Για την χρήση που έληξε την 31 Δεκεμβρίου 2022, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου της Εβροφάρμα αυξήθηκε σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Πιο συγκεκριμένα ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 45.381 χιλ. έναντι € 36.699 χιλ. παρουσιάζοντας αύξηση 24%, ενώ ο εταιρικός κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 37.359 χιλ. έναντι € 30.915 χιλ. της προηγούμενης χρήσης παρουσιάζοντας αύξηση 21%.
Το μεικτό ενοποιημένο περιθώριο διαμορφώθηκε στο 16% έναντι 14,6% και το εταιρικό 15,5% έναντι 14,7% της προηγούμενης συγκριτικά περιόδου.
Σε επίπεδο απόλυτων μεγεθών, το μεικτό κέρδος ανήλθε σε € 7.255 χιλ. και σε € 5.782 χιλ., έναντι € 5.371 χιλ. και € 4.550 χιλ. για ενοποιημένο και εταιρικό επίπεδο αντίστοιχα.
Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 3.595 χιλ. (προσαρμοσμένο εκτός προβλέψεων ανέρχεται σε € 3.706 χιλ.) και € 1.944 χιλ. για τον Όμιλο και την Εταιρεία αντίστοιχα, έναντι € 1.601 χιλ. και € 564 χιλ. της προηγούμενης χρήσης.
Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν στο ποσό των € 1.522 χιλ. κέρδη παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν € (260) χιλ. ζημίες.
Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα προ φόρων της Εταιρείας ανήλθαν σε € 246 χιλ. κέρδη αυξημένα σε σχέση με τη συγκριτική περίοδο όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν € (904) χιλ. ζημίες.
Το ενοποιημένο αποτέλεσμα μετά φόρων ανήλθε σε κέρδη € 1.422 χιλ. έναντι ζημιών € (355) χιλ. της προηγούμενης χρήσης και το εταιρικό σε κέρδη € 254 χιλ. έναντι ζημιών € (912) χιλ. αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις για το 2022 παρουσίασαν αύξηση κυρίως στο εξωτερικό και συγκεκριμένα η αύξηση προήλθε από τη Φέτα ΠΟΠ και από το στραγγιστό γιαούρτι.
Οι εξαγωγές ανήλθαν σε € 4,467 εκ. για το 2022. Στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις επίσης παρουσίασαν αύξηση κυρίως λόγο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που παράγει η εταιρεία. Στο διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, συνέβαλλαν καθοριστικά οι ανατιμήσεις των τελικών προϊόντων που επιτεύχθηκαν κυρίως κατά το 2ο εξάμηνο της προηγούμενης χρονιάς.
Η βελτίωση των μεικτού περιθωρίου κέρδους και κατ’ επέκταση η βελτίωση του τελικού οικονομικού αποτελέσματος του Ομίλου αλλά και της Εταιρείας ανήλθε αφενός από τον εξορθολογισμό του πελατολογίου στην Ελλάδα, αφετέρου από την βελτίωση του προϊοντικού μείγματος πωλήσεων, αφού δόθηκε έμφαση σε πιο κερδοφόρες κατηγορίες πωλήσεων στις οποίες αξιοποιήθηκε το υψηλής ποιότητας ιδιοπαραγόμενο αγελαδινό γάλα.
Τέλος, η ορθότερη γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων βοήθησε σημαντικά στην μείωση των εξόδων διάθεσης των προϊόντων. Οι ανατιμήσεις στις α’ και β’ ύλες για την παραγωγή, οι αυξήσεις τιμών των ζωοτροφών και οι υπέρμετρες αυξήσεις στην ενέργεια αντισταθμίστηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό από τις ανατιμήσεις των τελικών προϊόντων πώλησης.
Το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου εξελίχθηκε ομαλά καθώς ολοκληρώθηκε νέα γραμμή στραγγιστού γιαουρτιού, εγκαταστάθηκε νέα γραμμή εμφιάλωσης γάλακτος και ζυμούμενων ροφημάτων και ξεκίνησε η εγκατάσταση νέας μονάδας ψύξης. Ωστόσο, ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια στο σύνολο των προϊόντων συμπιέζουν την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών και ως αποτέλεσμα αυτού είναι η μείωση των όγκων των πωλήσεων.
Αυτό παρατηρήθηκε έντονα κατά το 1ο τρίμηνο του 2023 και για το λόγο αυτό εταιρεία προβαίνει σε απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις. Η διοίκηση διατηρεί συγκρατημένη στάση για τις εξελίξεις στο γενικότερο οικονομικό περιβάλλον και για τη συνέχεια του τρέχοντος έτους.