Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Motor Oil: Επανεξετάζει την επένδυση στο FSRU της Κορίνθου

Οι αστάθμητοι παράγοντες που εμπλέκονται στο project των Αγίων Θεοδώρων και που θα κριθεί η υλοποίηση της επένδυσης. Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης στους αναλυτές για την τρέχουσα χρήση.

Motor Oil: Επανεξετάζει την επένδυση στο FSRU της Κορίνθου

Μια σειρά από αστάθμητοι παράγοντες φαίνεται ότι συντείνουν στην επανεξέταση από την Motor Oil της υλοποίησης του project για το FSRU, στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της εταιρίας, Πέτρος Τζαννετάκης, μιλώντας χθες το απόγευμα στους αναλυτές, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2022, ήταν σαφής. Αν δεν έχουμε, είπε, τις αποδόσεις που περιμένουμε, δεν θα προχωρήσουμε με αυτό.

Εξηγώντας τη θέση του, μίλησε για αρκετές λεπτομέρειες που έχουν τεθεί στο μικροσκόπιο του ομίλου, γιατί το περιβάλλον έχει αλλάξει. Ενδεικτικά, όπως ανέφερε, παρά το γεγονός ότι το market test για το έργο πήγε καλά, ωστόσο, τα διαθέσιμα πλοία γι’ αυτού του είδους την υποδομή έγιναν ακριβότερα και επιπλέον, δυσεύρετα. Η Διώρυγα Gas, η θυγατρική του ομίλου που προωθεί το FSRU, θα συνεχίσει την αναζήτηση του κατάλληλου πλοίου και όπως έκανε γνωστό ο κ. Τζαννετάκης, ήδη έχουν εντοπιστεί 2-3 πλοία που βρίσκονται υπό εξέταση.

«Συνεπώς, χρειαζόμαστε λίγο περισσότερο χρόνο προτού πάρουμε την τελική επενδυτική απόφαση», υπογράμμισε ο ίδιος.

Να θυμίσουμε ότι η Motor Oil έχει εκφράσει εγγράφως στον ΔΕΣΦΑ, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του Διαχειριστή για το επενδυτικό πλάνο του την περίοδο 2023-2032, τη σφοδρή δυσαρέσκεια της, για δύο έργα που σχετίζονται άμεσα με το FSRU.

Συγκεκριμένα, θεωρεί ότι η κατασκευή του νέου αγωγού Πάτημα-Λειβαδιά είναι αδικαιολόγητα χρονικά απομακρυσμένη, αφού προβλέπεται να ενταχθεί στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου τον Οκτώβριο του 2027, όταν το FSRU προγραμματίζεται να λειτουργήσει τον Μάιο του 2025. Επιπλέον, το κόστος της κατασκευής του αναγκαίου Μετρητικού και Ρυθμιστικού Σταθμού εκτιμά ότι έχει διπλασιαστεί αδικαιολόγητα, ενώ δεν έχουν σημειωθεί αυξήσεις υλικών αυτού του μεγέθους.

Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται ότι όλα αυτά συνιστούν νέες παραμέτρους, που αναγκάζουν τη Motor Oil να αναθεωρήσει πιθανόν τις προθέσεις της για τη συγκεκριμένη επένδυση.

Αναφορικά με τις προβλέψεις για το τρέχον οικονομικό έτος, ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι ο τομέας της διύλισης συνεχίζει να είναι θετικός και δυνατός, οι πωλήσεις καυσίμων δυνατές, με μερίδιο αγοράς σε καλά επίπεδα, τα margins σε πολύ αυξανόμενα επίπεδα, κοντά στον μέσο όρο του 2022 και στον τομέα της προμήθειας ενέργειας συνεχίζεται η ενίσχυση του μεριδίου αγοράς, ξεπερνώντας το 5% στα τέλη Μαρτίου.

Ερωτηθείς ειδικότερα για το margin της διύλισης, ο κ. Τζαννετάκης δήλωσε ότι είναι πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να δώσει guidance, καθώς το διεθνές περιβάλλον, όπως είπε, παραμένει ρευστό «και δεν γνωρίζουμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα».

Το capex του ομίλου για το 2023 είναι αυξημένο σε σχέση με το 2022, φθάνοντας τα 270 εκατ. ευρώ, έναντι 255 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού προορίζεται για νέα έργα υποδομών στον τομέα της διύλισης (νέα μονάδα διάσπασης προπυλενίου, νέα μονάδα συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, κλπ).

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάπτυξη των ΑΠΕ, ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι ο όμιλος συνεχίζει να διερευνά ευκαιρίες εξαγορών, ενώ προτίθεται να προχωρήσει και στην υλοποίηση έργων από το υφιστάμενο pipeline.

Σήμερα, ο όμιλος διαθέτει εν λειτουργία ΑΠΕ συνολικής δυναμικότητας 772 MW, από 280 MW στα τέλη του 2021, υπό κατασκευή βρίσκονται πάρκα δυναμικότητας 84 MW, ενώ το χαρτοφυλάκιο του έχει άδειες προς ανάπτυξη συνολικής ισχύος πάνω από 2 GW. Πόσα από αυτά θα προωθηθούν προς κατασκευή θα γνωστοποιηθούν στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου του 2023.

Για τη νέα μονάδα φυσικού αερίου, εγκατεστημένης μικτής ισχύος 877 MW, που κατασκευάζεται στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής, σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι το πλάνο προχωρά με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί. Ως τα τέλη Απριλίου, μάλιστα, θα υπογραφεί και το project financing για τη χρηματοδότηση του έργου. Η μονάδα προβλέπεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις αρχές του 2024.

Τέλος, ο κ. Τζαννετάκης απέφυγε να δεσμευθεί για το μέρισμα του 2023, «είναι πολύ νωρίς να πούμε οτιδήποτε», πρόσθεσε. Χαρακτήρισε το μέρισμα του 2022 το υψηλότερο που έχει δοθεί ως τώρα και διαβεβαίωσε ότι θα συνεχιστεί η καλή μερισματική απόδοση για τους μετόχους της εταιρίας.

«Υπάρχει ένα καλό περιβάλλον εξωτερικά, η ανάπτυξη της εταιρίας είναι καλή, το ίδιο και η ρευστότητα της. Είμαστε σταθεροί και υγιείς πληρωτές μερισμάτων», κατέληξε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v