Έμφαση στα logistics -υπηρεσίες αποθήκευσης και διαχείρισης των παραγγελιών- δίνει η Skroutz, στοχεύοντας στο επόμενο 12μηνο το 20% των παραγγελιών που γίνονται από το marketplace να εξυπηρετούνται από την υπηρεσία FBS.
Πρόκειται για φιλόδοξο στόχο, αν ληφθεί υπόψη ότι το 2023 προβλέπεται ότι πάνω από 2 εκατ. μοναδικοί καταναλωτές θα αγοράζουν από το Skroutz marketplace. Σήμερα η πλατφόρμα υποδέχεται 8 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα. Διαθέτει 4,7 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες και 160.000 μέλη στη συνδρομητική υπηρεσία Skroutz plus.
Η εταιρεία λάνσαρε το μοντέλο Fulfilled by Skroutz (FBS) πέρυσι τον Ιούνιο. Σε περίπου 8 μήνες έχει φτάσει να εξυπηρετεί πάνω από 1.000 παραγγελίες τη μέρα. Εδώ και 3 εβδομάδες όλα τα προϊόντα από την αποθήκη FBS μπορούν πλέον να σταλούν και σχεδόν αυθημερόν σε όλη την Αττική. Η εταιρεία έχει εντάξει στην υπηρεσία μέχρι στιγμής 130 merchants από κλάδους όπως καλλυντικά, τεχνολογία, μόδα και υγεία ενώ σχεδιάζει να εντάξει νέους συνεργάτες με δραστηριότητες σε ζωοτροφές, έπιπλα, είδη κήπου κ.ά.
Μέσω του μοντέλου FBS οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα αποθήκευσης εμπορευμάτων στους χώρους του Skroutz. Η στρατηγική επένδυση μεταφέρει τον πλήρη έλεγχο της παραγγελίας στη Skroutz από την προετοιμασία της παραγγελίας και την αποστολή στους courier, μέχρι τη διαχείριση των επιστροφών.
Από την πιλοτική εφαρμογή του μοντέλου διαπιστώνεται ότι επιτυγχάνει παραδόσεις on time στους courier και error free, χωρίς δηλαδή λάθη. Σημειώνεται ότι τόσο οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις όσο και τα λάθη στις παραγγελίες έχουν κόστος για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, αλλά και το marketplace. Στοιχίζουν αρνητικές αξιολογήσεις, με αποτύπωμα στις πωλήσεις των εμπόρων ενώ το Skroutz marketplace βρίσκεται υπόλογο χωρίς να έχει ευθύνη. Εξάλλου, υπάρχουν περιπτώσεις που χρειάστηκε να αποζημιώσει καταναλωτές.
Αναλαμβάνοντας την ευθύνη της αποθήκευσης και διαχείρισης της παραγγελίας το Skroutz μπορεί να μειώσει τις αρρυθμίες σε αυτό το τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, προσφέροντας ταυτόχρονα στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις ευελιξία και δυνατότητες μείωσης κόστους.
Όπως είπε στο πλαίσιο συνεδρίου που διοργάνωσε χθες η Skroutz, ο Μιχάλης Καρυπίδης, FBS Operations Manager, Skroutz, το κόστος κυμαίνεται από 0,50 ευρώ μέχρι 4-5 ευρώ και περιλαμβάνει φύλαξη, ασφάλιση, πακετάρισμα, χαρτοκιβώτια, μέχρι και διαχείριση επιστροφών. Ουσιαστικά ο συνεργαζόμενος επιχειρηματίας χρειάζεται μόνο να μεταφέρει τα προϊόντα από την αποθήκη της επιχείρησής του στην αποθήκη του Skroutz, η οποία αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα.
«Η υπηρεσία χρεώνει μόνο ότι φεύγει από τις αποθήκες» τόνισε ο κ. Καρυπίδης, αναφερόμενος επίσης στις δυνατότητες που δίνονται για να «κουμπώσουν» στο FBS νέες υπηρεσίες όπως express παράδοση, αυθημερόν παράδοση και υπηρεσίες που θα ανοίξουν σταδιακά όπως εκπλήρωση παραγγελιών το Σάββατο, πολλές παραγγελίες σε ένα κουτί-δέμα κ.ά.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Καρυπίδη, η υπηρεσία FBS είναι ανταγωνιστική συγκρινόμενη με αντίστοιχες υπηρεσίες outsource logistics σε εταιρείες 3PL καθώς απαιτούν χρόνο διασύνδεσης 2-3 μήνες όταν για τα μέλη του δικτύου του Skroutz marketplace η διαδικασία είναι αυτόματη, υπάρχει συνήθως μια ελάχιστη μηνιαία χρέωση «φύγουν δε φύγουν παραγγελίες», ενώ το Skroutz χρεώνει μόνο για την παραγγελία που διεκπεραιώνεται και χωρίς έξτρα κόστη που μπορεί να συνεπάγεται η συνεργασία με μια 3PL εταιρεία.
Το μήνυμα του επιτελείου της Skroutz προς τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις είναι «να πετύχουμε μαζί» και «να δίνουμε αξία στους καταναλωτές». Παραμένει δε το ίδιο στα περίπου 19 χρόνια παρουσίας της εταιρείας στην αγορά, όπως σχολίασε μεταξύ άλλων ο CEO και co-founder της Skroutz Γιώργος Χατζηγεωργίου, μιλώντας για τη μετεξέλιξη του Skroutz από μηχανή αναζήτησης και πλατφόρμα σύγκρισης τιμών σε marketplace.
«Πλέον έχουμε τα courier, τα logistics, τα οperations, τα lockers... και αυτό που θέλουμε είναι να χτίσουμε μια πιο ουσιαστική σχέση με τα brands και τους merchants, που είναι η ραχοκοκαλιά του Skroutz. Το Skroutz είναι οι έμποροι που το απαρτίζουν», πρόσθεσε αναφερόμενος στα 8.000 μέλη του δικτύου του. Όπως είπε, υπήρξε μια τεράστια άνοδος κατά τη διάρκεια της πανδημίας, από τους 6.000 σε πάνω από 12.000, αλλά πολλοί δεν συνέχισαν μετά την πανδημία.
Ώθηση στη νέα εποχή του ηλεκτρονικού εμπορίου δίνει στο Skroutz και η επέκταση στο εξωτερικό, όπως σημείωσε στη χθεσινή εκδήλωση ο Γιώργος Αυγουστίδης, Co-Founder, Skroutz. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, ήτοι 560 εργαζόμενοι στο Skroutz, 600 στο Skroutz last mile (courier και οδηγοί) και επιπλέον 50 στο ίδρυμα πληρωμών.