Κρουαζιέρες στο Ιόνιο ετοιμάζει η Celestyal Cruises

Ο σχεδιασμός της εταιρείας για το 2024 περιλαμβάνει ένα πιλοτικό δρομολόγιο, στο οποίο θα εντάσσεται για πρώτη φορά και η Κέρκυρα. Εμφαση στη βόρεια Αμερική.

Κρουαζιέρες στο Ιόνιο ετοιμάζει η Celestyal Cruises

Νέα δρομολόγια στο Ιόνιο και μεγαλύτερη έμφαση στην αγορά της Βόρειας Αμερικής περιλαμβάνει για τα επόμενα χρόνια η στρατηγική ανάπτυξης της Celestyal Cruises, η οποία το 2023 βάζει πλώρη για πλήρη επαναφορά των μεγεθών της στα προ πανδημίας επίπεδα.

«Στόχος μας είναι το 2023 να επιστρέψουμε στις επιδόσεις του 2019 και να ταξιδέψουν μαζί μας 120 χιλιάδες επιβάτες. Οι κρατήσεις ακολουθούν έναν πάρα πολύ καλό ρυθμό και μέχρι στιγμής ο αριθμός τους έχει ξεπεράσει τον συνολικό αριθμό επιβατών που ταξίδεψαν πέρυσι με τη Celestyal. Πάμε σταθερά προς τον στόχο μας και την πλήρη επαναφορά στην κανονικότητα», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κρις Θεοφιλίδης κατά την παρουσίαση του νέου κρουαζιερόπλοιου της Celestyal, του Celestyal Journey.

Ο σχεδιασμός της εταιρείας για το 2024 περιλαμβάνει ένα πιλοτικό δρομολόγιο, στο οποίο θα εντάσσεται για πρώτη φορά και η Κέρκυρα, ενώ το 2025 αναμένεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια της Celestyal στο Ιόνιο. Μάλιστα, για πρώτη φορά η εταιρεία θα προσθέσει και τα Χανιά στα δρομολόγιά της, επαναφέροντας παράλληλα προορισμούς όπως η Χίος και η Κως, με τον Κρις Θεοφιλίδη να τονίζει ότι «σταδιακά θα ανοίξει ο κύκλος των προορισμών που επισκεπτόμαστε. Μεσοπρόθεσμα η εταιρεία θα έχει έναν πιο μεσογειακό χαρακτήρα».

Με βάση τους στόχους της εταιρείας προβλέπεται, επίσης, μεγαλύτερη εστίαση σε μακρινές αγορές, με αιχμή τη Βόρεια Αμερική, μία από τις πλέον παραδοσιακές πηγές προέλευσης ταξιδιωτών που επιλέγουν κρουαζιέρα. Ενδεικτικό της δυναμικής της αμερικανικής αγοράς είναι το γεγονός ότι πάνω από το 50% των επιβατών κρουαζιέρας παγκοσμίως προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική.

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, ο επικεφαλής της Celestyal τόνισε ότι η εξέλιξή της είναι εντυπωσιακή και υπάρχουν προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. «Το πρόβλημα με την ελληνική αγορά είναι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, το last minute. Ως αγορά ωριμάζει, το “word of mouth” είναι πολύ δυνατό και μεγαλώνει πολύ η δυναμική της ελληνικής αγοράς στην κρουαζιέρα», είπε χαρακτηριστικά. Το 2019 περίπου 15.000-20.000 Ελληνες ταξίδεψαν με τη Celestyal, αριθμός που αντιστοιχεί σε κάτι παραπάνω από το 50% του συνολικού αριθμού των Ελλήνων που επιλέγουν την κρουαζιέρα ως τρόπο διακοπών.

Στην κατεύθυνση περαιτέρω ανάπτυξης κάποιων αγορών που διαθέτουν δυναμική, η στρατηγική ανάπτυξη της Celestyal το 2022 επικεντρώθηκε στις αγορές των Βαλκανίων, με έμφαση στην αγορά της Βουλγαρίας, δεδομένου ότι οι τουρίστες από τις βαλκανικές χώρες ταξιδεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, και τον χειμώνα, συμβάλλοντας στην επιμήκυνση της σεζόν που συνάδει με τη στόχευση της ελληνικής κυβέρνησης.

Στις πολύ καλές θετικές ενδείξεις για την πορεία του ελληνικού τουρισμού το 2023 αναφέρθηκε κατά την παρουσίαση η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, αναδεικνύοντας τη σημαντική προσφορά της κρουαζιέρας στα τουριστικά μεγέθη.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία, το 2022, παρά τους ισχύοντες περιορισμούς εξαιτίας της πανδημίας, η Celestyal κατέγραψε πληρότητα 63% στα πλοία της και φιλοξένησε 72.373 επιβάτες, έναντι 120.000 το 2019, από 136 εθνικότητες. Δύο κρουαζιερόπλοια της εταιρείας δραστηριοποιήθηκαν στο Αιγαίο Πέλαγος και στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πλειονότητα των ταξιδιωτών για το 2022 να προέρχονται από ΗΠΑ, Ελλάδα, Ισπανία, Τουρκία, Μεξικό, Βουλγαρία, Βραζιλία, Γαλλία και Ηνωµένο Βασίλειο.

Η Celestyal απασχολεί 1.030 εργαζόμενους στα κρουαζιερόπλοιά της και 151 εργαζομένους στα γραφεία της, εκ των οποίων οι 100 στα γραφεία του Πειραιά. Το 2022 η εταιρεία χρησιμοποίησε 4 λιμάνια ως σημεία εκκίνησης των δρομολογίων της (home port), του Πειραιά, του Λαυρίου, της Θεσσαλονίκης και της Λεμεσού.

Από τους 72.373 επιβάτες που ταξίδεψαν με τη Celestyal πέρυσι, το 29% προήλθε από την εγχώρια αγορά και από γειτονικές αγορές, το 53% από μακρινές αγορές και το 18% από κοντινές αγορές. Μάλιστα, το 61% ήταν γυναίκες και το 14% των επιβατών ταξίδεψαν χωρίς παρέα (solo), μία τάση που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική.

Το 2022 η Celestyal κατέγραψε 460 προσεγγίσεις στα ελληνικά λιμάνια, με 298 χιλιάδες Ελληνες να επιλέγουν την κρουαζιέρα για τις διακοπές τους. Μάλιστα, 58.411 επιβάτες ξεκίνησαν και ολοκλήρωσαν την κρουαζιέρα τους σε ελληνικά λιμάνια (Πειραιάς, Λαύριο, Θεσσαλονίκη), με τις ετήσιες δαπάνες επιβατών σε λιμάνια home port και στους προορισμούς να διαμορφώνονται σε 59,124 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα 36 εκατ. ευρώ αφορούσαν δαπάνες επιβατών σε λιμάνια προσέγγισης, με τη μέση δαπάνη ανά επισκέπτη να εκτιμάται στα 120 ευρώ, και τα 23,5 εκατ. ευρώ να προέρχονται από δαπάνες επιβατών από το home porting, με δεδομένο ότι η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη ανέρχεται στα 400 ευρώ περίπου.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 2022, η συνολική ετήσια συμβολή της Celestyal στην ελληνική οικονομία εκτιμάται ότι ανήλθε πέρυσι σε 91 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 32 εκατ. ευρώ ήταν άμεσες λειτουργικές δαπάνες και τα υπόλοιπα 59,124 εκατ. ευρώ οι ετήσιες δαπάνες των επισκεπτών της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά τις περιβαλλοντικές πρακτικές της εταιρείας, η Celestyal μέχρι σήμερα έχει πετύχει 6% συνολική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου με βάση τον αρχικό προϋπολογισμό, ίση με 3.450 Mt λιγότερες εκπομπές CO2 / NOx / SO και μείωση κατά 15% των απορριμμάτων σε σύγκριση με το 2016. Παράλληλα, το 82% του νερού που καταναλώθηκε στα πλοία παρήχθη από θαλασσινό νερό λόγω της βελτιστοποιημένης χρήσης αντίστροφης όσμωσης (RO).

Στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της, η Celestyal προσέθεσε πρόσφατα ένα ακόμη κρουαζιερόπλοιο στο ενεργητικό της, το Celestyal Journey, το οποίο, μετά από μια εκτεταμένη ανακαίνιση και τεχνική συντήρηση, ύψους 20 εκατ. ευρώ, θα ξεκινήσει τις κρουαζιέρες του στις 2 Σεπτεμβρίου 2023, αναλαμβάνοντας το πρόγραμμα του Celestyal Crystal. Ενα από τα βασικά χαρακτηριστικά του νεότερου πλοίου της Celestyal, το οποίο είναι premium κατηγορίας και πιο πολυτελές από τα υπόλοιπα, είναι ο μεγάλος αριθμός περισσότερο ευρύχωρων και υψηλότερης κατηγορίας, καμπίνων.

Το μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοιο των 1.260 επιβατών διαθέτει 630 καμπίνες, 149 από τις οποίες έχουν μπαλκόνι -τρεις φορές περισσότερες από τις μέχρι τώρα καμπίνες που διέθετε η Celestyal στις κρουαζιέρες επτά διανυκτερεύσεων. Από τις 149 καμπίνες με μπαλκόνι, οι 120 είναι Junior Suites, οι 28 είναι Grand Suites και μία είναι η ευρύχωρη Penthouse Concept Suite. Επιπλέον, το πλοίο διαθέτει κατά 80% εξωτερικές καμπίνες, καθώς και μία από τις υψηλότερες αναλογίες διαθέσιμου χώρου ανά επιβάτηση με το διαθέσιμο χώρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v