε μια αγορά δυνητικά πολλαπλάσια από την ελληνική.
Πέραν των παραπάνω, η πλατφόρμα στην Ελλάδα ανακοίνωσε αύξηση του παραγόμενου τζίρου κατά 85% το 2022 έναντι του 2021, ενώ παρά τη μείωση των συνεργαζόμενων καταστημάτων στις 8.000 σήμερα (από 13.000 περίπου), ο κ. Ευθυμίου αναφέρει ότι το 97% αυτού του τζίρου προήλθε από τα καταστήματα που παραμένουν ενταγμένα στην πλατφόρμα.
Πέρα από την πρόβλεψη διεύρυνσης της καταναλωτικής βάσης από 1.600.000 χρήστες σε 2 εκατομμύρια το 2023 που έχει διατυπώσει η διοίκηση της Skroutz τον Μάρτιο, σύμφωνα με τον κ. Ευθυμίου ο ρυθμός ανάπτυξης που καταγράφεται τις τελευταίες εβδομάδες (προ του Πάσχα) αγγίζει το 95% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι κατά 95%.