Το deal Intrakat-Ακτωρ και η νέα συγκέντρωση του κλάδου

Οι προχωρημένες επαφές και οι επιμέρους επιδιώξεις αγοραστή και πωλητή προεξοφλούν θετική έκβαση. Τα ερωτήματα για το ποιοτικό αποτέλεσμα και την τύχη έργων παραχώρησης και ΣΔΙΤ.

Το deal Intrakat-Ακτωρ και η νέα συγκέντρωση του κλάδου
O αντιπρόεδρος & CEO της Intrakat, Αλ. Εξάρχου

Τη διάψευση όσων υποστήριζαν πως «δεν υπάρχουν περιθώρια συγκέντρωσης στον κατασκευαστικό κλάδο» έρχεται να επικυρώσει η προχωρημένη διαπραγμάτευση μεταξύ Ιntrakat και Ελλάκτωρ, με αντικείμενο την εξαγορά του κλάδου κατασκευής της, Άκτωρ. 

Μετά την αποτυχημένη απόπειρα πώλησης της Άκτωρ στην κοινοπραξία Adamas Group-Wade Adams, η εταιρεία, με ανεκτέλεστο υπόλοιπο 2,8 δισ. ευρώ, τίθεται εκ νέου σε διαδικασία πώλησης, με τίμημα που ξεπερνά τα 215 εκατ. ευρώ από την Intrakat, η οποία επανέρχεται στη διεκδίκησή της. Παρότι οι λεπτομέρειες της συμφωνίας -εφόσον οριστικοποιηθεί- μένει να διευκρινιστούν, το παραπάνω τίμημα ευλόγως αφορά εν μέρει μετρητά και εν μέρει ανάληψη δανειακών συμβάσεων και εγγυητικών επιστολών της Άκτωρ.

Εφόσον ολοκληρωθεί η εξαγορά, ο νέος πόλος υπό τη διοίκηση της Ιntrakat θα αθροίσει τα παραπάνω έργα στο 1,6 δισ. ευρώ ανεκτέλεστου που έχει κατοχυρώσει ως ξεχωριστή οντότητα, καταλαμβάνοντας όντως τη δεύτερη θέση στην εγχώρια αγορά κατασκευών (πίσω από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), όπως είχε προαναγγείλει ως στόχο στα τέλη του 2022 ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και ένας από τους βασικούς μετόχους Αλ. Εξάρχου.

Σημειώνεται ότι και οι δύο οντότητες είναι κεφαλαιοποιημένες μετά τις ΑΜΚ του 2022, ενώ οι κατασκευαστικοί μηχανισμοί ενόψει πληθώρας έργων θα συμπληρωθούν. Ωστόσο, μένει να φανεί ποιο θα είναι το αποτέλεσμα της συγχώνευσης σε επίπεδο περιθωρίων κέρδους. Στη μελέτη «πεδίου» προκύπτει ότι τα περιθώρια κέρδους - παρά τις νομοθετικές παρεμβάσεις εξορθολογισμού των εκπτώσεων και επανυπολογισμού δρομολογημένων έργων- παραμένουν μικρά στον κλάδο, σύμφωνα με την ανάλυση των αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου 2022.

Κατά γενική ομολογία της κατασκευαστικής αγοράς πτυχίων 7ης τάξης, το όφελος προκύπτει από τα μοντέλα παραχωρήσεων και έργων ΣΔΙΤ, παρά από καθαυτό το κατασκευαστικό αντικείμενο, ιδίως σε εποχές ακραίων επιβαρύνσεων (υλικά οικοδομής, εργασιακό και κόστος χρήματος). Εξάλλου, ο ίδιος ο κ. Εξάρχου έχει αναφέρει πως στόχος της Ιntrakat είναι η απόκτηση μεριδίου σε έργα σταθερών οικονομικών ροών

Στην παρούσα φάση, και σύμφωνα και με τις δύο πλευρές του deal, δεν προκύπτει συζήτηση για την Άκτωρ Παραχωρήσεις, η οποία πέρα από τις υφιστάμενες συμβάσεις διεκδικεί την Αττική Οδό (χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο), αλλά και τον ΒΟΑΚ (με βαρύ κατασκευαστικό αντικείμενο). Για τη δεύτερη δε και μάλλον τελευταία μεγάλη παραχώρηση της περιόδου (1,2-1,5 δισ. ευρώ), κατά πληροφορίες η Άκτωρ Παραχωρήσεις έχει ήδη δημιουργήσει συμμαχία με έτερο ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο για τη διεκδίκηση της σύμβασης.

Σε κάθε περίπτωση, μένει να διευκρινιστεί αν υπάρξει συμφωνία μεταξύ Ιntrakat-Ελλάκτωρ για την εξυπηρέτηση της Άκτωρ Παραχωρήσεις, που ούτως ή άλλως διαθέτει έργα σε εξέλιξη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v