Apivita: Μεγάλες προσδοκίες ανάπτυξης μέσω εξαγωγών

Προβλέπει ανάπτυξη 8% στην ελληνική αγορά και 25% στις εξαγωγές. Σταθερά κερδοφόρα η στρατηγική επένδυση της Puig.

Apivita: Μεγάλες προσδοκίες ανάπτυξης μέσω εξαγωγών

Σε αύξηση κερδοφορίας μέσω περαιτέρω διείσδυσης στις διεθνείς αγορές και κυρίως σε χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής στοχεύει το 2023 η Apivita, ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών η οποία έχει περάσει στον πλήρη έλεγχο του ισπανικού ομίλου Puig, με δραστηριότητα στον χώρο της μόδας, των αρωμάτων και των καλλυντικών, έχοντας παρουσία σε 150 χώρες.

Η διοίκηση της Apivita εκτιμά ότι θα επιτευχθεί ο στόχος του 2023, με μέση αναμενόμενη ανάπτυξη 13,5%, η οποία θα προέλθει από ανάπτυξη 8% στην ελληνική αγορά και 25% από τις εξαγωγές.

Η εταιρεία επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό της (απασχολούσε 286 άτομα στο τέλος του 2022 από 276 ένα χρόνο πριν) και δίνει έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στις εξαγωγές, ενώ διεκδικεί ενίσχυση μεριδίων αγοράς. Έχοντας πετύχει ανάπτυξη πάνω από τα μεγέθη του 2019, προ-Covid 19 και σταθερή κερδοφόρα πορεία στις τελευταίες οικονομικές χρήσεις προσβλέπει σε αύξηση κερδοφορίας.

Εξάλλου, παρά τη σημαντική αύξηση στα λειτουργικά κόστη (κόστος ηλεκτρικής ενέργειας / καυσίμων) και στο κόστος των πρώτων υλών και παρά τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών λόγω πληθωρισμού, το 2022 έκλεισε με κέρδη για την Apivita που συνέχισε την ανάπτυξή της, αν και με ρυθμό ελαφρώς μικρότερο από τον αρχικό της προϋπολογισμό.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 50,8 εκατ. ευρώ, με αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (το 2021 εμφάνισε κύκλο εργασιών 49,8 εκατ. ευρώ ενώ προ πανδημίας, το 2019, εμφάνισε 47,8 εκατ. ευρώ).

Η εταιρεία παράγει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της στην Ελλάδα (33,7 εκατ. ευρώ από 33,1 εκατ. ευρώ το 2021), διατηρώντας στην κλειόμενη χρήση την ισχυρή της θέση στη χώρα, στο κανάλι του φαρμακείου, ενώ ανέπτυξε νέα προϊόντα και υπηρεσίες για να διεισδύσει σε αγορές όπως Τσεχία, Σερβία, Ηνωμένο Βασίλειο, Κίνα, Ουγγαρία, Γαλλία, Χιλή κ.α.

Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν πέρυσι σε 1,5 εκατ. ευρώ από 4,9 εκατ. ευρώ το 2021. Το σύνολο της καθαρής θέσης στις 31.12.2022 ήταν 29,9 εκατ. ευρώ έναντι 28,4 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Ας σημειωθεί ότι η διοίκηση πήρε τη στρατηγική απόφαση να αλλάξει τον τρόπο διανομής των προϊόντων στις βασικότερες ευρωπαϊκές χώρες, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμα οφέλη από την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αποθεμάτων και τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας. Η αλλαγή αυτή σε συνδυασμό με την αναταραχή στην αγορά ενέργειας οδήγησε προσωρινά σε αυξημένα έξοδα αποθήκευσης και διανομής το 2022. Επίσης, στην προσπάθεια ώθησης της ανάπτυξης στο εξωτερικό αύξησε τα έξοδα προβολής και διαφήμισης από 3,3 εκατ. ευρώ σε πάνω από 4 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση, με επικεφαλής τον Manuel Puig Rocha, εκτιμά ότι θα επιτευχθεί ο στόχος απόδοσης του 2023, μέσω της περαιτέρω ισχυροποίησης της θέσης της εταιρείας στην ελληνική αγορά και της ταχείας ανάπτυξης των εξαγωγών.

Επενδύσεις για μείωση του κόστους

Αξίζει να σημειωθεί ότι για να μετριάσει τις αρνητικές επιδράσεις της οικονομικής συγκυρίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό ο όμιλος προωθεί αναδιοργάνωση των διοικητικών γραμμών με πιο άμεσες αναφορές στην κεντρική διοίκηση αναμένοντας να μειώσει τα διοικητικά κόστη και την αποτελεσματικότητα του οργανισμού. Επενδύει επίσης σε νέα φωτοβολταϊακά στοιχεία στις εγκαταστάσεις της Apivita για τον έλεγχο του κόστους ενέργειας και του κόστους παραγωγής. Επίσης, ήδη από πέρυσι επένδυσε σε 3D printing εργαστήριο για την ιδιοκατασκευή ανταλλακτικών μερών και καλουπιών, ώστε να μειώσει το κόστος αγοράς τους. Πέρυσι επένδυσε 0,9 εκατ. ευρώ (από 1,04 εκατ. ευρώ το 2021) για έρευνα και ανάπτυξη καινοτόμων μεθόδων παραγωγής καλλυντικών.

Η στρατηγική επένδυση

Η επένδυση της Puig στην Apivita έχει στρατηγικό χαρακτήρα, διατηρώντας την έδρα και τη γραμμή παραγωγής της ελληνικής εταιρείας στο Βιομηχανικό Πάρκο Μαρκοπούλου Μεσογαίας. Σήμερα, παράγει στις βιοκλιματικές εγκαταστάσεις της πάνω από 300 φυσικά προϊόντα για την περιποίηση προσώπου, σώματος και μαλλιών, καθώς και αντηλιακής προστασίας. Δραστηριοποιείται στην αγορά των φαρμακείων, του λιανεμπορίου, του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), των ξενοδοχείων και των SPA.

Υπενθυμίζεται τέλος ότι πέρυσι τον Ιούνιο η PUIG S.L., που κατείχε το 100% των μετοχών της Apivita -τις οποίες μεταβίβασαν τμηματικά από το 2017 μέχρι τα τέλη του 2020 τα μέλη της οικογένειας Κουτσιανά, που είναι και οι ιδρυτές της εταιρείας- μεταβίβασε το 33,33% σε άλλη εταιρεία του ομίλου Puig, την Jorba Perfumes, S.L..

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v