Υψηλές προσδοκίες από τη διοίκηση του ΟΛΠ

Σαφή περιθώρια για βελτίωση των επιδόσεων στο μέλλον προβλέπει η διοίκηση του ΟΛΠ. Η φετινή πορεία, οι επενδύσεις και η πολιτική χρηματικών διανομών στους μετόχους.

Υψηλές προσδοκίες από τη διοίκηση του ΟΛΠ

Στην επίτευξη ιστορικού ρεκόρ οικονομικών επιδόσεων που θα προσπαθήσει να επαναλάβει και φέτος αναφέρθηκε η διοίκηση του ΟΛΠ, στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίας της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ειδικότερα, έγινε αναφορά στην πολύ μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει το λιμάνι του Πειραιά (συγκαταλέγεται πλέον στα πρώτα πέντε της Ευρώπης και τα πρώτα τριάντα παγκοσμίως), καθώς σε επίπεδο εμπορευματοκιβωτίων έχει περίπου πενταπλασιάσει τις μεταφερόμενες ποσότητες σε σύγκριση με το 2010, ενώ κατά την τελευταία εξαετία η εισηγμένη αύξησε τον κύκλο εργασιών της από τα 103,5 στα 194,6 εκατ., το EBITDA από τα 24,7 στα 95,6 εκατ. και τα καθαρά της κέρδη από τα 6,7 στα 52,9 εκατ. ευρώ.

«Είμαστε αισιόδοξοι για τα επόμενα χρόνια. Αν αναλογιστεί κάποιος ότι οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης του παρελθόντος επιτεύχθηκαν μέσα σε ένα περιβάλλον έντονων δυσκολιών και προκλήσεων, φαίνεται να υπάρχουν σαφή περιθώρια ανόδου στο μέλλον, στον βαθμό που η οικονομία βελτιωθεί», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα προς αυτή την κατεύθυνση, ο OΛΠ συνεχίζει να υλοποιεί το επενδυτικό του πρόγραμμα για το οποίο έχει δεσμευτεί προς την ελληνική Πολιτεία (από τα 294 εκατ. έχουν ήδη ολοκληρωθεί τα 133 εκατ. ευρώ), ενώ προγραμματίζει και επιπρόσθετες επενδύσεις, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας.

Ωστόσο, η διοίκηση του OΛΠ απέφυγε να προχωρήσει σε συγκεκριμένες εκτιμήσεις για την πορεία της φετινής χρονιάς, επισημαίνοντας το ευρύτερο περιβάλλον αβεβαιότητας που επικρατεί.

Πάντως, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα αναλυτών, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι:

  • Μέχρι τώρα ο όγκος των μετακινούμενων εμπορευμάτων εμφανίζει μείωση σε σχέση με πέρυσι, πλην όμως οι περυσινές αυξήσεις τιμολογίων θα ισχύσουν φέτος σε δωδεκάμηνη βάση.
  • Αναμένονται περισσότερα έσοδα από το κομμάτι της κρουαζιέρας (ήδη είναι σαφώς περισσότερες οι σχετικές προκρατήσεις πλοίων) και πιθανόν της ακτοπλοΐας.
  • Οι επιπτώσεις στο κόστος από τον πληθωρισμό και από την αύξηση των επιτοκίων δεν πρόκειται να είναι σημαντικές. Το μεγαλύτερο ποσοστό κόστους είναι το εργασιακό που δεν αναμένεται να αυξηθεί, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός είναι σαφώς περιορισμένος (στις 31/12/2022 ο OΛΠ εμφάνισε θετικό καθαρό ταμείο ύψους 18,4 εκατ. ευρώ).
  • Οι υλοποιούμενες και σχεδιαζόμενες επενδύσεις αφορούν όλους τους τομείς δραστηριότητας (κρουαζιέρα, εμπορευματοκιβώτια, σταθμός αυτοκινήτων, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη). Οι επενδύσεις αυτές θα διευρύνουν την παραγωγική δυναμικότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, η οποία στα τρέχοντα επίπεδα δραστηριοτήτων δεν «βρίσκεται στο κόκκινο».
  • Σχεδιάζεται η διεύρυνση της γκάμας των προσφερόμενων υπηρεσιών, με ενδεικτικό παράδειγμα που ήδη έχει ξεκινήσει να αφορά τη μεταφορά αυτοκινήτων με ανοιχτά containers από την Κίνα.
  • Η διοίκηση της εισηγμένης θα ακολουθήσει τέτοια πολιτική χρηματικών διανομών, έτσι ώστε να συνδυάζει τις επενδύσεις (υποχρεωτικές και προαιρετικές) που δρομολογεί ο όμιλος, με την ανάγκη ικανοποιητικής ταμειακής ανταμοιβής των μετόχων.
  • Παρά το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που εκδόθηκε και διευκολύνει την επένδυση των δύο ξενοδοχείων, δεν υπάρχει κάποια θετική εξέλιξη για την προώθηση του συγκεκριμένου project.
O OΛΠ σημείωσε πέρυσι κύκλο εργασιών 194,56 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 52,9 εκατ. ευρώ, με το διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης να προτείνει στην επικείμενη ετήσια τακτική γενική συνέλευση της εταιρείας τη διανομή μερίσματος ύψους 26 εκατ. ευρώ (1,05 ανά μετοχή) έναντι 15,75 εκατ. πέρυσι (0,63 ευρώ ανά μετοχή).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v